Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حاشیه‌های زیر پوستی تکواندو و امید به موفقیت در المپیک

يكشنبه 29 فروردین 1400 ساعت 11:01

تکواندو از جمله رشته‌هایی است که چشم به مدال‌های خوش رنگ آن در المپیک داریم.این امیدواری با توجه به درخشش هادی ساعی و کسب دو مدال برنز یوسف کرمی و کیمیا علیزاده طی سال های اخیر جلوه ویژه ای به این رشته ورزشی داده است.

منهای فوتبال-همین پیش زمینه و قدرتنمایی مردان و زنان کشورمان در میادین بین المللی، نوید روزهای روشن را در این ورزش می دهد. روزهای روشنی که نزدیک است و همگان انتظار آن را در بازی های المپیک توکیو می‌کشند. جایی که موجودیت تکواندو ایران می تواند در قالب  چهار قهرمان بخش مردان و زنان سر بر آسمان بساید و علاقه مندان این ورزش را با کسب مدال های ارزشمند شاد کند.

در همین راستا تاکنون دو سهمیه مردان توسط میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور گرفته شده و ما چشم به کسب دو سهمیه بانوان در رقابت های قاره ای پیش رو داریم تا با اقتدار و امیدواری بالا بتوانیم  توفیقی را که در المپیک های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و تک مدال برنز بانوان در ۲۰۰۱۶ ریو حاصل شد تکرار کنیم.

تکواندو مردان ایران برخلاف المپیک های یاد شده در المپیک ریو توفیقی نداشت هر چند تک مدال برنز تاریخی کیمیا علیزاده در این میدان  باعث شد تا تکواندو بی مدال به وطن بازنگردد با این وجود گفته می شود در ریو برزیل پاره ای مشکلات باعث شد تا مردان تکواندو ایران توفیق لازم را کسب نکنند. یکی از این مشکلات بروز اختلافات در جمع کادر فنی بود، امری که رگه هایی از آن طی هفته‌های گذشته نیز کم و بیش مجال ظهور پیدا کرد.

جایی که ابتدا علی محمد بسحاق مربی با سابقه تیم ملی از قطار همراهی با تیم ملی پیاده شد و سپس چهره نامدار این ورزش یعنی هادی ساعی در مقام مدیر فنی از مسئولیت خود کناره گرفت. این تلاطم و چالش به فاصله حدود سه ماه مانده تا المپیک توکیو نگرانی ها را فزونی می بخشد هرچند مسئولان فدراسیون خیلی تلاش کردند این اختلافات و مشکلات، ابعاد چندانی پیدا نکند و به نوعی دامنه آن از حدود فدراسیون و جامعه تکواندو فراتر نرود. با این وصف بدیهی است که تبعات و پیامدهای چنین اتفاقات نامبارکی می تواند طبعات منفی خود را نزد ملی پوشان و دیگر عوامل مرتبط برجای بگذارد.

بی گمان فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی در این تغییرات نقش داشته و به نظر می رسد وی با این کار تلاش کرده موقعیت خود را در مقام نفر اول کادر فنی بیش از پیش تحکیم بخشد. بی گمان سیاست های وی از سوی مسئولان فدراسیون نیز مورد تایید بوده که ترجیح دادند از سرمربی منتخب خود حمایت کنند. شاید مجموعه تصمیم گیر در فدراسیون بیم آن دارند مبادا بروز اختلافات باعث تکرار همان مشکلاتی شود که در ریو دامنگیر تکواندو مردان و از جمله دلایل ناکامی آنها شد.

به هر روی، تکواندو هنوز نتوانسته سهمیه بانوان را برای حضور در المپیک کسب کند. تحت این شرایط اگر قرار باشد در بخش مردان نیز  با مشکلاتی مواجه باشیم.‌ چه بسا این موارد در نتیجه گیری تاثیر خود را بر جای گذارد. در هر حال امیدواریم حواشی اخیر بخوبی مدیریت شود و قهرمانان پر امید تکواندو با آرامش و اعتماد به نفس بالا در میدان المپیک افتخار آفرینی و از جایگاه و اعتبار این رشته بخوبی دفاع کنند.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس