Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حضور ستارگان کشتی جهان در ایتالیا

احسان‌پور و کریمی در جمع مدعیان به میدان می‌روند

رقابت‌های بین‌المللی جام متئو پلیکونه ایتالیا از فردا به میزبانی این کشور آغاز می شود.‌

جمعی از چهره‌های شاخص کشتی دنیا به ایتالیا سفر کرده اند تا جایگاه و موقعیت خود را در این آوردگاه مورد سنجش قرار دهند. 

رقابت‌های مذکور از جنبه های دیگر نیز قابل تامل و مهم به نظر می‌رسد نخست آنکه  نتایج این رویداد مهم در رنکینگ جهانی سال ۲۰۲۱ تاثیر بسزا دارد و مسئله بعدی این است که امتیازات رقابت های مذکور در رده بندی سه نفر برتر اوزان مختلف پایان سال ۲۰۲۱ و جوایز دلاری ارزشمندی که خواهند گرفت اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین بی سبب نیست که  نامدارانی چون جردن باروز، کایل داک، طاها اکگول، فرانک چامیزو، باجرانگ، دولت نیازبیکف ،تولگا تومور اوچیر ، شریف شریف اف ، علیشر ارگالی ،  و عده دیگری از قهرمانان سرشناس کشتی آزاد و فرنگی پای در این مسابقات گذاشته اند. از کشورمان نیز تنها دو آزادکار به نامهای علیرضا کریمی و بهنام احسانپور در ایتالیا حضور دارند. شاید انتظار این بود که کادر فنی کشتی آزاد به جای دو نفر یعنی تعداد بیشتری از نمایندگان کشورمان را راهی این میدان می کرد.لازم به ذکر است که محمد بنا پیشاپیش وضعیت خود را در ارتباط با مسابقات ایتالیا روشن کرده بود و با اعزام تعدادی حدود دو برابر آزادکاران به رقابت های اوکراین در کنار نفراتی که پیشاپیش سه سهمیه المپیک کشتی فرنگی را گرفته بودند، تاکید کرده بود، قصد ندارد کشتی گیری  را در ایتالیا محک بزند اما وضعیت آزادکاران فرق می کرد زیرا کادرفنی مربوطه از میان ۵ کشتی گیری که راهی اوکراین کرده بود هیچکدام در چرخه تیم ملی قرار نداشتند از سهمیه بگیرها نیز کسی را به این میدان نفرستاده به همین دلیل انتظار می رفت تعدادی از نفرات مطرح یا کسانی که سهمیه المپیک گرفته اند را در همین مسابقات ایتالیا محک بزنند. به عنوان مثال آزادکاران می توانستند رضا اطری و حسن یزدانی دو نفر از سهمیه بگیرها و حتی در صورت لزوم سنگین وزن دیگری را به جای طاهری آسیب دیده راهی ایتالیا کنند. شاید نظر مربیان آزاد این بوده باشد که حسن یزدانی و اطری را به میدان آسیایی اعزام کنند حال آنکه دلیلی برای شرکت آنها در چنین میدان سطح پایینی وجود ندارد و جوانانی چون کامران قاسمپور، احمدبذری، رحمان عموزاده خلیلی نیز این توانایی را دارند  تا در صحنه ای که گزینشی نیست و اهمیت چندانی برای ما ندارد مدال بگیرند. همچنین می توانستیم در وزن ۹۷ کیلو و حتی سنگین وزن نیز شعبانی یا زارع را هم راهی ایتالیا کنیم تا در کنار دو نماینده اعزامی رودر روی رقبای خارجی قرار گیرند. در هر حال روشن نیست استدلال کادر فنی کشتی آزاد برای اینکه تنها دو نفر یعنی علیرضا کریمی و بهنام احسان پور در جام پلیکئونه به میدان بروند چیست؟ 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حداقل می توانست برخی از نفرات یادشده رادر مسابقات اوکراین به میدان بفرستد تا پس از مدت ها دوری از آوردگاههای بین المللی، وضعیت آمادگی آنها را مورد سنجش قرار دهد اما دیدیم که به جای چهره های مطرح و یا حداقل تلفیقی از جوانان و با تجربه ها، صرفا عده ای از جوانان را به اوکراین اعزام کرد.

در هر حال تصمیم گیرنده نهایی در خصوص تیم های ملی کادرفنی هر رده سنی هستند و ما نیز به حکم‌وظیفه صرفا اعلام نظر می کنیم. بدیهی است پاسخگوی نهایی عملکرد کشتی گیران نیز همین کادرهای فنی خواهند بود. فقط امیدواریم دوستان در برآورده و محاسبات خود دچار خطا و اشتباه نشوند چرا که المپیک در پیش است و در این میدان هرگونه خطا و اشتباه پیامدهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس