Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

پای ثابت انتخابات و سرپرستی فدراسیون‌ها در اندیشه ریاست بر شطرنج

چهارشنبه 15 بهمن 1399 ساعت 12:38

پس از صدور اطلاعیه ثبت‌نام مجدد نامزدهای احراز ریاست فدراسیون شطرنج و در دومین روز مهلت اعلام شده، یک چهره آشنای انتخابات و سرپرستی فدراسیون‌ها وارد گود شد، فردی که دوره قبل ثبت‌نام نکرده بود و در حال حاضر نیز به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری انجام وظیفه می‌کند.

این شخص کسی نیست جز افشین داوری مردی که طی سال‌های گذشته پای ثابت انتخابات و سرپرستی تعداد قابل توجهی از فدراسیون‌ها بوده و اکنون نیز  سرپرستی دوچرخه‌سواری را برعهده دارد. داوری پس از ثبت‌نام در انتخابات آینده شطرنج اعلام کرد به خواست جامعه این رشته پای در میدان گذاشته است. او در عین حال نقل سخنان گذشته خود مبنی بر اینکه پس از کم‌لطفی‌های صورت گرفته دیگر در انتخابات هیچ فدراسیونی ورود نمی‌کند را با این تعبیر که گفته‌ام در انتخابات دوچرخه‌سواری ثبت نام نمی‌کنم، اصلاح می‌کند.

با این وجود انتساب این جمله به داوری گویا پس از انتخابات فدراسیون والیبال شایع شد. جایی که باوجود خواست وزارت ورزش مبنی بر نامزد نشدن در انتخابات با اعلام استعفا باردیگر وارد میدان شد اما نهایتا برابر حریف قوی‌تر میدان را خالی کرد. وی چه بسا باور کرده بود پس از مدت قابل توجه سرپرستی فدراسیون والیبال در آنجا ماندگار خواهد شد اما محمدرضا داورزنی که برای حضور در مسند معاونت ورزشی وزیر از فدراسیون رفته بود با طولانی شدن دوره سرپرستی  بار دیگر ثبت‌نام کرد و مطابق پیش‌بینی به ریاست والیبال رسید.

داوری که سابقه فعالیت در عرصه دوومیدانی را نیز دارد اوایل دهه ۹۰ به مدت چند سال ریاست این فدراسیون را برعهده داشت اما نهایتا به دلیل نتایج نه چندان مطلوب ورزشکاران این رشته در بازی‌های آسیایی اینچوان از دوومیدانی رفت. او بعدها برای کسب کرسی ریاست یا سرپرستی فدراسیون‌های ناشنوایان، بوکس، کاراته، ژیمناستیک، والیبال و بازهم دوومیدانی وارد گود شد اما امکان ماندن در هیچ کدام از فدراسیون‌های مذکور را پیدا نکرد.‌

سال ۹۸ موفق شد با کسب ۲۰ رای به کرسی ریاست این مجموعه دست پیدا کند اما بعدها به دلیل اینکه تعدادی از روسای هیات‌ها در مجمع حضور نداشتند انتخابات باطل اعلام شد به این ترتیب یکبار دیگر بدشانسی سراغ افشین داوری آمد و او نتوانست  به خواسته خود برسد. اکنون اما شرایط برای مرد پای کار سرپرستی و انتخابات فدراسیون‌ها حساس‌تر از گذشته است زیرا به نظر می‌رسد این مدیر باسابقه وزارت ورزش در آستانه بازنشستگی، قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند.‌ هدفی که هم دوره بازنشستگی او را تداوم بخشد و هم با حکم ریاست فدراسیونی بازنشسته شود. بی‌گمان مسئولان وزارت ورزش بیش از همه به داوری بدهکارند و چه بسا گمان دارند اکنون زمان مناسب برای جبران کم لطفی‌ها و نامهربانی‌های گذشته فرارسیده باشد. با تمام این احوال پیش‌بینی نتایج انتخابات فدراسیون‌ها در این واپسین ماه‌های عمر دولت فعلی چندان مشخص نیست. خصوصا اگر قرار باشد فردی خارج از خانواده شطرنج سکان هدایت این مجموعه را در دست بگیرد باید مدیری طراز اول با کارنامه عملکرد درخشان باشد. ویژگی‌هایی که شاید با پیشینه عملکرد برخی نامزدهای احتمالی فدراسیون یادشده چندان همخوانی نداشته باشد.‌ بدیهی است نهایتا اعضای مجمع رییس فدراسیون را انتخاب می‌کنند و قطعا برخی معادلات از جمله گزینش نمایندگان ورزشکاران، مربیان، باشگاه‌ها و داوران می‌تواند در سرنوشت انتخابات تاثیرجدی ایجاد کند.

تاکنون ۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند

تاکنون ۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند

زکی زاده نایب رییس فدراسیون شطرنج شد

زکی زاده نایب رییس فدراسیون شطرنج شد

داوری با 20 رای  رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

داوری با 20 رای رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

داوری انتحاری زد !

داوری انتحاری زد !

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد