Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مراد محمدی: اجازه ندهید بی‌حرمتی در کشتی باب شود

دوشنبه 13 بهمن 1399 ساعت 09:00

تداوم اختلافات و تکرار موضوع در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی جز آنکه به کشتی آسیب بزند و باب بی‌حرمتی را در این ورزش باز کند نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

مراد محمدی در رابطه با اتفاقات لیگ و تداوم و تکرار آن توسط برخی از عوامل دخیل به منهای فوتبال گفت: باعث تعجب است دوستان به جای اینکه مسئله را از طریق کمیته انضباطی فدراسیون و مراجع قانونی پیگیری کنند، مدام در رسانه‌ها علیه افراد خصوصا مربیان مازندرانی موضع می‌گیرند.‌ اگر شکایت شده و قرار است مرجع مربوطه حکم صادر کند دیگر نیازی به این همه هیاهو نیست. به اعتقاد من و بسیاری از کارشناسان برگزاری لیگ با این شکل و شمایل از ابتدا هم غلط بود زیرا اگر قرار بود لیگ با این وضعیت برگزار شود و این همه حاشیه داشته باشد همان بهتر که برگزار نکنیم. هر دفعه کسی درباره بی‌ضابطه برگزار شدن این مسابقات حرفی زد گفتند چون کشتی‌گیران منتفع می‌شوند بهتر است حرفی نزنید مبادا مشکل ایجاد شود حالا که مدتی از مسابقات سپری و تازه معلوم شده تیم‌ها همان مطالبات قهرمانان را که ظاهرا دلیل اصلی برگزاری مسابقات بود بطور کامل پرداخت نکرده‌اند. حالا در این گیرودار برخی از مربیان جای آنکه پیگیر مطالبات خود از طریق قانونی شوند علیه همکاران خصوصا قهرمانان ملی مازندران موضع می‌گیرند. البته در ورزش و کشتی بحث قومیت مطرح نیست و ما همه متعلق به این آب و خاک و یک کشور هستیم و هرکدام به سهم خود در مقطعی برای این مملکت افتخارآفرینی کرده‌ایم بنابراین شایسته است به جای خودزنی همه در کنار یکدیگر باشیم.

دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان ادامه داد: به سهم خودم نسبت به همه پیشکسوتان و قهرمانان پیشین تیم ملی احترام می‌گذارم اما متقابلا انتظار می‌رود بزرگترها نیز خویشتنداری کنند و بردبار باشند. همه مدال‌آوران و قهرمانان روی چشم ما جا دارند اما این درست نیست وقتی رضا یزدانی، مهدی تقوی، محمود اسماعیل پور حرف نمی‌زنند نام آنها در رسانه‌ها ذکر شود و امکان دفاع هم نداشته باشند. من از فدراسیون کشتی و هیات استان گله دارم که چرا از خود واکنش نشان نمی‌دهند و مانع این لفاظی‌های پیاپی نمی‌شوند؟ از گردانندگان برنامه اختصاصی کشتی بیش از همه ناراحتم که به من یادآوری می‌کنند وارد حاشیه و انتقاد نشوم اما اجازه می‌دهند دیگران با خیال راحت حرفشان را بزنند. پخش این برنامه پس از مدت‌ها تعطیلی در میان جامعه کشتی امیدواری ایجاد کرده بود که شاهد نقد منصفانه باشیم و کسانی که به تریبون دسترسی ندارند از طریق این برنامه خواسته‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کنند اما از همان ابتدا مشخص شد خط و مشی خاصی دنبال می‌شود و برنامه مذکور پیش از آنکه زبان جامعه کشتی باشد تریبون افراد خاص است.

سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان در پایان تصریح کرد: بروز اختلاف نظر و اتفاقات غیرمنتظره در عرصه ورزش از جمله مسابقات لیگ که حساسیت‌های خاص خود را دارد امر طبیعی است چنانکه خود ما هم قبلا با این مشکلات مواجه شدیم اما سعی کردیم نهایتا از طریق قانونی به حق و حقوق‌مان برسیم. بنابراین توصیه من به عوامل و دست‌اندرکارانی که به هر شکل ممکن نسبت به اتفاقات گذشته اعتراض دارند این است که به جای متهم کردن دیگران، کوچک شمردن آنها و خودزنی، مشکلات احتمالی را با مسالمت و صبر دنبال کنند. مردم و علاقه‌مندان کشتی قهرمانان ملی خودشان را دوست دارند اما اگر قرار باشد همین قهرمانان ملی توسط یکدیگر تخریب شوند چه انتظاری داریم آینده‌سازان به کشتی گرایش پیدا کنند. به اعتقاد من در فدراسیون کشتی اتاق فکری که بتواند این موارد را مورد بررسی قرار دهد وجود ندارد و آنها فاقد یک استرتژی مناسب برای چنین مواقعی هستند. از طرفی هیات استان هم باید از فدراسیون بخواهد تا به کسانی که در حلقه مشورت آنها قرار دارند تذکر دهد برای قهرمانان ملی این خطه حاشیه‌سازی نکنند.

کاکاحاجی:  فدراسیون به انتخابات کشتی خوزستان ورود کند

کاکاحاجی: فدراسیون به انتخابات کشتی خوزستان ورود کند

مراد محمدی: این اقدامات به کشتی لطمه می‌زند

مراد محمدی: این اقدامات به کشتی لطمه می‌زند

حق با کیست، سرمربی یا رییس فدراسیون کشتی؟

حق با کیست، سرمربی یا رییس فدراسیون کشتی؟

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد