Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حاشیه‌های ناتمام لیگ کشتی

این اوضاع سر باز ایستادن ندارد

به میدان کشیده شدن پای خزانه‌دار فدراسیون و طرح برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سرپرستان و عوامل شرکت کننده در لیگ سال آینده از جمله آخرین پس لرزه‌های مسابقات پرحاشیه‌ای است که تحت عنوان لیگ امسال برگزار شد.

به گزارش منهای فوتبال، با توجه به جبهه‌گیری‌ها و اختلاف سلایق چه بسا دامنه کشمکش‌های  مسابقاتی که تحت عنوان لیگ برگزار شد همچنان تداوم داشته باشد. یکی از  دلایل روشن همین ادعا صدور اطلاعیه اخیر فدراسیون است که پیشاپیش اعلام کرده مربیان و کارگزاران تیم‌های سال آینده باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. این پیش درآمد و شرط و شروط برای رویدادی که احتمالا پاییز سال آینده برگزار خواهد شد چه مفهومی دارد؟ به فرض هم که قرار است چنین اتفاقی در آینده نامعلوم رخ دهد آیا بیان آن در شرایط متلاطم امروز مفهومی جز تعریض به دست اندرکاران یک یا دو تیم بخصوص دارد؟ حتما همین  موضوع بعدا حربه‌ای خواهد شد برای سازمان لیگ و فدراسیون تا در صورت تعلل مربیان یا سرپرستان برای شرکت در کلاس‌های بازآموزی مانع حضور آنان در لیگ شوند!

زمانی درگذشته اطلاعیه صادر کردند، مربیانی که در کلاس‌های بازآموزی فدراسیون حضور پیدا نکنند امکان حضور در لیگ را نخواهند داشت همان زمان نسبت این موضوع را به نقد کشیدیم و خصوصا با نام بردن از فردی که اکنون در فدراسیون جایگاه فنی مهمی دارد به دست اندرکاران وقت یادآور شدیم مربیانی چون فلانی که عمری را صرف تعلیم و پرورش کشتی گیران کرده اند با یک برگه کاغذ حذف یا ابقا شدنی نیستند. اکنون نیز به همین عزیز ودوستان  دیگر یادآوری می‌کنیم مقابله به مثل و گزینش مربیان و سرپرستان با دستاویز قرار دادن  ماده و تبصره  راه به جایی نمی برد.‌ عزیزان شاید توجه ندارند  مسابقات لیگ رقابتی است حرفه‌ای بین تیم‌های شرکت کننده و حامیان مالی این تیم ها  به دلایلی که خود می دانند هزینه می کنند تا با یاران موردنظر خود در میدان مسابقات حضور پیدا کنند.‌  بنابراین اتخاذ تصمیم در ارتباط با چند و چون لیگ و مواردی از این دست باید با نظر تیم های شرکت کننده در مسابقات هماهنگ شود.

  ناشکیبایی برخی از مسئولان فدراسیون در خصوص اتفاقات اخیر لیگ و خصوصا مشکلات با باشگاه استقلال و اتخاذ پاره ای تصمیمات، پیش از آنکه در عرصه ورزش اول ایجاد  آرامش کند، به اختلافات و حواشی بیشتر دامن خواهد زد. فدراسیون نباید بطور سئوال برانگیز  و بیش از حد معمول خود را درگیر لیگ و حواشی این مسابقات می کرد. ترجیح لیگ به جام جهانی صربستان و اعزام نکردن تیم‌های آزاد و فرنگی به میدان یادشده، ورود مستقیم  به کشمکش های لیگ و پایداری در مناقشات آن، اصرار بیش از‌ اندازه برای برگزاری مسابقات مذکور در زمان خاص باوجود اعتراض برخی تیم ها و مواردی از این دست نشانه های بارز  ریز شدن بیش از اندازه فدراسیون در مسابقات لیگ بود. حال آنکه انتظار می رفت سازمان لیگ و فدراسیون کشتی پس از خاتمه پرحاشیه رقابت ها  ابتدا نشست‌هایی کارشناسی و فنی خود را با حضور خبرگان صاحب صلاحیت در جهت آسیب شناسی انجام  و در نهایت کم و کاستی ها را در  آیین نامه لیگ اعمال می کردند. آیین نامه ای که نواقص زیادی دارد و این نواقص جز با اصلاح یا اضافه کردن بندهای مختلف برطرف نخواهد شد. به عنوان مثال باید در این آیین نامه بابی جهت کوتاه کردن دست متخلفان و مداخله گران پنهان و آشکار وپدر خوانده های احتمالی باز شود. باید نظارت بیشتری بر گردش مالی  بیست میلیارد تومانی رقابت ها صورت گیرد. خرید و فروش پشت پرده ورزشکاران با جریمه های سنگین همراه و در یک کلام همه عوامل و طرف های درگیر با مسابقات لیگ خط قرمزها را رعایت کنند.

بارها به لزوم حضور تیم ها و اسپانسرهای قدرتمند و حرفه ای در لیگ اشاره و بر آن تاکید داشتیم  اما در عین حال باید یادآور شویم حرفه‌ای‌گری هم مرزهای مشخصی دارد و نمی توان  زد و بندهای پشت پرده را در قالب حرفه ای گری جای داد.‌ مردم و علاقه‌مندان ورزش بهترین کارشناسان و تیز بین ترین در ارتباط با رخداد های ورزش اول هستند.

به قلم:محمدرضاکاظمی

شکایت و شکایت‌کِشی در کشتی

شکایت و شکایت‌کِشی در کشتی

حضور وزیر ورزش در فینال لیگ کشتی خوش یمن نبود

حضور وزیر ورزش در فینال لیگ کشتی خوش یمن نبود

درس‌هایی که باید از لیگ کشتی بیاموزیم

درس‌هایی که باید از لیگ کشتی بیاموزیم

بازار بزرگ، قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

بازار بزرگ، قهرمان لیگ برتر کشتی آزاد شد

تداوم غیبت سرمربی کشتی فرنگی در مسابقات لیگ

تداوم غیبت سرمربی کشتی فرنگی در مسابقات لیگ

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس