Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

فدراسیون اسکی نیاز به خون تازه دارد

يكشنبه 07 دی 1399 ساعت 08:15

جمعی از اهالی اسکی طی نامه سرگشاده خطاب به اعضای مجمع عمومی این فدراسیون آنان را به دقت در انتخاب رییس آینده با رویکرد ایجاد تحول فراخواندند. بررسی محتوا و دیدگاه نامه جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان اسکی بیانگر توجه آنان به نکات فنی و ساختاری این فدراسیون، از جمله مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در این تشکیلات است.

به گزارش منهای فوتبال، گرفتاری جامعه اسکی در تارو پود تفکرات نخ نمای گروهی ۱۰ تا ۱۵ نفره، پسرفت عجیب این رشته طی سال‌های گذشته و نابودی یک به یک پیست‌های اسکی از جمله پیست قزوین، شمشک تاریکدره، نسار بیجار، آبعلی، مسیر قله دیزین، مشکلات فراوان قهرمانان تیم‌های ملی و خانه نشینی نخبگان، امری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

نویسندگان نامه در عین حال تاکید دارند، نگاه جامعه امروز اسکی ایران با سال‌های قبل متفاوت  و این جمع، با دقت نظاره گر همه مشکلات امروز این کِشتی به گل نشسته هستند.

بررسی اجمالی نامه درخواست اهالی اسکی بیانگر این واقعیت است که یک انتخاب درست، می‌تواند مسیر را در جهت بهبود تغییر دهد و انتخاب غلط و جهت دار، یعنی ادامه روند سالهای قبل و نادیده گرفتن مصالح این رشته، رشته‌ای که می‌تواند مدال‌های رنگارنگی را با برنامه ریزی و مدیریت منابع و انرژی مضاعف برای کشور به ارمغان آورد اما تشتت کنونی و مشکلات ریز و درشت شرایطی فراهم ساخته که چشم‌انداز آینده چندان روشن نیست.

تعریض نهایی نامه به دستگاه ورزش است. جایی که نجوای شائبه مهندسی انتخابات از آنجا نشات گرفته و لازم است این نجوا هرچه زودتر خاموش شود در غیر این صورت چه بسا پس از انتخابات، همین امر بهانه تشدید مضاعف شود.

در هر حال فرصت زیادی تا برگزاری انتخابات باقی نمانده و چه بسا  توصیه به اعضای مجمع از هر سو فزونی بگیرد اما تمام این موارد نباید استقلال رای آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

صرفنظر از تعداد و موقعیت آنان که پای دل نوشته مذکور را امضا کرده‌اند این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که محتوای نوشتار یادشده بسیاری از واقعیت‌های موجود ورزش اسکی را آشکار و لزوم تحولات در آن را غیر قابل اجتناب می‌کند. خصوصا اشاره به مشکلات کنونی و پسرفت این رشته ورزشی پر مدال طی سال‌های گذشته ضرورت طرح و برنامه جدید و دمیدن خون تازه در رگ‌های آن را دوچندان می‌کند.

پرسش نهایی این است که فدراسیون اسکی ما در کجای معادلات بین المللی این رشته قرار دارد و تا چه زمانی باید با گماردن افراد کم توان و بیگانه با ورزش این مسیر پر افت و خیز را ادمه دهیم؟  دنیای مدرن امروز فرسنگ‌ها از گزینش افراد بر اساس سلایق شخصی و گروهی فاصله گرفته و معیارهای مدیریت بر پایه شایسته سالاری و توانمندی سنجیده می‌شود. در چنین شرایطی تلاش برای تحمیل افراد ناکارآمد و بیگانه با ساز وکارهای متعارف ،جفای مضاعف در حق زحمتکشان مجموعه‌ای خواهد بود که برای ارتقا آن سال‌ها خون دل خورده‌اند.

نظریان رییس فدراسیون اسکی شد

نظریان رییس فدراسیون اسکی شد

گزینش چهره‌های کارآزموده یا تازه وارد؟

گزینش چهره‌های کارآزموده یا تازه وارد؟

ریزش 80 درصدی مخاطبان پزشکی ورزشی

ریزش 80 درصدی مخاطبان پزشکی ورزشی

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد