Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مربی ژیمناستیک: با ۴۰ سال سابقه، خانه‌نشین هستم/ نتیجه شرایط فعلی ورزش در المپیک مشخص می شود

يكشنبه 16 آذر 1399 ساعت 05:24

بیژن جوانبخت با بیان این‌که چهل سال برای ژیمناستیک زحمت کشیده از حاصل آن همه زحمت که خانه‌نشینی امروز است، ابراز ناراحتی کرد.

مربی اسبق تیم ملی ژیمناستیک به منهای فوتبال گفت: سال‌های طولانی به عنوان مربی سازنده در استان مازندران به ژیمناستیک این خطه خدمت کردم و ملی‌پوشان متعددی را در رده‌های سنی پرورش دادم. چند دوره هم به عنوان مربی تیم ملی و مسئول کمیته مربیان در فدراسیون‌های مختلف انجام وظیفه کردم اما هیچگاه به حق واقعی خود نرسیدم و در برابر آن همه خدمات و از خود گذشتگی بازخورد لازم را نگرفتم.

جوانبخت افزود: در این دوره از فدراسیون هم ابتدا به عنوان مسئول پایگاه قهرمانی مدارس منصوب شده بودم اما هر طرح و برنامه‌ای که دادم مورد بی‌توجهی قرار گرفت. کار به جایی رسیده بود که اصلا نمی‌توانستم مسئول فدراسیون را ملاقات کنم. احساس کردم مسئولیتم سرکاری است و عملا کنار کشیدم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما چند سال قبل جهت احراز ریاست هیات ژیمناستیک استان مازندران ثبت‌نام اما بعدا از مهندسی انتخابات سخن گفتید، اظهارداشت: متاسفانه آن انتخابات کاملا مهندسی شد و در نهایت فردی را راس کار گذاشتند که هرگز زحمت ژیمناستیک را نکشیده بود و اصولا کسی او را نمی‌شناخت. شما ببینید ژیمناستیک استان طی سال‌های اخیر پیشرفت داشته یا پسرفت کرده؟ با چه ادعاهایی آمدند و چه کردند؟ این کم لطفی‌ها و متعاقب آن بی‌معرفتی‌هایی که از سوی برخی دوستان در محل سکونتم قائمشهر دیدم باعث شد کلا از این شهر به بابل نقل مکان کنم.

جوانبخت در خصوص فعالیت‌های حال حاضر خود خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع کنونی و شیوع کرونا کلا ورزش در کشور تعطیل است. من هم که از چند سال قبل کلا فعالیت‌های ورزشی و مربیگری خودم را کنار گذاشتم و در حال حاضر خانه‌نشین هستم. گاهی اوقات ماشین خرید و فروش می‌کنم و زندگی را می‌گذرانیم. باور کنید کاری کردند که وقتی اسم ژیمناستیک را می‌شنوم رو بر می‌گردانم. دیگر هیچ رغبت و علاقه‌ای برای حضور در ورزشی که سال‌های طولانی در کنارش بودم ندارم. هرچه داشتم پای این ورزش ریختم از عمر و جوانی گرفته تا وقت و دارایی‌ام را هدر دادم اما هیچ حاصلی نداشت.

این مربی با سابقه در پاسخ به این پرسش که باوجود این‌که نظر شما که اعتقاد به پسرفت ژیمناستیک مازندران و کشور دارید برخی اعتقاد دارند، عملکرد فدراسیون کنونی خیلی خوب بوده، گفت: هر کسی می‌تواند نظر خود را بیان کند اما بنده با چند دهه فعالیت و تجربه در ژیمناستیک قاطعانه می‌گویم هم  ژیمناستیک مازندران و هم ژیمناستیک کشور طی چند سال اخیر رو به افول بوده، طولی نمی‌کشد تتمه افراد و تک ستاره‌های کنونی که از گذشته باقی مانده‌اند نیز خاتمه پیدا خواهد کرد و ما نه تنها در ژیمناستیک هنری بلکه در بخش‌های دیگر از جمله ترامپولین، آکروژیم و ایروبیک کفگیرمان ته دیگ خواهد خورد.

وی در پایان تاکید کرد: حرف‌هایی که من می زنم از سر عناد و دشمنی با کسی نیست چون همانطور که گفتم کلا دیگر وابستگی و علائقی در ورزش و ژیمناستیک ندارم اما به عنوان کسی که عمری را در این عرصه سپری کرده و تجربه فراوان اندوخته وظیفه دارم اذعان کنم که ورزش کشور به بدترین شکل ممکن اداره می‌شود و نتایج اسفبار آن در المپیک مشخص خواهد شد.  در این آشفته بازار ورزش، مسیری را هم که ژیمناستیک طی می‌کند راه به جایی نخواهد برد. دل بستن به عده‌ای از حامیان خاص و اقدامات نمایشی به جای اینکه اقدامات زیربنایی انجام گیرد، گسترش کمی و کیفی را در نظر داشته باشیم،  برنامه‌ریزی اصولی و بهره‌گیری از تمام نیروها را در دستور کار قرار دهیم صرفا اتلاف وقت خواهد بود. آثار زیانبار چنین اوضاعی در آینده مشخص خواهد شد.

به قلم:محمدرضا کاظمی

ملی‌پوش ژیمناستیک: ضرب و شتم من برنامه‌ریزی شده بود!

ملی‌پوش ژیمناستیک: ضرب و شتم من برنامه‌ریزی شده بود!

ژیمناست‌های نوجوان ایرانی 12 عنوان بین‌المللی کسب کردند

ژیمناست‌های نوجوان ایرانی 12 عنوان بین‌المللی کسب کردند

برگزاری اردوی آنلاین تیم ملی ژیمناستیک هنری

برگزاری اردوی آنلاین تیم ملی ژیمناستیک هنری

از نیم قرن خدمات روح الله وین تقدیر شد

از نیم قرن خدمات روح الله وین تقدیر شد

ژیمناستی که به ایستگاه آخر رسید!

ژیمناستی که به ایستگاه آخر رسید!

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس