Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

گفت و گوی اختصاصی با مرد نقره ای المپیک

چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 02:00

ورزش ما از المپیک ۱۹۴۸ لندن تا به امروز فقط ۶۹ مدال کسب کرده که این تعداد مدال برای کشور پر افتخار ما بسیار اندک و قابل تامل است. اگر بازی های المپیک را ملاک پیشرفت و توسعه ورزش کشورها  بدانیم به این نتیجه می رسیم که ما طی حدود ۷۰ سال، پیشرفت قابل قبولی در این زمینه نداشته ایم.

عسگری محمدیان دارنده  سه مدال نقره المپیک وجهان  و کوله باری از تجربه که اخیرا به عنوان رییس هیات کشنی استان مازندران انتخاب شد، طی گفت و گوی ویژه با پایگاه خبری منهای فوتبال به تفصیل درمورد برنامه های آینده و دغدغه های خود به عنوان مسئول اول  کشتی مازندران سخن گفت که چکیده   پاسخ های مرد نقره ای کشتی جهان و المپیک به پرسش های ما از نظر علاقه مندان می گذرد.

عسگری محمدیان در خصوص برنامه های آینده خود برای اداره بهتر قطب کشتی کشور اظهار داشت: حلقه مفقوده ورزش ما از جمله کشتی در ارتباط تنگاتنگ وزارت آموزش و پرورش و  وزارت ورزش نهفته است. استعداد ها باید در دوران مدرسه کشف و پرورش داده شود. به اعتقاد من این ارتباط سال های مدیدی است به نحو مطلوب و منطقی وجود ندارد. وقتی امروز صحبت از کمبود پشتوانه ها در ورزش می شود به این مفهوم است که در بخش استعداد یابی و کشف آینده سازان برنامه درستی نداشته ایم  به همین دلیل بخش مهمی از برنامه طولانی مدت من در هیات مازندران صرف کشف و پرورش استعدادها با کمک آموزش و پرورش خواهد شد.در واقع هدف این است که ضمن بهره گیری از متدهای علمی از جمله پیکر سنجی، جنبش پذیری، هماهنگی عصب و عضله، استقامت بدنی و سایر فاکتورها، کسانی انتخاب و زیر نظر مربیان کشتی آموزش ببینند که درصد موفقیت آنها بالا باشد تا به این ترتیب نه وقت مربیان گرفته شود و نه استعدادها هدر برود.‌ نونهالی که می تواند در رشته هایی غیر از کشتی موفق شود نباید وقت خود را روی تشک تلف کند.

برنامه کوتاه و میان مدت من در هیات نیز تقویت و ایجاد انگیزه نزد مربیان زحمتکش، کشتی گیران، داوران و هیات ها خواهد بود.کسانی که در حال حاضر نیروهای اصلی کشتی مازندران محسوب می شوند باید تقویت شوند و انگیزه لازم برای ادامه کار داشته باشند.

عضو پیشین شورای فنی فدراسیون کشتی راههای رسیدن به مقصد را در گرو تلاش بیشتر، گرم کردن تنور مسابقات، ایجاد انگیزه و در یک کلام عشق به خدمت عنوان و تاکید می کند: من برای رسیدن به مدال های جهان و المپیک شب و روز تلاش می کردم و لحظه ای آرام و قرار نداشتم. این شیوه کار را در عرصه مدیریت نیز دنبال خواهم کرد. تمام وقت و زندگی خودم را معطوف به کشتی مازندران می کنم و شب و روز از پای نخواهم نشست. دوره کوتاه رقابت انتخاباتی تمام شده و زمان طولانی رفاقت فرارسیده است. از تمام رقبا و همه کسانی که دل در گرو کشتی مازندران دارند تقاضا می کنم همراه من باشند و به کشتی خدمت کنند. تشک کشتی در اقصی نقاط استان پهن است و من از غرب تا شرق استان سفر خواهم کرد تا به کمک  عاشقان کشتی چراغ ورزش اول را بیش از پیش پرفروغ کنیم.  به جرات می توانم ادعا کنم اکنون ۵۰ درصد اعضای تیم های ملی کشتی متعلق به مازندرانی هاست و ما تلاش می کنیم در سایه رقابت با دیگر استان ها موقعیت خود در تیم ملی را بیش از پیش تقویت کنیم. بدیهی است خوشحال نخواهیم بود که کشتی در استان های دیگر ضعیف باشد. هرگاه استان های دیگر تقویت شوند و رقابت وجود داشته باشد سطح کشتی بالا می رود. زمانی در هر باشگاه صد نفر، دویست نفر تمرین می کردند اما امروز این تعداد به بیست، سی نفر تقلیل یافته. باید دلایل عدم گرایش خانواده ها و فرزندان به کشتی ریشه یابی شود.

عسگری محمدیان در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با همکاران آینده هیات و دیگر سرفصل برنامه های خود تصریح کرد: عجله ای برای گزینش همکاران خود ندارم. در این مورد وسواس و دقت نظر بیشتری خواهم کرد. کسانی را انتخاب خواهم کرد که اولا عاشق کشتی باشند ثانیا برای هیات وقت بگذارند. کشتی مازندران را نمی توان با روزی چند ساعت حضور اداره کرد. مردم از من انتظار دارند همانطور که در مسابقات بزرگ با تمام وجود تلاش می کردم و عقب نمی نشستم در عرصه مدیریت هم با همه قوا کار کنم به همین منظور و در مقام خدمتگزار، دست همه زحمتکشان و یاوران کشتی را می بوسم. از همکاران دانشگاهی گرفته تا مربیان، روسای هیات های شهرستان، نمایندگان محترم مجلس و حامیان مالی. ما ورزشی ها باید ثابت کنیم توانایی مدیریت را داریم. باید این باور غلط از ذهن مسئولین پاک شود که ورزشکاران مدیران موفقی نیستند. اگر قهرمانان مدیر نبودند که نمی توانستند مدال جهان و المپیک بگیرند. کسب مدال در چنین آوردگاهی جز با مدیریت دقیق ممکن نیست. کسی که با مدیریت درست به مدال می رسد قطعا توان اداره مجموعه را دارد.

رییس منتخب هیات کشتی مازندران با اشاره به بحث مالی و لزوم رفع دغدغه های در این بخش گفت: بحث مالی از لوازم اصلی اداره امور است. به همین منظور از تمام عاشقان کشتی و حامیان مالی می خواهم‌ در جهت اعتلای روز افزون کشتی مازندران ما را یاری دهند. هدف من آن است که مربیان و عوامل کشتی در این خطه دغدغه مالی نداشته باشند و با عشق و علاقه کار کنند. به همین منظور برای رسیدن به این مرحله لحظه ای آرام نخواهم نشست. کشتی با پوست و گوشت مازندرانی ها عجین است. اطمینان دارم نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مسئولین استان یاور ما خواهند بود. کشتی ورزش ملی ایران است و ضرورت دارد هولدینگ اقتصادی باشد. اصلا ما نباید نیازمند بودجه مصوب باشیم. خوشبختانه امکانات فراوانی در کشور وجود دارد که می توان از این امکانات در جهت رشد و پیشرفت ورزشی که غرور ملی ما را تقویت می کند استفاده کرد. باعث تاسف است قهرمان المپیک ما برای حضور در مسابقات لیگ رقم ناچیزی دریافت کند! تازه برخی  اسپانسرها همان مبلغ ناچیز  قرارداد کشتی گیران را به موقع پرداخت نمی کنند. به مسئولین فدراسیون پیشنهاد می کنم از اسپانسرها ضمانت بگیرند تا از این پس چنین اتفاقاتی رخ ندهد. بعد از این  شخصا پی گیر مطالبات معوق کشتی گیران استان خواهم بود. البته روی سخن من صرفا اسپانسرهای بد قول است و گرنه آنها که به کشتی خدمت می کنند روی سر ما جا دارند و لازم است در قبال حمایت، زمان برای تبلیغات کافی داشته باشند.  حاصل کلام اینکه اطمینان دارم با کمک حامیان کشتی در بخش مالی هیات مشکلی نخواهیم داشت.

و بالاخره صحبت های پایانی رییس منتخب هیات کشتی مازندران در رابطه با برخی دلخوری ها و حواشی پس از انتخابات: بحث انتخابات هیات کشتی استان تمام شده و امروز زمان اتحاد و همدلی است. از تمام دوستان و رقبای انتخاباتی تقاضا می کنم بنده را در جهت اعتلای کشتی مازندران یاری دهند. تقاضای من شخصی نیست بلکه به خاطر کشتی استانی است که مردم آن عاشقانه این ورزش را دوست دارند.‌ دست همه رقبای دیروز و رفقای امروز را که از جنس کشتی و زجر کشیده این ورزش هستند می فشارم و به کمک آنها نیاز دارم. سال ها مسئولیتی در کشتی استان نداشتم اما هر زمان لازم بود کمک می کردم. امروز که مسئولیت به بنده سپرده شده تنها یک هدف دارم و آن بزرگی کشتی مازندران است. به عنوان مسئول هیات هیچ تفاوتی بین فرزند خودم محمدحسین و دیگر قهرمانان قائل نیستم  . ملاک سنجش من شایستگی و توانمندی افراد و تلاش آنان در جهت پیشرفت کشتی استان خواهد بود.

عسگری محمدیان: اقدام کمیته المپیک قابل تقدیر بود

عسگری محمدیان: اقدام کمیته المپیک قابل تقدیر بود

جودو و مشکلات درونی

جودو و مشکلات درونی

وزیر ورزش ورود کند؛ آبروریزی‌های بین‌المللی در فوتبال، جودو و کیک بوکسینگ

وزیر ورزش ورود کند؛ آبروریزی‌های بین‌المللی در فوتبال، جودو و کیک بوکسینگ

ساکنان یک محله در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا یک مسابقه بسکتبال را تماشا می کنند.

ساکنان یک محله در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا یک مسابقه بسکتبال را تماشا می کنند.

آغازهمکاری‌های مشترک علمی و آموزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و سازمان تربیت‌بدنی ارتش ج.ا.ا

آغازهمکاری‌های مشترک علمی و آموزشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و سازمان تربیت‌بدنی ارتش ج.ا.ا

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس