Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

به دنبال ارتقای جایگاه ایران در رده بندی جهانی هستیم

موسوی: در رقابت های جهانی انگلیس نشان دادیم خواستن، توانستن است

دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 08:52

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به موفقیت های ورزشکاران این فدراسیون در سال ۹۸ گفت: آنچه در مسابقات جهانی نیوکاسل رقم خورد نشان داد قهرمانان ما از چه توانمندی و ظرفیت بالایی برخوردار هستند و حضور آنها در جایگاه سوم رده بندی، تحسین مدعیان و تیم های شرکت کننده را به همراه داشت.

به گزارش منهای فوتبال و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا، سید محسن موسوی در نخستین نشست هیأت رئیسه این فدراسیون در سال جاری تصریح کرد: بیست و دومین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا از ۲۷ مرداد تا دوم شهریورماه به میزبانی نیوکاسل انگلستان برگزار شد که در این رقابت ها ، کاروان ورزشی ایران از میان ۱۷ رشته حاضر، در ۱۳ رشته حضور یافت و به مدال های ارزشمندی نیز دست یافت.
وی یادآور شد: این رشته ها شامل تیر و کمان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، بدمینتون، تنیس روی میز، پتانک، اسکواش، بولینگ، دارت، تنیس، دو جاده، شنا و سه گانه مجازی بود که در نهایت ورزشکاران کشورمان با کسب ۲۶ مدال طلا، ۳۵ نقره و ۳۳ برنز برای نخستین بار در رده سوم جهان قرار گرفتند.
دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: در رقابت های دور قبل که به میزبانی مالاگای اسپانیا برگزار شد کاروان ایران موفق شد ۱۷ طلا، ۱۸ نقره و ۱۴ برنز به دست آورد که در پایان با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم به کار خود پایان داد اما در رقابت های انگلستان، کاروان ورزشی کشورمان با ۴۵ ورزشکار راهی انگلستان شد که در نهایت همانطور که گفتم، با قرار گرفتن در جایگاه سوم جهان، با اقتدار و افتخار به میهن بازگشتیم.
وی ادامه داد: در این مسابقات تیم ایران در ۳ رشته جدید تیروکمان، تنیس و سه گانه مجازی برای نخستین بار به میدان رفت که این حضور نیز با کسب مدال همراه بود و ورزشکاران کشورمان نشان دادند از چه توانمندی و ظرفیت بالایی برخوردار هستند.
موسوی گفت: انگلستان با ۴۰۰ ورزشکار در رقابت های نیوکاسل حضور یافته بود و به مقام اول رسید. آمریکا در جایگاه دوم ایستاد و کاروان ایران نیز با ۴۵ ورزشکار به مقام سومی دست یافت. با این تفاوت چشمگیر در تعداد نفرات، ایران از سوی فدراسیون جهانی به عنوان پدیده مسابقات معرفی و شایسته دریافت لوح تقدیر شد که در مراسم پایانی این رقابت ها و در حضور تمامی تیم های شرکت کننده و قهرمانان سراسر جهان، این جایزه به نماینده ایران اهدا شد. البته در حاشیه این مسابقات دیدارهایی با کریس توماس رئیس فدراسیون جهانی داشتیم و در جهت تعامل دوطرفه و بهرمندی از فرصت های موجود، به گفت و گو نشستیم.
دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: نکته مهم دیگری که در این بازدیدها مورد تأکید و توجه قرار گرفت مربوط به بررسی آخرین یافته های علمی و بهره مندی از دانش روز دنیای پزشکی در خصوص پیوند و پیگیری روند درمان بیماران بود که از سوی دکتر فاطمه هاشمی مورد تاکید قرار گرفت و وی با حضور در انستیتوی پیوند عضو بیمارستان فریمن، از نزدیک در جریان روند درمان آنان قرار گرفت.
موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته، تصریح کرد: در سال ۹۸ مسابقات متعددی در دستور کار فدراسیون قرار گرفت که در مجموع، ۱۲ دوره مسابقات قهرمانی کشور در ۶ گروه بیماران خاص و پیوند اعضا در دو بخش زنان و مردان به مرحله اجرا در آمد. همچنین برگزاری مسابقات دارت به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد امور بیماران خاص در شهر تهران از دیگر برنامه های ما در سال گذشته بود. برگزاری نهمین دوره مسابقات تالاسمی قهرمانی کشور در بند انزلی، هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور ویژه ورزشکاران دیابتی در کیش، سومین دوره مسابقات کشوری ورزشکاران ام.اس در اصفهان و برگزاری چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشور ورزشکاران هموفیلی و همودیالیز در قم نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۹۸ بود. یکی دیگر از برنامه های خاص و ویژه فدراسیون به برگزاری اولین جشنواره استعدادیابی ویژه کودکان و نوجوانان گروه های تحت پوشش و جامعه هدف باز می گردد که به خوبی برگزار و با هدف پشتوانه سازی برای تیم های ملی بود که اثرات آن در سالیان آینده مشخص می شود.
دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا تأکید کرد: تشکیل تیم ملی فوتبال از دیگر برنامه های ما در سال گذشته بود، با توجه به این که مسابقات این رشته به صورت مجزا و در سطح جهانی برگزار می شود این تصمیم گرفته شد تا یک تیم خوب و منسجم آماده حضور در رقابت های جهانی شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، میزبانی ایتالیا به تعویق افتاد و باید دید پس از بازگشت شرایط به وضعیت عادی، فدراسیون جهانی چه برنامه ای را در این خصوص ارائه می کند.

وزارت آرزوها (2)

وزارت آرزوها (2)

هاشمی طبا در گفت و گو با شرق

هاشمی طبا در گفت و گو با شرق

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس