Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مهربد شاملی: هدفم حضور در فرمول یک است

يكشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 03:14

قهرمان ۱۷ ساله اتومبیلرانی ایرانی گفت: میخواهم در فرمول ۴ پیشرفت ​کنم و به فرمول یک برسم.

به گزارش منهای فوتبال و به نقل ازسایت فداسیون موتور سواری و اتومبیلرانی، مهربد شاملی در دومین مرحله از مسابقات جهانی فرمول ۴ که در پیست معروف یاس مارینا برگزار شد، توانست در میان مجموعا ۱۵ شرکت کننده از تیمهای مطرح اتومبیلرانی جهان، مقام هفتم را به خود اختصاص دهد.

مهربد شاملی ۱۷ ساله با وجود تمام محدودیت ها، پیشرفت قابل ملاحظه ای در نوع رانندگی نسبت به راند قبل داشت که به اعتقاد کارشناسان این نشان از هوش بالای وی است. همچنین تیم فرمول ۴ اکسل انگلیس برای انتخاب مهربد به عنوان یکی از اعضای اکسل بسیار خرسند است.

وی درمورد حضورش در تیم اکسل انگلیس اظهار داشت: این تیم انگلیسی بوده، اما در اسپانیا به ثبت رسیده است. مقر کنونی آنها هم در امارات است. سال گذشته در مسابقات کارتینگ امارات حضور پیدا کردم و عنوان دوم سال را به خود اختصاص دادم. امسال تیم فرمول ۴ اکسل انگلیس از من خواست که به تیم آنها بروم. ابتدا تمرینات شبیه سازی انجام شد و سپس تمرین واقعی را پشت سر گذاشتم. مسئولان تیم اکسل با دیدن شرایط من خواستند که کارتینگ را کنار گذاشته و در مسابقات فرمول ۴ حاضر شوم.

مهربد شاملیِ جوان درمورد اینکه آیا تصمیم دارد به کارش در همین رشته ادامه دهد یا می خواهد به کارتینگ بازگردد، گفت: وقتی بتوانم در فرمول ۴ پیشرفت کنم، میتوانم به فرمول ۱ هم برسم. بنابراین با توجه به هیجان بالایی که این رشته دارد ترجیح میدهم در همین رشته به کارم ادامه دهم. هدفم حضور در فرمول یک است که معتقدم با تلاش فراوان می توانم به آن برسم.

این قهرمان جوان و با استعداد درمورد اختلاف سطح ایران با سایر کشورها خاطرنشان کرد: متاسفانه از نظر تجهیزات از جمله پیست و ماشین مشکلاتی در ایران وجود دارد و به همین دلیل نمی توانم تمرینات خوبی در ایران داشته باشم. با توجه به شرایط موجود مجبورم چند روز قبل از مسابقه به امارات رفته و آنجا تمرین کنم.

شاملی در پاسخ به این سوال که آیا یک یا دو بار تمرین کردن پیش از هر مسابقه کافی است یا خیر، عنوان کرد: شاید دو وعده تمرین برای حضور در مسابقات کم باشد، اما چاره دیگری ندارم و به همین دلیل کارم سخت تر از سایر رقبا است.  سعی میکنم با کمک گرفتن از استعداد و توانایی که دارم کمبودها را بر طرف کنم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات فرمول هیجانِ سرعت دارد و فشار زیادی را باید تحمل کرد. متاسفانه تاکنون در ایران حمایت های خوبی از این رشته نشده است و به همین دلیل هیچگاه به اندازه فوتبال و سایر رشته ها دیده نشد. اخیراً تغییراتی در فدراسیون ایجاد شد و ناظمی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. جلسه ای با ایشون داشتم که ناظمی قول مساعد برای حمایت از این رشته را داد. با صحبت هایی که با وی داشتم به آینده اتومبیلرانی امیدوارتر شدم. امیدوارم بتواند قدم های خوبی برای پیشرفت این رشته ورزشی در ایران بردارد.

این قهرمان ۱۷ ساله با بیان اینکه خوشبختانه از نظر مالی مشکل چندانی ندارم، اظهار داشت: دلم می خواهد مسئولان ورزش توجه بیشتری به ما داشته باشند. یک سال است که در ایران مسابقات کارتینگ برگزار نشده و این بسیار آسیب زننده است. امیدوارم که این مشکلات توسط مدیریت جدید فدراسیون هرچه سریع تر برطرف شود.

مهربد شاملی با موفقیت در رقابتهای بین المللی کارتینگ امارات و زیر نظر گرفته شدن از سوی مربیان برجسته اتومبیلرانی اوایل آذرماه گذشته مورد توجه تیم های حرفه ای قرار گرفته و پس از انجام  تست‌های لازم به عضویت تیم فرمول ۴ اکسل انگلیس در آمد.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس