Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

فدراسیون در تلاش است، دیگران هم باید کمک کنند/

هاشمی: با این شرایط فشنگ امیدی به کسب سهمیه المپیک در رشته سه وضعیت نداریم

جمعه 22 شهریور 1398 ساعت 11:29

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران می گوید: در شرایطی که سایر حریفان روزانه 200 الی 300 فشنگ در اختیار دارند و تمرین می کنند، ما همچنان برای تهیه فشنگ در تنگنا هستیم و اگر در فرصت باقیمانده اقدامی جدی صورت نگیرد امیدی به کسب سهمیه المپیک در رشته های سه وضعیت نداریم.


الهام هاشمی در گفت و گو با منهای فوتبال ضمن اشاره به نتایج و رکودهایی که ملی پوشان به ثبت رسانده اند، آینده را این گونه ترسیم می کند. در رشته های بادی خوب پیش می رویم اما در سه وضعیت با این وضع جیره بندی فشنگ و تمرین خشک و روزی 20 تا 30 تا فشنگ نمی توان با دنیا رقابت کرد. این یک مساله جدیست که ما فشنگ نداریم. سایر حریفان ما روزانه برای هر ورزشکار 200 الی 300 فشنگ را اختصاص می دهند اما ما برای تهیه هر فشنگ در تنگنا هستیم.

وی ادامه داد: مساله کمبود فشنگ موردی است که سالهاست ورزشکاران ما را در شرایط نامساعدی قرار داده و عملا آنها در جدال نابرابر به مصاف حریفان خود می روند. تهیه فشنگ تنها به فدراسیون باز نمی گردد بلکه سایر نهادها نیز با توجه به نوع رشته ما و ماهیتی که دارد باید دست به کار شوند و اگر آنها کمک نکنند این مساله هیچ وقت حل نخواهد شد.

متاسفانه مشکلات به همین جا ختم نمی شود، فدراسیون مشکلات قابل حلی هم دارد که متاسفانه هنوز اقدامی درباره حل آنها صورت نگرفته. از زمان بازگشتم به ایران تا کنون سه مسابقه با تیم ایران اعزام شده ام که در هر سه مسابقه "جهانی" یک هفته قبل از مسابقه بدلیل آماده نبودن ویزا یا بلیط همه برنامه ریزیهای ما بهم خورده (برنامه هفته آخر مانده به مسابقه جهانی که مهمترین بخش آماده سازیست). در چنین شرایطی نمی توان انتظار معجزه داشت و امیدوار به کسب سهمیه المپیک بود.

سکان دار تیم ملی تیراندازی کشورمان خاطر نشان کرد: ما تا به امروز دو سهمیه توسط نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان کسب کرده ایم سهمیه هایی که در این شرایط ارزش دوچندانی پیدا می کند و برای ما بسیار مهم است. اما همچنان چشم به آینده داریم و امیدوار، چرا که سالهاست با این شرایط کار کرده و آشنا هستیم. امیدوارم در آخرین میدان کسب سهمیه نیز بتوانیم انتظارات را برآورده سازیم.

وی در خصوص  رقابت های جهانی ریو گفت: مسابقات ریو آخرین رقابت جهانی کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رفت و طبیعی بود که تمام کشورها با تمام توان به میدان بیایند. البته کشورهایی مانند روسیه که سهمیه هایشان را گرفته بودند کلا" نیامده بودند. بعضی از ورزشکاران از دیگر کشورها نیز که سهمیه گرفته بودند در این میدان حاضر نبودند هرچند ما بخاطر عدم اعزام نجمه خدمتی شدیدا از طرف دوستان مورد انتقاد قرار گرفتیم. هر چه به مسابقات پایانی نزدیک می‌شویم فشار روانی روی قهرمانانی که موفق به کسب سهمیه نشده اند بیشتر می شود به همین دلیل گاها شاهد افت رکوردهای قهرمانانی از سراسر جهان هستیم.                                                                                                                                   

هاشمی به تیم هند اشاره کرد و گفت: همین تیم هند که از نظر خیلی ها رشد قابل توجهی داشته باید بررسی شود که چرا چنین شد. آنها مشکل تهیه فشنگ ندارند و به راحتی تمرین می کنند برای هر مسابقه با برنامه می آیند و تمامی مسایل فنی و حرفه ای را رعایت می کنند برای مسابقات ریو 14 روز زودتر به برزیل آمده بودند و به خوبی تمرین کردند. همین شرایط برای سایر تیم ها نیز هست. تیم سنگاپور که من شناخت کاملی نسبت به آنها دارم قبل از حضور در ریو در هانوفر آلمان و کره جنوبی اردوی آماده سازی مناسبی را برگزار کرده بود و یک هفته قبل از شروع مسابقات در ریو حضور داشتند و البته سهمیه ای هم کسب نکردند. تقریبا تمام کشورهای دیگر به همین صورت عمل می کنند، اما ما نتوانستیم حتی سه روز زودتر برویم که حداقل آنجا با فشنگ تمرین کنیم! بهتر است ببینیم کجای کار هستیم و انتظاراتمان را بر همین اساس مد نظر قرار دهیم.

از الهام هاشمی در مورد دو مساله سووال کردم. یک مورد قبل از اعزام و زمانی که بود که تیم برای حرکت به سمت فرودگاه آماده می شد و اعلام شد به دلیل عدم تهیه بلیط ملی پوشان به خانه هایشان بازگردند تا در روزهای آینده اعزام شوند و مورد دیگر در زمان بازگشت و مشکلاتی که در فرودگاه برزیل به وجود آمد تا با یک روز تاخیر قهرمانان تیراندازی وارد کشور شوند. وی سکوتی می کند و اینگونه ادامه می دهد. هنوز فرصت نشده در این خصوص با مسوولان فدراسیون صحبت کنم. اما آنچه من می دانم این است که بلیط رزرو شده بود اما چون خریداری نشده بود در هنگام اعزام این مساله پیش آمد. هنگام بازگشت هم متاسفانه ما از طریق سائوپائولو برمی گشتیم و ظاهرا پلیس آنجا برای اجازه خروج سلاح از کشور به زمان خیلی زیادی نیاز دارد. با وجود اینکه ما شش ساعت قبل از پرواز فرودگاه بودیم نتوانستند کارها را به موقع انجام دهند و ما به پروازمان نرسیدیم  اما چون در همان ابتدا به مسوولان پرواز قطری اعلام کرده بودیم که در فرودگاه حاضر هستیم نیازی به تهیه مجدد بلیط نداشتیم و روز بعد با همان بلیط برگشتیم هرچند برای این منظور با توجه به پر بودن پروازها از 12 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشتیم و با پیگیری های فراوانی که من و همکارم داشتیم نهایتا موفق شدیم با پرواز روز بعد به کشور بازگردیم.

وی می گوید: نمی دانم چرا برای تهیه بلیط این مساله پیش می آید. اگر ما زودتر بلیط ها را تهیه کنیم طبیعی است که هزینه کمتری هم برای آن پرداخت می کنیم.

هاشمی اشاره ای به برنامه های آتی دارد و می گوید: به منظور تمرین با فشنگ بعد از بررسی هایی که داشتم اردوی هانوفر را به مدت 2 هفته قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به فدراسیون پیشنهاد کرده ام و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم در این اردو حاضر شویم تا ملی پوشان  بتوانند حداقل دو هفته مانند رقبای خود با فشنگ تمرین کنند.

مربی تیم ملی تفنگ که قراردادش تا المپیک 2020 توکیو است خاطر نشان کرد: واقعیت این است که همه دارند تلاش می کنند. طبیعی است فدراسیون هم به دنبال موفقیت است اما برای رسیدن به موفقیت باید خیلی چیزها وجود داشته باشد که الان این شرایط نیست و فراموش نکنیم فرصت چندانی تا المپیک نداریم و اگر قرار است کاری کنیم، این اتفاق باید همین امروز بیافتد.

وی در پایان تاکید کرد: همه به دنبال موفقیت هستند، از فدراسیون گرفته تا من مربی و همه اعضای تیم ملی. ما برای موفقیت ایران دور هم جمع شده ایم. من پیشنهادات خوبی از دیگر کشورها داشتم حتی در همین مسابقات برزیل. اما ترجیح دادم در کشورم بمانم و با توجه به زمان باقی مانده برای ورزش سرزمینم و اعتلای پرچم کشورم تلاش کنم. باید از حمایت های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تشکر کنم اما اگر می خواهیم در توکیو موفق شویم باید نگاه ها را تغییر داد و از زمان باقی مانده بهترین نتیجه را گرفت.

سرمربی تیم ملی تیراندازی: تعداد شرکت کنندگان زیاد و امتیازات خيلي بالا بود

سرمربی تیم ملی تیراندازی: تعداد شرکت کنندگان زیاد و امتیازات خيلي بالا بود

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس