Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

افشاگری علیه کیهانی

جمعه 15 شهریور 1398 ساعت 05:06

علی رضایی رئیس هیات دوومیدانی نسبت به عملکرد کیهانی رئیس دوومیدانی با فرستادن نامه ای سرگشاده انتقاد کرد.

به گزارش منهای فوتبال، رئیس هیئت دوومیدانی استان قم در بیانیه ای 21 بندی انتقادات تندی را علیه عملکرد رئیس فدراسیون دوومیدانی مطرح کرد که در زیر می خوانید (گفتنی است سایت منهای فوتبال آمادگی انتشار جواب رئیس فدراسیون دوومیدانی را در قبال انتقادهای مطرح شده را دارد.)

جامعه بزرگ دوومیدانی کشور؛
باسلام و  احترام

 همگان سالیان طولانی است شاهد تضییع حقوق قانونی ورزشکاران و مربیان هستیم و در دوره فعلی نیزکه شعارهای زیبا عوام فریبی در اوایل انتخابات دور قبل گوش و ذهن اهالی دوومیدانی را نوازش می داد که منتظر یک تغییر و تحول اساسی دردوومیدانی بودند و به جناب کیهانی اعتمادکردند. که ازحق نگذریم در ابتدای مسئولیت کارهای خوبی هم انجام گرفت اما به سرعت جای خود را به بدترین شکل ممکن با خودمحوری و اتخاذ تصمیمات غلط و خودسرانه عوض کرد و این یعنی بی اعتنایی محض به اعتماد اعضای مجمع .

با دوراندیشی و به خاطر حفظ آرامش در رشته دو ومیدانی سکوت کرده تا با مشورت و تدابیر گروهی بر مشکلات بوجود آمده فائق آییم اما مسیر اشتباه رئیس فدراسیون راهی جز اعلام گوشه ای از این تصمیمات نابجا باقی نگذاشت. برخورد لازم و واجب دانستم به عنوان عضو کوچکی از مجمع دو ومیدانی با توجه به اینکه در بدنه فدراسیون نیز از نزدیک شاهد این اتفاقات بسیار بد بود ه ام  مواردی را در جهت شفاف سازی ، احقاق حق از دست رفته و تصمیم سازی برای انتخاب فردی با صلاحیت در مجمع انتخابات آتی بیان نمایم.

1. قطع حقوق مربیان و ورزشکاران وجایگزینی پاداش مدال که منجر به حذف تعداد بی شماری از قهرمانان ملی به خصوص ورزشکاران المپیکی شده است و...
2. حذف کمیته های تخصصی وتشکیل سازمان مثلا تیم های ملی که منجر به تصمیمات بسیاراشتباه شد و البته دخالت مستقیم شخص رئیس فدراسیون درتمام مصوبات که درنهایت اکثر این مصوبات حتی تا ساعاتی بپس از جلسه اعتبار داشت و با نظرشخص ریاست فدراسیون  تغییر می کرد.
3. اخراج، بی احترامی و یا تغییرپست های تخصصی کارمندان فدراسیون و یا گماشتن آنان به سمت های غیرتخصصی  به واسطه اعتراض منطقی و مخالفت به شرایط وقت فدراسیون که لطمات جبران ناپذیری به دوومیدانی کشور
 وارد نمود.
4. اعمال نظردرانتخابات هیئت های استانی وباحذف مخالفین عملکردفدراسیون دراستانها که بعضا باعث نابودی رشته دو ومیدانی استان مربوطه شده است.
5. عدم تجهیز استانها به ابزار و امکانات اولیه دوومیدانی که درگذشته نه چندان دورشاهد ارسال وسایل تخصصی مواد مختلف دوومیدانی بوده ایم که این  بی تدبیری منجر به برگزاری اکثر مسابقات درتهران و عدم قبول میزبانی سایراستانها شده است.
6. عدم حمایت برنامه محور و مبتنی بر دانش از ورزشکاران پایه و مربیان آنها و بسنده کردن به اعزام به یک مسابقه آسیایی.
7. حذف اردوهای اثرگذار برون مرزی درتمام رده های سنی، این در حالی است که درگذشته شاهد برگزاری اردوهای منظم و اثربخش بوده ایم و نتایج درخشان شاهد این ادعاست.
8. عدم تخصیص اعتبارکافی و پرداخت  به استانها که نتیجه ای جز منفعل شدن تعداد زیادی از استانهای فعال در دوومیدانی در بر نداشته است.
9. شعار واهی جذب و حمایت اسپانسر از فدراسیون  دوومیدانی، عدم شفافیت اعتبارات جذب شده و اینکه صرف چه مواردی شده است و عدم برخورداری استانها از اعتبارت جذب شده این حوزه و بخش غیردولتی.
10. شعارافزایش تعدادباشگاها و افزایش قرارداد ورزشکاران که درعمل نه شاهد افزایش عینی مبلغ قراردادها با توجه به تورم موجود هستیم و نه ارتقاءکیفیت حمایتی باشگاه ها شدیم به طورمثال اسکان حامی اول ورزشکاران باشگاه آسان پرداخت به جای هتل زیر پله های استادیوم آفتاب انقلاب تهران و برخی از باشگاه ها که نه قرداد داشته و نه به شأن اسکان و اقامتی ورزشکاران و مربیان احترام گذاشته شده است.
11. اجرای طرح مثلا ساماندهی مربیان در۱۵ روز آخر مسئولیت ایشان درمحل آکادمی المپیک که جنبه کاملا تبلیغاتی داشته و البته اعتراضات قهرمانان و مربیان کشورراب ه همراه داشته و هیچ برنامه مدون حتی درروزهای پایانی مسئولیت ایشان نداشته است.
12. پرداخت ها و هزینه های نامتعارف و غیرقانونی بدون مصوبه هیأت رئیسه و مجمع.
13. عدم توزیع نامناسب و غیر قانونی پاداش ورزشکاران و مربیان در مسابقات قهرمانی آسیا که منجر به اعتراضات گسترده شده که با کوته فکری شان و شخصیت حقوقی فدراسیون دو و میدانی را در سطح کشورخدشه دارکرده است.
14. برگزاری اردوهای مختلط نوجوانان و جوانان (دختران و پسران ) و در برخی موارد بزرگسالان درمجموعه آفتاب که منجر به بروز برخی مشکلات اخلاقی شده است.این موضوع با بی اعتنایی و علی رغم تذکرات قانونی بنده و بازرس فدراسیون انجام شده است.
15. اعزام تیم های ملی درتمام رده های سنی با البسه بسیارنامناسب و خارج از عرف تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران مثل سایز نامناسب، لباس متحد الشکل  که دراکثر اعزامها مشکلات عدیده را بوجود آورده است.
16. دخالت شخص رئیس فدراسیون درچینش ورزشکاران تیم های مدنظر برای قهرمانی در لیگ دو ومیدانی به منظور مهندسی کردن انتخابات.
17. عدم شفافیت مالی فدراسیون به تایید بازرسی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور و سایرایرادات اداری فدراسیون که به ع
كه به عدد ١٧ رسيده است.
١٨.عدم برگزاري مجمع سالانه ١٣٩٧فدراسيون كه با توجه به تذكرات قانوني وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاري مجمع دلايل نامشخص تاكنون برگزار نشده است.
١٩.عدم صداقت شخص رياست فدراسيون در مجمع سال ١٣٩٦در خصوص سفرهاي بيزينس كلاسو گزارشات ارائه شده.
٢٠.سفرهاي غير ضروري شخص رييس فدراسيون كه بيشتر از ٢٥سفر بوده و با يك حساب سر انگشتي مي توان ايشان حدود ٢٥٠روز در مسافرت يا استراحت بعد از آن بوده اند.
٢١.تضييع حقوق،تحقير ورزشكاران ملي و عدم حمايت از آنها پس از كسب مدال تا رويداد بعدي.

و خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...
علي رضايي
رياست هيات دو وميداني استان قم

ممنوعیت مادام المعر مشاور حقوقی در فدراسیون بین المللی دومیدانی

ممنوعیت مادام المعر مشاور حقوقی در فدراسیون بین المللی دومیدانی

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد