Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

هادی رضایی: برنامه‌های پیش بینی شده کمیته ملی پارالمپیک ایران بی‌نظیر است

سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 12:52

هادی رضایی دبیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با تأکید بر اشراف نسبت به فعالیت پارالمپیکی در سایر کشورها، برنامه‌های پیش بینی شده در کمیته ملی پارالمپیک ایران را بی نظیر عنوان کرد.

به گزارش منهای فوتبال، هادی رضایی دبیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری روز و هفته ملی پارالمپیک عنوان داشت: در کشورهای دیگر شاید ارائه بخش ورزش همگانی به این شکل نباشد و قرار است نماینده بنیاد آجیتوس که یک خانم ژاپنی برای نظارت و ارزیابی در ایران حضور پیدا کند.

 

دبیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: پروژه  «ما می‌توانیم» مأموریتی است که قصد دارد ورزش معلولین را به افراد سالم بشناساند و با شناختی که از ورزش معلولین پیدا می‌کنند اگر معلولی در گوشه‌ای از کشور وجود دارد، با آموزش‌ها و شناختی که پیدا می‌کنند به این عزیزان کمک کنند. این مأموریتی است که از سوی IPC به ما داده شده است و حتی هزینه‌های پروژه  «ما می‌توانیم» بصورت کامل توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک پرداخت شده است. امیدواریم بتوانیم افتخارات ورزش معلولین را فراتر از مرزها مطرح و گسترش دهیم.

 

رضایی تصریح کرد: امسال از 2 ماه قبل ستاد تشکیل شده، اما قول می‌دهیم ستاد روز پارالمپیک برای سال‌های آینده از فردای برگزاری مراسم به صورت سالیانه در طول تمام روزهای سال تشکیل شود. فکر می‌کنیم این مأموریت اصلی ماست که با دو هدف معرفی ورزش‌های پارالمپیکی و بزرگداشت جنبش پارالمپیک این روز کلید خواهد خورد.

 

وی افزود: تلاش کردیم شناخت ورزش پارالمپیکی را به مدارس ببریم، تا آشنایی از آنجا صورت گیرد. یک مدرسه را در هفته آینده به عنوان الگو در پروژه ما می‌توانیم قرار خواهیم داد. حتی قرار است در زنگ ورزش مدارس زمانی را مخصوص به ورزش معلولین در نظر بگیرند. کارگاهی 3 روزه از سوی آکادمی ملی پارالمپیک برای آموزش مربیان و مدرسان ورزش مدارس در نظر گرفته شده است. 

 

رضایی ادامه داد: اگر بخواهیم ورزش معلولین و نابینایان ما رشد کند باید از مدارس شروع کنیم. به عنوان مثال دانش‌آموزان سالم والیبال نشسته انجام دهند یا چشم بند بزنند گلبال بازی کنند. شاید خیلی از این افراد فردی معلول در نزدیکان و آشنایان خود داشته باشند و بتوانند اطرافیان خود را به حضور در ورزش معلولین تشویق کنند و حتی نگاهشان به این قشر تغییر کند. 

 

دبیرکل اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزش پارالمپیکی ما در بخش حرفه‌ای و قهرمانی جایگاه مناسبی دارد، اما آیا مدیران ما به این اندازه از ورزش معلولین شناخت دارند. طبق آمار سازمان بهزیستی 15 درصد از افراد جامعه این افراد خاص هستند، اما آیا مکان‌های ورزشی به همین اندازه و یا بودجه تخصیص داده شده به همین مقدار برای این قشر مناسب است. 

 

وی ادامه داد: در سال 93 روز پارالمپیک را با 2500 نفر شروع کردیم، اما حالا به 60 هزار نفر رسیده‌ایم. حدود 2 میلیون افراد معلول جسمی حرکتی داریم که حدود 70 هزار نفر ورزش می‌کنند که اگر بخواهیم درصد بگیریم مقدار ناچیزی می‌شود. می‌توانیم با ترویج ورزش همگانی معلولین حدود 2.2 درصد از هزینه‌های درمان کم کنیم. برای تمام رشته‌های ورزشی روانشناس در نظر گرفته شده است و کارشان را آغاز کرده‌اند. 

 

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره استعفای صمیمی از ریاست فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: این موضوع مسأله ای شخصی است و در جریان آن نیستیم، همانطور که در جریان سرپرستی وی نیستیم. مطمئنا هر تغییری در آستانه بازی‌های پارالمپیک می‌تواند مشکل‌ساز باشد امیدواریم همکاری وزارت ورزش با کمیته ملی پارالمپیک بگونه‌ای باشد که به این فدراسیون آسیبی وارد نشود. 

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس