Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

ماجرای فشنگ های فدراسیون چیست؟  

از محموله جا مانده در آلمان تا مهمات گم شده در تهران

سه شنبه 16 مهر 1398 ساعت 01:22

فدراسیون تیراندازی یکی از فدراسیون های مهم ورزشی به شمار می رود، فدراسیونی که به دلیل المپیکی بودن و حضور قهرمانان سرشناس برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از جایگاه ویژه ای نیز برخوردار است اما همین فدراسیون چند سالی است درگیر حاشیه شده و هر روز شاهد یک اتفاق جدید در این مجموعه هستیم.

فدراسیون تیراندازی یکی از فدراسیون های مهم ورزشی به شمار می رود، فدراسیونی که به دلیل المپیکی بودن و حضور قهرمانان سرشناس برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از جایگاه ویژه ای نیز برخوردار است اما همین فدراسیون چند سالی است درگیر حاشیه شده و هر روز شاهد یک اتفاق جدید در این مجموعه هستیم.

به گزارش منهای فوتبال، در چند روز اخیر خبری منتشر شد مبنی بر این که فشنگ های فدراسیون تیراندازی در آلمان جا مانده، اما واقعیت چیست؟ آیا در شرایطی که قهرمانان این رشته آنهم در سالی که منتهی به المپیک می شود همواره از کمبود فشنگ گلایه مند بوده اند، منظقی است که باور کنیم به همین سادگی خبر جاماندن چندهزار فشنگ صحت دارد؟

ماجرا چیست؟ بررسی های گروه ورزشی منهای فوتبال نشان می دهد این فشنگ ها نه تنها در کشور آلمان جا نمانده بلکه به دلیل برخی از مشکلات در آلمان ثبت شده و هر زمان که مسوولان فدراسیون بخواهند می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند البته بر اساس قانون و روال معمول.

تیم ملی تیراندازی کشورمان پس از بازگشت از مسابقات زول آلمان برای انتقال فشنگ ها اقدام می کند، طبق قانون فشنگ ها باید در جعبه های مخصوص خود قرار داشته باشد تا مشکلی از بابت امنیت به وجود نیاید، اما تاکید یکی از مسوولان پرواز قطری مبنی بر پلمپ این فشنگ ها موجب می شود تا زمان از دست برود و حجم بار اضافی تیم تیراندازی به گونه ای شود که فشنگ ها در آلمان محفوظ مانده تا در زمان دیگری و پس از طی مراحل قانونی به تهران منتقل شود. تا اینجای کار مشکلی نیست.

طبق اعلام فدراسیون تیراندازی و مصاحبه ای که دبیر فدراسیون انجام داده گفته می شود فشنگ ها به نام مربی تیم ایران، زایر رضایی به ثبت شده اما بررسی های ما نشان می دهد این فشنگ ها به نام شخص دیگری است.

بدون شک برای انتقال این فشنگ ها به تهران مشکلی نیست و هر زمان که تیم ایران اعزام شود می توانند این فشنگ ها را با خود به کشور بیاورد اما مشکل و مساله دیگری مطرح است که به نظر می رسد فدراسیون نمی خواهد آن را مطرح کند.

تیم ملی تیراندازی پس از بازگشت از برزیل و مسابقات کسب سهمیه المپیک، هزار و دویست فشنگ با خود به تهران می آورد، صحبت هایی مطرح است که این فشنگ ها به تهران می رسد اما در فرودگاه از نظر پنهان می شود و فدراسیون در صدد آن است تا این موضوع را بررسی کند. البته گفته می شود تا این جای کار به نتایجی هم رسیده که باید منتظر ماند و دید در نهایت موضوع به کجا ختم می شود.البته خود فدراسیون اعتقاد دارد این فشنگ ها در فدراسیون موجود است و مشکلی از این بابت نیست.

بدون شک مسوولان فدراسیون تیراندازی در صدد هستند تا عملکرد خوبی را از خود ثبت کنند اما چرا در چند وقت اخیر شاهد اتفاقات مختلف در فدراسیون و مجموعه تیراندازی هستیم. مطالبی که گفته می شود شایعه است یا واقعیت؟ آیا مسوولان فدراسیون و دست اندرکاران تیراندازی سهل انگاری می کنند یا عده ای می خواهند فدراسیون را درگیر مسایل حاشیه ای کنند؟

مقصر کیست ؟ چرا فدراسیون تیراندازی در این مدت حاشیه های بسیاری را تجربه کرده ؟ آیا روند فعالیت این فدراسیون در سالی که منتهی به المپیک است در مسیر درست قرار دارد؟

اعلام برنامه مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا

اعلام برنامه مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد