Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

ورزش زنان یا زنان ورزشکار؟

يكشنبه 16 تیر 1398 ساعت 12:15

اینکه ورزش بانوان را از ورزشکاران زن جدا می کنیم بی دلیل نیست چرا که هرکدام منزلت خود را دارند. متاسفانه گاه شاهدیم که با عنوان حمایت از ورزش بانوان به برخی از ورزشکاران زن جفا می شود و با احکامی ناروا آنها را دچار محرومیت می کنند. از آن سو نیز گاه شاهدیم که به بهانه حمایت از زنان ورزشکار اسبابی فراهم می شود که باعث آسیب رساندن به ورزش بانوان می شود.

حالا دیگر حضور بانوان ما در عرصه های مختلف و موفقیت های آنها که توام با حفظ شئونات یک زن مسلمان است عیان شده است. دیگر باید باور کرد که زنان ما در میدان فعالیت های اجتماعی می توانند تونایی های خود را به منصه ظهور برسانند.

ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و چه بسا به دلیل بار تبلیغاتی فراوانی که دارد از جهاتی بتواند نماد و ظهور این حضور موفق باشد.

زنان ما نشان داده اند که در این حوزه دیگر مرزهای داخلی را درنوردیده و به میدان های جهانی و بین المللی می اندیشند. حالا دیگر حتی مدال های المپیک هم برای آنها قابل دسترس به نظر می رسد. بی تردید حضور بانوان ورزشکار کشورمان در میادین مهم بین المللی علاوه بر کسب افتخار و مدال، می تواند خنثی کننده تبلیغات سوءی باشد که از سر دشمنی و ناجوانمردانه، علیه ما تبلیغ می شود.

این مهم به خوبی گواهی است بر اینکه باید از ورزش بانوان و ورزشکاران زن حمایت کرد. اینکه ورزش بانوان را از ورزشکاران زن جدا می کنیم بی دلیل نیست چرا که هرکدام منزلت خود را دارند. متاسفانه گاه شاهدیم که با عنوان حمایت از ورزش بانوان به برخی از ورزشکاران زن جفا می شود و با احکامی ناروا آنها را دچار محرومیت می کنند. از آن سو نیز گاه شاهدیم که به بهانه حمایت از زنان ورزشکار اسبابی فراهم می شود که باعث آسیب رساندن به ورزش بانوان می شود.

مرز بین حمایت از ورزش بانوان و زنان ورزشکار بسیار باریک است و توجه خاصی را طلب می کند. متاسفانه در برخی وره های گذشته شاهد بوده ایم که در پاره ای موقع مسوولان ورزش بانوان به بهانه حمایت از اصل ورزش بانوان، از پشتیبانی ورزشکاران دریغ کرده اند تا جایی که این شائبه بوجود آمد که آنها بیشتر از دلسوزی برای ورزش بانوان و زنان ورزشکار در فکر حفظ سمت خود هستند. بوده است مواردی که زنان ورزشکار ما به شدت نیازمند حمایت بوده اند اما مسوولانی که باید چنین می کردند ترجیح دادند سکوت کنند تا مبادا گردی بر دامن آنها بنشیند.

حالا خانم فرهادی زاد با کوله باری از تجربه، مسوولیت معاونت زنان وزرات ورزش را برعهده گرفته است. او بدون شک کاری دشوار پیش رو دارد. به دلیل سالها حضور در ورزش حالا توقع جامعه ورزش از ایشان بالاست و انتظار ندارند چون برخی رشد و گسترش ورزش زنان ما را قربانی حفظ مقام و موقعیت خود کنند. فرهادی زاد تا کنون نشان داده است که چنین کرده و اهل حمایت از حق است. اما آیا در ادامه نیز چنین خواهد بود؟ باید نشست و تامل کرد که آیا کرسی و منصب او را نیز تغییر خواهد داد یا خیر.

به بهانه انتخاب مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش

به بهانه انتخاب مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش

فرهادی زاد معاون توسعه  ورزش بانوان شد

فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان شد

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا