مقدمه: مطلبی در منهای فوتبال در خصوص عدم توجه کافی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به المپیک پاریس 2024 منتشر شد وبرخی از عزیزان و دوستان همراه یاداوری کردند که توجه اصلی بخش خبری وزارتخانه بر روی کانال های اطلاع رسانی است و کلیات خبری بر روی سایت این نهاد عالی مندرج می گردند.
بررسی کانالهای خبری وزارت ورزش و جوانان نشان میدهد، بخش رسانهای این وزارتخانه همپای برخی خبرگزاریها اخبار مربوط به حضور ورزشکاران ایرانی در بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا را پوشش میدهد. با توسعه شبکههای اجتماعی و در دسترس بودن این شبکهها برای مخاطبین، سالهاست کانالهای خبری جای بزرگی در عرصه رسانه پیدا کردهاند و این کانالهای خبری هستند که جای اصلی را در انتشار سریع اخبار در کمرنگشدن وبسایتها به خود اختصاص دادهاند. این وضعیت حتی در سیاست خبری دستگاههای دولتی و وزارتخانهها که طبعا باید اخبار رسمی را منتشر کنند، به وجود آمده بطوریکه امروزه اکثر وزارتخانهها در شبکههای اجتماعی چنین شرایطی دارند. این موضوع البته فقط مختص به ایران نیست و بسیاری از کشورها حتی در سیاست خارجی هم از ابزارهای نوین رسانهای برای اعلام نظر رسمی یا موضعگیریهای مهم بهره میگیرند.
روز گذشته مطلبی درباره نحوه پوشش اخبار بازیهای المپیک در سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شد که بررسیهای بیشتر نشان میدهد کانالهای خبری رسمی این وزارتخانه در پیامرسانهای داخلی (بله و روبیکا) بهروز اخبار مربوط به المپیک را پوشش میدهند و کانال دیگری در تلگرام اخبار ورزشی وزارت ورزش و جوانان را مخابره میکند نیز همپای دیگر خبرگزاریها حضور ورزشکاران ایرانی و اظهارنظر مربیان و سرپرستان تیمهای ایرانی را منتشر میکند که با توجه به اهمیت این بازیها غیر از این هم از وزارت ورزش و جوانان انتظار نمیرفت.