Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛

آیین تقدیر از قهرمانان و فعالان عرصه ورزش و محیط زیست

چهارشنبه 25 بهمن 1402 ساعت 10:03

کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک سومین آیین تقدیر از قهرمانان و فعالان عرصه ورزش و محیط زیست کشور را امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار کرد.

این مراسم با حضور دکتر سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، دکتر سیدنصرالله سجادی مشاور رئیس، دکتر مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته، دکتر مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک و نیز جمعی از چهره‌های ورزشی و روساء و اعضای فدراسیون‌های ورزشی به همراه اعضای کمیسیون محیط زیست و ورزش در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

دکتر سید مناف هاشمی در مراسم تجلیل از فعالان عرصه ورزش و محیط زیست بیان کرد: ما در این دوره از مدیریت کمیته ملی المپیک تلاش کردیم و افرادی را به کمیسیون‌ها پیشنهاد دادیم که علاوه بر نگاه مشورتی اقدامات عملی را هم در برنامه‌های خود داشته باشند و عزیزانی انتخاب شدند که در عرصه کاری خود موفقیت‌های بالایی داشتند، از این رو روسای دو کمیسیون آموزش و اقتصاد ما از وزرای سابق هستند. 

وی افزود: از دید من این مراسم باید پیامی به جامعه داشته باشد. این گونه نشست ها طبیعتا نمادین است و شاید خروجی خاصی را مطالبه نکنیم اما همین که آقای ذوالفقارنسب، درخشان از پیشکسوتان فوتبال و علی پاکدامن حضور دارند، اتفاق خوبی است و جامعه ورزش در حفظ محیط زیست و آب و خاک این کشور باید مشارکت داشته باشیم. 

وی گفت : آنقدر حوزه محیط زیست مهم است که در سال ۱۳۹۲در دستور کار سازمان ملل قرار گرفت و کمیته بین المللی المپیک از نیروهای خود در کشورهای مختلف استفاده می‌کند تا محیط زیست حفظ شود. 

دکتر هاشمی ادامه داد: ۱۵ اسفند در مراسم روز درختکاری می‌خواهیم از ورزشکاران و پیشکسوتان استفاده کنیم و این پیام را به مردم ایران بدهیم که همه باید در حفظ محیط زیست دخیل باشیم. 

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود : همه ما مسئولیت داریم‌‌. شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک به حفظ محیط زیست تاکید دارند از این رو گزارشات برگزاری چنین مراسمی را برای آنها ارسال خواهیم کرد. 

وی ادامه داد : از تلاش های کمیسیون محیط زیست و ورزش در دوره قبل کمیته ملی المپیک و تلاش هایی که تیم مدیریت جدید داشته اند  تقدیر و تشکر می کنیم و این تلاش ها همچنان ادامه دارد تا نقاط ضعف گذشته برطرف شود. همه تلاش ما باید این باشد که پیام خود را با کمک جمعیت بزرگ ورزش رسا و بلند به همه اعضای جامعه برسانیم.

همچنین در این مراسم مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک اظهار کرد: پس از اصلاح منشور المپیک و اضافه شدن محیط زیست و ورزش به این منشور، کمیته بین‌الملی المپیک اقدامات چشمگیری در حوزه محیط زیست انجام داد.

 

وی افزود: کمیسیون ورزش و محیط زیست بین‌المللی تاسیس شد و بعد از آن کمیسیون‌های ملی ورزش و محیط زیست نیز تاسیس شدند. در واقع تعهدات حفاظت از محیط زیست به عنوان ملاک ارزیابی برای اعطای میزبانی به کشورها به حساب می‌آید. پس از آن کنگره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیاری با موضوع ورزش و محیط زیست برگزار شد و IOC با دفتر محیط زیست سازمان ملل تعهدات بسیاری را قبول و قرارداد منعقد کرد.

 

منوچهری با اشاره به اهداف این کمیسیون ادامه داد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت ارائه فعالیت‌های آموزشی، تدوین دستورالعمل‌های ویژه، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری گردهمایی‌های مختلف، اجرای پروژه‌های مختلف و اجرای پژوهش‌ها از جمله اهداف و سیاست‌های ماست.

 

وی یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق برنامه‌ریزی و مدیریت زیست محیطی در چارچوب فعالیت‌های ورزشی، افزایش دانش‌افزایی و ترویج فرهنگ و داشتن محیط زیست از بخش ستادی ورزش گرفته تا ورزشکاران و حتی تماشاگران ورزش و مواردی که به نوعی به وزرش مرتبط هستند نیز از دیگر اهداف ما است.

 

رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: برای رسیدن به اهداف با سازمان‌های مختلفی به صورت چندجانبه همکاری کردیم که از آن جمله می‌توان به وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش استان ها، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و آکادمی ملی المپیک اشاره کرد. در مجموع فراهم کردن ساز و کارهای استفاده از ورزش به منظور ارتقای توسعه پایدار در کشور در زمره برنامه‌ها و اقدامات ما است.

 

درپایان این مراسم از فدراسیون های اسکی، دانش‌آموزی، قایقرانی، صعودهای ورزشی و کوهنوردی و نیز هیات کوهنوردی شهرستان نوشهر به دلیل فعالیت‌های زیست‌محیطی‌شان تقدیر شد؛ همچنین از سازمان ورزش شهرداری تهران، انجمن دوستداران دماوند کوه، انجمن دوستداران و کوهنوردان استان کرمانشاه، هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه، شرکت بین‌المللی نشان تجارت و از حمید درخشان و بیژن ذوالفقارنسب بعنوان سفیران محیط زیست کانون مربیان فوتبال ایران و کانون حافظان طبیعت چشم نرگس تقدیر شد.

همچنین در بخش اشخاص حقیقی و قهرمانان ورزشی فعال در عرصه محیط زیست نیز از علیرضا مختاری قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک توکیو، علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر شمشیربازی ایران، علیرضا محمد صالح، نیلوفر مداح و غزاله دلیری تقدیر به عمل آمد.

 

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و روسای کمیسیون ها؛سومین نشست شورای رهبردی برگزار شد

صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو

شکست پاکدامن و رهبری در گرندپری سئول

صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی تکواندو

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران