Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

به بازیکنان و کادر فنی اعتقاد دارم؛ پورسلمان: اطمینان دارم شمشیربازان در المپیک کار بزرگی می‌کنند

چهارشنبه 24 آبان 1402 ساعت 03:24

رئیس فدراسیون شمشیربازی با ابراز رضایت از شرایط تیم ملی اسلحه سابر و تاکید بر اینکه معتقد به توانایی ملی‌پوشان این تیم است، گفت: اطمینان دارم که آنها در المپیک کار بزرگی انجام می‌دهند.

علیرضا پورسلمان با اشاره به حضور تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در جام جهانی الجزایر که با کسب عنوان هشتمی همراه بود، گفت: سال گذشته در همین رقابت ها نایب قهرمان شدیم. البته آن عنوان دومی بهترین نتیجه ای بود که سال گذشته از حضور در رویدادهای مختلف گرفتیم. حالا امتیاز مسابقات امسال جایگزین امتیاز نایب قهرمانی شده است.

وی با یادآوری اینکه امتیاز رقابت های شمشیربازی جام جهانی الجزایر تاثیرگذار در رده بندی المپیکی تیم هاست و در پایان همین رقابت ها اختلاف امتیاز ایران و ژاپن به ۲۰ امتیار کاهش پیدا کرد، ادامه داد: البته ژاپن در این مسابقات کار خاصی انجام نداد. در واقع این عملکرد خود ایران بود که به ژاپن کمک کرد تا فاصله امتیازی اش را با ما کمتر کند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به دیگر رویدادهایی که تیم ملی اسلحه سابر برای کسب امتیاز المپیکی باید در آنها شرکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای ما که به دنبال سهمیه تیمی المپیک هستیم، مهم رقابت های تیمی است و اولین رویداد پیش رو که در این بخش برگزار می شود و باید در آن شرکت کنیم، جام جهانی ایتالیا است.

پورسلمان تاکید کرد: سال گذشته در مرحله ۱۶ تیمی جام جهانی ایتالیا حذف شدیم. اگر در جام جهانی امسال بتوانیم از چین عبور کنیم، موقعیت خوبی برای جایگزین شدن نتیجه جام جهانی سال گذشته پیدا می کنیم. این نتیجه دور از دسترس هم نیست کمااینکه در جام جهانی الجزایر هم چین را شکست دادیم و در واقع نتیجه بازی های آسیایی را جبران کردیم. کار مهمی که در جام جهانی الجزایر انجام دادیم، همین بود به خصوص که باعث شد فاصله چین با ما خیلی بیشتر شود. تقریبا بعید است دیگر چینی ها بتوانند به ما برسند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ژاپن نزدیک ترین رقیب ما برای کسب سهمیه تیمی المپیک به عنوان بهترین تیم آسیا است. ژاپنی ها برای کسب این سهمیه تدارکات گسترده ای دارند. خارج از ژاپن پیگیر تمرینات‌شان هستند. دو بازیکن خوب دارند که در آمریکا و فرانسه تمرین می کنند. سرمربی فرانسوی به خدمت گرفته اند. در کل شمشیربازی ژاپن در اسلحه سابر خیلی قوی نیست اما تیم ملی فعلی این اسلحه به واسطه تدارکات و برنامه هایی که برای آن شده، از قدرت زیادی برخوردار است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: اینکه ژاپنی ها امروز رقیب ما هستند و در هر رویدادی موقعیت ایران را در رده بندی المپیک تهدید می کنند، برای‌مان خوب است. اصلا از این موضوع استقبال می کنیم چون ما در واقع به دنبال مدال المپیک هستیم و رقابت با ژاپن و تلاشی که باید برای حفظ و ارتقا موقعیت فعلی داشته باشیم در واقع به آمادگی بهتر و بالاتر ملی پوشان کمک می کند.

وی تاکید کرد: وضعیت امروز تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر را از هر حیث مناسب می بینم. به کادر فنی که کنار این تیم است اعتقاد دارم و معتدقم بازیکنان‌مان جزو بهترین های جهان هستند. امروز تیم متحد و منسجمی در اختیار داریم که اطمینان دارم در مسیر پیش رو و در بازی های المپیک دست به کار بزرگی خواهد زد.

پورسلمان در مورد علی پاکدامن که اخیرا در حد انتظارات ظاهرا نشده نیز گفت: علی در تکنیک و تاکتیک بی نظیر است. فقط اینکه مدتی از حیث روانی تحت فشار بود که حق هم داشت. از این شرایط کامل به دور شود دوباره به اوج باز می گردد. پاکدامن جزو بهترین های جهان است و این را رده بندی جهانی هم می گوید. البته خوشبختانه این روزها محمد رهبری هم فاصله خود را با او خیلی نزدیک کرده و این برای ما خوب است.

به نقل از خبر گزاری فارس

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی