Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

دبیرکل کمیته ملی المپیک:باید فرصت های بیشتری را به حوزه ورزش بانوان اختصاص دهیم

يكشنبه 21 آبان 1402 ساعت 12:53

مراسم اختتامیه دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور و فدراسیون های ورزشی در سالن مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک و همچنین مسئولین و عوامل برگزاری این دوره در واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک حضور داشتند، 3 نفر به نمایندگی از شرکت کنندگان دوره به بیان دیدگاه های خود در خصوص این دوره کاربردی پرداختند.

در جریان برگزاری این مراسم، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ضمن تأکید بر اینکه این دوره با هدف ارتقاء سطح مدیریتی در ورزش بانوان برگزار شده گفت: حضور ورزشکارانی که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده اند و همچنین مدیران ورزشی خانم با تجربه بالای مدیریتی به عنوان شرکت کننده در این دوره (تلفیق این دو گروه) و توجه ویژه به موضوع انتقال شغلی ورزشکاران از نکات مهم این دوره آموزشی بود که می توان به آن اشاره کرد.

هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز ضمن ابراز رضایت از دوره های کاربردی المپیک سولیداریتی اظهار داشت: ما در نظر داریم دوره های بین‌المللی را با حضور مدرسین صاحب نام بین‌المللی برگزار کنیم و از فارغ‌التحصیلان دوره های پیشرفته مدیریت ورزشی به عنوان اساتید دوره های آتی استفاده کنیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از اختصاص سهمیه ای در المپیک سولیداریتی به خانم ها ابراز داشت: باید فضاها و فرصت های بیشتری را به حوزه ورزش بانوان و در بخش های مختلف نظیر ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی اختصاص دهیم و از این فرصت ها بیشتر و بهتر از قبل بهره ببریم.

فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک از دیگر سخنرانان این مراسم اختتامیه بود. وی با بیان اینکه از چندین ماه پیش درخواست برگزاری این دوره از سوی معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان انجام و پس از رایزنی های لازم با کمیته ملی المپیک این سهمیه به وزارت خانه مربوطه اختصاص داده شد، خطاب به حاضرین گفت: دوره مذکور با هدف توسعه ورزش بانوان و اینکه از خود بانوان توانمند در عرصه هدایت و مدیریت امور ورزش بانوان استفاده شود برگزار شده است.

در ادامه، دکتر صدر رئیس آکادمی ملی المپیک با نگاهی علمی به بیان نکاتی در رابطه با دوره‌های المپیک سولیداریتی پرداخت. وی خطاب به شرکت کنندگان این دوره اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دوره های آموزشی موردی و کاربردی در آکادمی ملی المپیک انجام گرفته است که مطمئناً از دیدگاه های شما عزیزان در این خصوص بهره مند خواهیم شد.

دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان استان های کشور و فدراسیون‌های ورزشی از تاریخ 14 لغایت 17 آبان ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این دوره که با حضور 31 نفر از مدیران زن ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور، مدیران حوزه ستادی معاونت توسعه ورزش قهرمانی زنان وزارت ورزش و جوانان و نواب رئیس و مدیران فدراسیون های ورزشی برگزار شد، به آموزش کتاب راهنمای مدیریت اجرایی در ورزش که منبع رسمی دوره و تألیف کمیته بین المللی المپیک IOC می باشد پرداخته شد.

توسعه پایدار در ورزش، مهارت های ارتباطات سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی در سازمان های ورزشی، مهارت های مدیریتی، تصمیم گیری_ حل مسئله و مدیریت تعارض، رهبری در ورزش زنان، اخلاق در ورزش و حقوق ورزشی از جمله مباحث کاربردی این دوره چهار روزه بود که می توان به آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی با امضاء رئیس کمیته بین المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و مدرس رسمی المپیک سولیداریتی اعطاء گردید.

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی