Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

نغمه خانجانی: فدراسیون زیر وعده خود زد!

يكشنبه 14 آبان 1402 ساعت 11:32

بانوی ملی‌پوش سوارکاری ایران با انتقاد از فدراسیون سوارکاری، گفت: قرار بود ۳۰ هزار یورو هزینه رفت و آمد اسب به بازی‌های آسیایی هانگژو را پرداخت کنند اما متاسفانه تاکنون به وعده شفاهی خود عمل نکردند.

نغمه خانجانی در مورد حضورش در بازی‌های آسیایی هانگژو و شرایطی که پیش از اعزام و پس از بازی‌ها با آن مواجه بودیم، اظهار کرد: بنده حدود ۵.۵ ماه قبل از بازی‌های آسیایی با اسبم در اردوی اروپای غربی حضور داشتم و در چند مسابقه شرکت کردم و تمام هزینه‌های مربوطه را که معادل ۶۰ هزار یورو بود از جیبم پرداختم.

وی ادامه داد: اردوهای مربوطه از طرف فدراسیون سوارکاری نبود و تمامی اقدامات لازم را خودم انجام دادم و همه هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت کردم. دو سوارکار دیگر ایران نیز شامل مسعود مکاری نژاد ۱.۵ ماه قبل از بازی‌های آسیایی در اروپا اردو زد و امید غریبی نیز قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو در هیچ مسابقه‌ای در اروپا شرکت نکرد و در دبی حدود ۵ ماه قبل از بازی‌ها با اسب خود تمرین و در مسابقات شرکت کرد.

ملی‌پوش سوارکاری ایران در مورد نتایج تیمی سوارکاری ایران در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: مسابقات تیمی طی دو روز برگزار شد که مسابقات در هر روز به صورت دو راند بود؛ روز اول سوارکاران هر تیم یک راند می‌پریدند و دو ساعت بعد در راند دیگر شرکت می‌کردند و نتایج جمع‌بندی شده و به صورت نتایج تیمی اعلام می‌شد و هر تیمی که بدون خطا بود به راند سوم صعود می‌کرد.

خانجانی ادامه داد: اکثر تیم‌های حاضر در مسابقات به جز ایران، چین و یک کشور دیگر با چهار سوارکار در بخش تیمی حضور پیدا کرده بودند و باید بدانیم که نتایج سه سوارکار برتر آن‌ها محسوب می‌شد که این یک فرصت برای تیم‌های مربوطه بود اما متاسفانه با توجه به این‌که ما با سه سوارکار در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرده بودیم از چنین شانسی برخوردار نبودیم.

وی با اشاره به این‌که به ما اعلام شده بود دانیال محزون به عنوان نفر چهارم قرار است تیم ملی سوارکاری را در بازی‌های آسیایی همراهی کند و برای او هم آی دی کارت مسابقات صادر شده بود، خاطر نشان کرد: گویا به دلیل دیر اعلام کردن اسم اسب این سوارکار، فدراسیون جهانی سوارکاری با حضور او در مسابقات موافقت نکرد و اینگونه که متوجه شدیم برای وی بلیت پرواز هم اخذ کرده بودند.

ملی‌پوش سوارکاری ایران با بیان این‌که در بین ۱۲ تیم حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو در بخش تیمی به مقام یازدهم رسیدیم، گفت: مکاری نژاد با مجموع چهار خطا، بنده با مجموع هشت خطا و امید غریبی با مجموع ۲۸ خطا به کار خود در بخش تیمی پایان دادیم که مجموع خطاها موجب شد تا به مقام یازدهم دست یابیم.

خانجانی با تاکید بر این‌که باید مشکل قرنطینه مربوط به اسب‌های ایرانی به عنوان یک مساله کلان و مهم در حوزه سوارکاری برای همیشه برطرف شود، اظهار کرد: اسب و سوارکار باید با هم تمرین کنند و متاسفانه شرایط قرنطینه اسب موجب شده تا سوارکاران ایرانی با مشکل اساسی در این زمینه مواجه باشند.

وی با اشاره به این‌که تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی با کادر کامل در مسابقات شرکت کرده بودند، عنوان کرد: متاسفانه تیم ایران ناقص بود و در حالی که یک روز جهت چک دامپزشکی استراحت داشتیم و تمامی کشورها از پزشک و دامپزشک برخوردار بودند اما تیم ما صرفا با یک مربی داخلی و یک سرپرست در مسابقات شرکت کرده بود و از این مزیت برخوردار نبودیم در حالی که رئیس و دبیر فدراسیون به بازی‌های آسیایی آمده بودند.

ملی‌پوش سوارکاری ایران افزود: جالب است بدانیم سوارکار اندونزیایی که تک‌نفره در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده بود یک مربی مخصوص و یک دامپزشک داشت.

خانجانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملکرد انفرادی خود در بازی‌های آسیایی اشاره و بیان کرد: مسابقات انفرادی در دو راند برگزار شد و هر کسی در راند اول عملکرد بهتری داشت به راند دوم می‌رفت و بنده توانستم در راند اول بدون خطا مسابقه خود را به پایان برسانم.

وی ادامه داد: متاسفانه برای اولین بار در بازی‌های آسیایی خطای راند اول در صورت صعود به راند دوم محاسبه نمی‌شد و اگر مجموع خطا در دو راند را حساب می‌کردند بنده از رتبه سیزدهم به رتبه ششم صعود می‌کردم.

ملی‌پوش سوارکاری ایران با اشاره به این‌که در راند دوم یک تیر را انداختم و چهار خطا برای من حساب شد، گفت: مجموع زمانی و خطای کسب شده‌ام موجب شد تا در نهایت به رتبه سیزدهم دست یابم.

خانجانی با اشاره به این‌که عملکرد بدون خطای او در راند اول مسابقات انفرادی تحسین رئیس کمیته ملی المپیک را نیز به همراه داشت، اظهار کرد: برای اولین بار است که در چند دوره مسابقات یک سوارکار راند اول را در رده ۱۵۰ سانتی‌متر، بدون خطا پشت سر می‌گذارد و خوشبختانه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتم و از این رویه راضی بودم.

ملی‌پوش سوارکاری ایران در مورد حواشی ایجاد شده مبنی بر این‌که حضور در این مسابقات موجب شد تا قیمت اسب برخی سوارکاران افزایش یابد، تصریح کرد: این یک مساله طبیعی است که اگر یک سواکار با اسب‌ خود بتواند در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشد قیمت آن اسب افزایش یابد و این یک موضوع عادی در حوزه سوارکاری در دنیا به شمار می‌آید و حضور موفق اسب‌ها در مسابقات بزرگ موجب خواهد شد تا قیمت آن‌ها به همان اندازه افزایش یابد.

خانجانی در مورد قیمت اسب‌های حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو، بیان کرد: در مورد اسب‌های خودمان صحبتی نمی‌کنم اما جالب است که بدانیم اسب‌های سوارکاران عربستانی و قطری بعضا چند میلیون یورویی بود.

ملی‌پوش سوارکاری ایران با بیان این‌که اسب‌های حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو باید جهت قرنطینه یک هفته قبل از مسابقات به آخن آلمان می‌رفتند، عنوان کرد: تمام سوارکاران حاضر در مسابقات قبل از شرکت در بازی‌های آسیایی با اسب‌های خود تمرین می‌کردند و من نیز از چند ماه قبل با اسب‌های خود در اروپا تمرین می‌کردم اما بهتر بود که مشکل قرنطینه نداشتیم و با اسب‌هایی که سال‌ها در ایران با آن‌ها تمرین می‌کردیم به مسابقات اعزام شویم.

وی با اشاره به این‌که فدراسیون سوارکاری قرار بود هزینه رفت و آمد اسب سوارکاران ایرانی به بازی‌های آسیایی که مبلغ آن حدود ۲۸ هزار یورو برآورد شده بود را پرداخت کند، بیان کرد: اسب‌ها از آخن به بلژیک و پس از آن به هانگژو می‌رفت و با اتمام مسابقات باید مجددا از هانگژو به بلژیک باز می‌گشت.

ملی‌پوش سوارکاری ایران با تاکید بر این‌که مسئولان فدراسیون شفاهی به بنده وعده داده بودند که این هزینه ۲۸ هزار یورویی را پرداخت خواهند کرد، گفت: قبل از مسابقات به بنده گفتند تمریناتت را دنبال کن و صرفا تمرکزت به تمرینات و مسابقه معطوف باشد. بنده جهت حضور در بازی‌های آسیایی به مدت ۵.۵ ماه در اردو بودم و حدود ۶۰ هزار یورو از جیبم پرداختم و این ۲۸ هزار یورو موجب شد که مجموع هزینه‌های بنده به ۸۸ هزار یورو افزایش یابد.

خانجانی افزود: اگر می‌دانستم فدراسیون سوارکاری هزینه رفت و آمد اسبم را پرداخت نمی‌کند اصلا به بازی‌های آسیایی نمی‌رفتم. قرار بود هزینه را پرداخت کنند اما ۱۰ روز مانده به مسابقه گفتند پول رفت و آمد اسب را نیز پرداخت کن تا به محض جذب اسپانسر هزینه را به تو پرداخت کنیم اما گویا همه چیز تغییر کرده و هیچ هزینه‌ای به من پرداخت نشده است.

وی با اشاره به این‌که حدود شش ماه از زندگی‌ام را به هلند رفتم و از جیبم هزینه کردم تا بتوانم نمایش خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشم، گفت: من طبق وعده‌ام عمل کردم و با تمام تلاش به بازی‌های آسیایی رفتم و نتیجه خوبی هم گرفتم اما متاسفانه در حال حاضر که مسئولان باید به حرف‌هایشان عمل کنند به وعده خود عمل نمی‌کنند. قطعا اگر از اول می‌گفتند قرار نیست هزینه رفت و آمد اسب را پرداخت کنند به هلند جهت برگزاری اردو و حضور در مسابقه نمی‌رفتم و برای هر کسی که قرار بود در مسابقات حضور یابد آرزوی موفقیت می‌کردم.

ملی‌پوش سوارکاری ایران با بیان اینکه متاسفانه برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون سوارکاری جهت اعزام به بازی‌های آسیایی بد بود، تصریح کرد: فدراسیون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی هانگژو انجام نداد و امیدوار هستم از این به بعد هر سوارکاری از ایران قرار است در مسابقات شرکت کند با برنامه‌ریزی بهتری در مسابقات حضور یابد.

منبع ایسنا

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد