Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

رویارویی تیم ملی والیبال ایران با تیم دوم ژاپن در بازی های آسیایی

سه شنبه 14 شهریور 1402 ساعت 11:44

به دلیل اهمیت بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با تیم اصلی به رقابت های آسیایی هانگژو می رویم.

محمدرضا داورزنی در نشست خبری امروز مربوط به اعزام تیم ملی والیبال به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در این ۲۰ سال گذشته از بازی‌های آسیایی بوسان به این‌طرف که در نبود چین و ژاپن نایب‌قهرمان شدیم، در ۲۰۰۶ دوحه که دوران انتقال مرحوم یزدانی‌خرم و شروع مسئولیت من بود، ششم شدیم و به کار خود پایان دادیم. پس از آن در بازی‌های ۲۰۱۰ با هدایت مرحوم حسین معدنی در فینال به ژاپن باختیم و نایب‌قهرمان شدیم. بعد از بوسان، دوباره در چین نقره بازی‌ها را گرفتیم ولی پس از آن در رویدادهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم در بازی‌های آسیایی و هم در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدیم.

وی افزود: البته در بعضی از مسابقات با تیم ب پیش می‌رفتیم ولی نتایج ما در اینچئون و جاکارتا طلا بوده و برای سومین طلا آماده‌ایم.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: در رده‌های پایه الان تقریبا حرف اول را در جهان می‌زنیم. در این مدت ۲ بار قهرمان جوانان و ۲ بار قهرمانان نوجوانان جهان شدیم. به دفعات هم دومی و سومیجهان را در رده‌های مختلف سنی کسب کردیم. امسال هم رده زیر ۱۶ سال دل قهرمانی آسیا شکل گرفت ‌که سال آینده به عنوان تیم زیر ۱۷ سال در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد. در این رده نیز توانستیم به قهرمانی آسیا برسیم که پشتوانه‌های آینده والیبال ما را خواهند ساخت و تضمین خواهند کرد‌.

داورزنی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم در رده بزرگسالان نیز به وعده خود برای بازی‌های آسیایی عمل کنیم. برخی دوستان ایراد می‌گیرند چرا من قول و وعده می‌دهم، آرمان تعریف کرده یا هدفگذاری می‌کنم. مثلا می‌گویم چرا می‌خواهیم به جمع ۴ تیم برتر المپیک برویم. به هر ترتیب یکی از استراتژی‌های همیشگی فدراسیون والیبال داشتن آرمان و حرکت به سمت آن است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: همیشه نمی‌شود یک خط را با یک شیب مستقیم و مثبت طی کرد. این شیب شکستگی‌هایی هم دارد که در ادامه به یک شیب مثبت تبدیل می‌شود. معمولا در پوست‌اندازی‌ها، تغییر نسل‌ها و جا به جایی ها تا رسیدن تیم به فرم ایده آل خودش، فراز و نشیب‌هایی داریم. نکته دیگر این است که در ۶_۵ سال گذشته ژاپنی‌ها برنامه‌ریزی کردند و این تیم از یک تیم آسیایی به یک تیم جهانی تبدیل شد. با شرایطی خاص الان ژاپن جزء پنج تیم برتر جهان و ما جزء ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. این یک اتفاق خوب برای آسیا است که از والیبال روز دنیا مدت‌ها عقب افتاده بود. تیم ایران در ۱۰ سال گذشته معمولاً جزء تیم‌های سطح بالای آسیا و دهم تا دوازدهم دنیا قرار می‌گرفت اما ژاپنی‌ها اکنون تبدیل به یکی از قدرت‌های جهان شده‌اند. این برای ما و آسیا اتفاق خوبی است که رقیب سرسختی به نام ژاپن داشته باشیم زیرا همواره این مسابقات که باعث رشد والیبال در قاره‌های مختلف می‌شود. ویژگی اروپایی‌ها هم این است به دلیل در اختیار داشتن تعدادی از تیم‌های خوب دنیا و رقابت‌ تنگانگ‌شان با هم، رشد کرده‌اند. امیدواریم در آینده چین و کره‌جنوبی هم به این عرصه بپیوندند تا فاصله‌شان از جهان کم باشد. این به رقابت خوب و سازنده در والیبال آسیا کمک می‌کند.

داورزنی تصریح کرد: برنامه فدراسیون والیبال هم این است که حضور قدرتمندانه‌ای در رقابت‌های جهانی داشته باشد و بهترین نتیجه را بگیریم. هرچند نتیجه این مسابقات در رنکینگ جهانی اثری برای ما ندارد و جزء مسابقاتی نیست که توسط فدراسیون جهانی دارای رنکینگ و امتیاز باشد اما به لحاط حیثیتی و جایگاه کشورمان در آسیا برای ما مهم است و باید بتوانیم همراه این کاروان افتخارآفرینی کرده و به کاروان کمک کنیم تا جایگاه بهتری را در بازی‌های آسیایی داشته باشد‌. هر آنچه باید انجام شده و بعد از مسابقات جام ملت‌ها که نیاز به توضیح ندارد، در میزبانی خودمان در ارومیه به نایب قهرمانی رسیدیم. والیبال به حدی در این ۲ دهه خوب کار کرده که برای ما و مردم این نتیجه قابل قبول نیست. خواسته و انتظار مردم از والیبال به حق بالا رفته که مسئولیت خانواده والیبال و مردم را سنگین‌تر می‌کند. باید بیشتر تلاش کنیم تا همواره بر قله آسیا بایستیم. با وجود شرایط کشور، محدودیت‌ها و انجام بازی‌های تدارکاتی و اعزام‌ها تلاش فدراسیون این بوده امکانات را فراهم کند تا به اهداف خود برسیم.

هروز عطایی در نشست خبری امروز درمورد اینکه آیا کمیته ملی المپیک فشاری گذاشته تا تیم ملی والیبال با ترکیب اصلی وارد بازی‌های آسیایی شود، اظهار داشت: همانگونه که می دانید بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معدود رشته‌هایی مثل والیبال هستند که در مسابقات آسیایی رنکینگ‌شان افزایش یا کاهش پیدا نمی‌کند و رتبه ما در این این بازی‌ها، خیلی کمکی به جایگاه‌مان در مسابقات زیرنظر فدراسیون جهانی نمی‌کند. روی همین اصل طبیعی بود بخواهند با تمام قوا وارد این مسابقات شویم و برای کسب بالاترین مقام تلاش کنیم.

وی افزود:  طبیعی بود با توجه به فشردگی مسابقات، از درون خواهان این نباشیم با تمام قوا به مسابقات برویم و به نوعی با ترکیبدوم یا ترکیبی از تلفیق اول و دوم وارد مسابقات شویم. خواسته درونی ما این بود اما از یک فرایندی طبعیت می‌کنیم که وزارت ورزش، فدراسیون والیبال و کمیته به ما اعلام می‌کنند. برهمین اساس تصمیم‌ گرفتیم و امیدوارم این مسابقات با حداقل مشکلات به پایان برسد و با بهترین وضعیت راهی انتخابی المپیک شویم‌‌. فدراسیون والیبال و کمیته نیز تمهیداتی در نظر گرفته‌اند تا با آسایش بیشتری به بازی‌های آسیایی برویم.

سرمربی تیم ملی والیبال درخصوص اینکه هر زمان میلاد عبادی‌پور در ترکیب نبود گفته شد تیم ما با تمام قدرت وارد مسابقات نشده و در دریافت‌ها مشکل داشتیم و با این وضعیت دلیل خط خوردن او برای بازی‌های آسیایی چیست زیرا شنیده می‌شود اختلافی بین این بازیکن با سید محمد موسوی وجود دارد، توضیح داد: مجاری این اطلاعات را به من بگویید تا بدانم از کجا می‌اید. خوشبختانه هیچ اختلافی بین بازیکنان نیست. برای عبادی‌پور در لیگ سال گذشته ایتالیا یک مصدومیت سنگین حادث شد و همین امر مانع حضورش در لیگ ملت‌ها شد. ضمن اینکه تولد فرزندش نیز سبب شد برای این مسابقات در اختیار تیم ملی والیبال قرار نگیرد.  این مصدومیت تا ۴۰ روز قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا نیز همراه میلاد بود. هرچند طبق هماهنگی با ما تمریناتش را انجام می‌داد اما به وضعیت ایده‌آل نرسیده بود. 

عطایی افزود:  ۱۲_۱۰ روز قبل از شروع مسابقات آسیایی نیز با ما تمرین می‌کرد و کارهایش را انجام می‌داد اما توقع ما، خودش و جامعه والیبال یک میلاد عبادی پور کاملا آماده و صد در صد ایده‌ال بود که این اتفاق نیفتاد و همین ناامادگی سبب شد در این مرحله همراه تیم نباشد. هیج بازیکنی را خط نزدیم و از چرخه تیم ملی خارج نشد‌ اما ترکیب ۳۰ نفره‌ای داریم که در مقاطع مختلف از آنها استفاده خواهیم کرد. نظر شخصی من این است باید همزمان  ۲ تیم آماده داشته باشیم. محدودیت‌هایی هم جامعه والیبال دارد و برای خیلی از مسابقات نمی‌پذیرند با ترکیب دوم برویم. به همین دلیل قهرمانی آسیا را از دست می‌دهیم. این موضوع تاثیر می‌گذارد. در نهایت میلاد به عنوان یکی از بزرگان والیبال در کنار ما هست. رابطه من با او مثل یک پدر و پسر است و مانند یک مربی.  بازیکن نیست. او قطعا در آینده کنار ما خواهد بود و وضعیت مناسبی به دست خواهد اورد. برای انتخابی المپیک بعید می‌دانم باشد اما اگر به آمادگی کامل برسد، ممکن است باشد اما اسمش در لیست ما است. همه کارهایش نیز برای اعزام مهیا است.

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی