Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

بر باد رفتن رویای رئیس در روز بد توپ و تور ایران

يكشنبه 05 شهریور 1402 ساعت 02:34

روز گذشته تیم های والیبال و بسکتبال کشورمان شکست های سنگینی را در ارومیه و اندونزی متحمل شدند تا توپ و تور ایران یکی از بدترین روزهای خود را در تاریخ ورزش کشورمان تجربه کند.


تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از چهار دوره حضور در جام جهانی بسکتبال با نتیجه 59 بر 100 مغلوب برزیل شد تا بدترین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کند. هر چند شکست برای تیم ملی سالخورده کشورمان قابل پیش بینی بود اما این اختلاف امتیاز هم با توجه به تغییر کادر فنی و تیم مدیریتی جدید دور از انتظار بود. البته چون رقابت های جام جهانی بسکتبال ادامه دارد، پرداختن به عملکرد تیم  ملی کشورمان را به زمان دیگری موکول می کنیم.

اما موضوع والیبال به شکل دیگری است. داورزنی رئیس بازنشسته والیبال به همراهان مشاوران خود تمامی تلاش را در سال های اخیر کرده اند موفقیتی را کسب کنند تا بقایشان در والیبال را تضمین کنند. نتایج ناامیدکننده لیگ ملت ها را نتیجه تغییرات در تیم معرفی کردند و گفتند نتیجه اصلی را در مسابقات آسیایی می گیریم.

رقابت هایی که روز گذشته دیدار نهایی آن میان تیم های ایران و ژاپن برگزار شد و یکی از بدترین نتایج ممکن سال های اخیر در اذهان عمومی را رقم زد. تیم ملی ایران این بار در خانه و با نتیجه 3 بر 0 و با دو ست زیر 20 در سالن مملو از تماشاگر ارومیه نتیجه را به حریف آسیایی واگذار کرد تا شاهد بد باد رفتن رویای رئیس بازنشسته و حیا کن و رها کن های فوتبالی در سالن والیبال باشیم.

رشته ای که روزی با تیم های قدرتمندی همچون لهستان، برزیل، آمریکا و ایتالیا و ... سر شاخ می شد و پیروزی های ارزشمندی را کسب می کرد گویا در آسیا نیز دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

فدراسیونی که مدعی است در رده های جوانان و نوجوان قهرمان جهان است چرا هیچ پشتوانه ای برای تیم ملی بزرگسالان خود ندارد؟ آیا نتایج رده های پایه واقعی بوده است و یا...؟ فدراسیونی که سال هاست با داورزنی  و همراهانش اداره می شود چرا دیگر در آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد؟

محمدرضا داورزنی همچون المپیک توکیو و دیگر زمان هایی که دچار شکست می شوند، گفتگویی نکرد و منتظر مانده تا فرصتی فراهم گردد تا بتواند راهکار جدیدی برای ماندن پیدا کند. هیچ بعید نیست که این مدیر قدیمی و کارکشته ورزشی، عطایی و یا کادر فنی تیم را فدای خود کند و با وعده طلای بازی های آسیایی هانگژو بگوید انتقام خود را گرفتیم؛ چراکه شنیده شده است که ژاپن با ترکیب دیگری در هانگژو حاضر می شود.

داورزنی همچون ادوار گذشته این توان را دارد که هر بزرگی را کوچک و هر کوچکی را بزرگ جلوه دهد. منظور زیر سوال بردن طلا هانگژو نیست، بلکه مهم این است که ما در خانه به تیم ملی ژاپن و به بدترین شکل ممکن نتیجه را واگذار کردیم.

ژاپنی که پس از سومی در لیگ ملت های والیبال سال جاری و پیروزی های مکرر در مقابل والیبال ایران، در آسیا یکه تاز است و چشم انداز جام جهانی والیبال و یا شاید المپیک پاریس را در سر می پروراند، درست در شرایطی که  تیم مدیریتی والیبال ایران به دنبال راهکاری برای ماندن در راس امور است.

البته جای امید است که هاشمی سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان شخصا شاهد اتفاقات ارومیه بوده اند و با توجه به عملکرد ضعیف فدراسیون والیبال در دوره اخیر می تواند بهترین تصمیمات را برای انتخابات چند ماه آینده این فدراسیون اتخاذ کنند.

حسین محمدی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی