Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

دیدار دستیار پوتین با سجادی/ دعوت از روسیه برای حضور در مسابقات نوروزگاه

پنجشنبه 29 دی 1401 ساعت 02:51

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه برگزاری اولین دوره مسابقات جام نوروز که حدود 50 روز دیگر انجام خواهد شد از روسیه دعوت می‌کنیم که در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهور روسیه به اتفاق هیات همراه با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار درجهت توسعه همکاری‌های دوجانبه بین کشورهای ایران و روسیه در حوزه ورزش برگزار شد.

دکتر سیدحمید سجادی در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه و هیات همراه او در وزارت ورزش و جوانان برای دومین مرتبه اظهار داشت: امیدوارم که این دیدار مقدمه خوبی برای حضور وزیر ورزش روسیه در ایران باشد و بتوانیم برنامه‌ریزی لازم برای برقراری ارتباطات مشترکمان را انجام دهیم.

وی افزود: باعث خوشحالی است که نشست دوم برای توسعه همکاری‌های بیشتر، در کمتر از پنج ماه برگزار شد. یکی از پیشنهادات ما در نشست اول درخصوص برپایی اردوهای مشترک در رشته‌های مختلف بود. پیشنهاد دیگر ما برگزاری نشست تخصصی بین فدراسیون‌های دو کشور است. علاقه‌مند هستیم که برای درمان ورزشکاران مصدوم از تجارب و امکانات دو کشور استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: کشور روسیه در رشته‌هایی مثل شنا، کشتی و واترپلو صاحب سبک است و جا دارد که یک نشست برگزار و تعاملی درخصوص همکاری‌های مشترک انجام شود. همچنین در کشور ما تولیدات و محصولات خوبی در حوزه ورزش داریم که قابلیت صادر کردن را دارد و خوشحال می‌شویم که راه‌های صادرات اقلام ورزشی را با حضور وزیر ورزش روسیه در ایران بررسی کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر ما به همتای روسیه‌ای درخصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ورزشی ایران است. امیدواریم که علاوه بر تعامل ورزشی درخصوص تعامل در حوزه اقتصادی ورزش نیز دو کشور به همکاری‌های خوبی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما از تیم ملی هندبال روسیه دعوت می‌کنیم که در ایران یک بازی دوستانه را با تیم ملی ایران انجام دهند. همچنین با توجه برگزاری اولین دوره مسابقات جام نوروز که حدود پنجاه روز دیگر انجام خواهد شد از کشور روسیه دعوت می‌کنیم که در این مسابقات حضور داشته باشد.

در این نشست مریم‌کاظمی‌پور معاون بانوان، اسماعیل احمدی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مشاور وزیر ورزش در حوزه قهرمانی، محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین‌الملل حضور داشتند.

پایان پیام/

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس