Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

شکست تیم ملی ایران در مقابل آمریکا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با شکست مقابل آمریکا به عنوان نایب قهرمانی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ دست یافت.

در جریان دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ در آمریکا، تیم ملی کشتی آزاد ایران برابر آمریکا به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

در جریان مبارزه های برگزار شده دیدار دو تیم ایران و آمریکا، در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا مومنی برابر زین ریچاردز با نتیجه ۶ بر ۲ تن به شکست داد تا نخستین مبارزه به سود آمریکا به پایان برسد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم الهی دارنده مدال طلای نوجوانان جهان در مدت زمان ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ست گراس شکست خورد تا دومین مبارزه نیز به سود آمریکا به پایان برسد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان در یک مبارزه سخت و نفسگیر برابر دیاکومیهالیس دارنده مدال نقره جهان با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید تا اولین برد را نصیب ایران کند. عموزاد در فینال رقابت های جهانی ۲۰۲۲ نیز برابر این حریف آمریکایی با نتیجه ۱۳ بر ۸ صاحب پیروزی شده بود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان با نمایشی ضعیف و دور از انتظار مقابل آلک پانتالئو با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد تا سومین پیروزی نیز از آن آمریکایی ها شود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور دارنده مدال طلای امیدهای جهان در یک مبارزه سخت مقابل جیسون نولف قهرمان پان آمریکن با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا دومین پیروزی را از آن تیم ایران کند.

اما در وزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی دارنده مدال های طلای آسیا و برنز امیدهای جهان در یک مبارزه حساس برابر جردن باروز دارنده ۷ مدال  طلای جهان و المپیک به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه دیدنی با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید تا به یک برد ارزشمند برای ایران برسد و اولین کشتی گیر ایران نام بگیرد که موفق به شکست این کشتی گیر عنوان دار آمریکایی شده است. تایم نخست این مبارزه ۴ بر صفر به سود باروز به پایان رسید.

باروز پیش از این ۱۴ مرتبه مقابل کشتی گیران ایران در میادین مختلف صاحب پیروزی شده بود و برای اولین بار برابر سوادکوهی تن به شکست داد.

حضور سوادکوهی در این مبارزه در شرایطی بود که محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان که او نیز تجربه شکست مقابل باروز را دارد در ترکیب تیم ایران حضور داشت.

اما در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی دارنده مدال های نقره و برنز جهان مقابل زاهید والنسیا دارنده مدال نقره جوانان جهان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد تا آمریکایی ها صاحب چهارمین پیروزی شوند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای امیدهای جهان مقابل ناتان جکسون کشتی گیر سیه چرده آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد تا آمریکایی ها به پنجمین برد مقابل ۳ برد ایران برسند.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم، در شرایطی که امیرعلی آذرپیرا نماینده ایران در این وزن بود، با تصمیم کادر فنی تیم ملی، کامران قاسمپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در یک مبارزه سخت و سرنوشت ساز مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر مقابل این کشتی گیر پر قدرت آمریکایی تن به شکست داد تا آمریکایی ها با کسب ششمین پیروزی، عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را قطعی کنند.

قاسمپور در حالی به میدان رفت که حدود ۱۰ کیلو از اسنایدر سبک تر بود و این تغییر تاکتیکی کادر فنی جواب نداد تا ایران هم در ۹۲ و هم در ۹۷ کیلوگرم بازنده شود و قهرمانی را از دست دهد.

در آخرین مبارزه دیدار فینال نیز امیررضا معصومی دارنده مدال های طلای نوجوانان و امیدهای جهان مقابل هایدن زیلمر به روی تشک رفت و در پایان با اقتدار و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید تا ایران صاحب چهارمین پیروزی مقابل آمریکا شود و کار دو تیم در مجموع با برتری ۶ بر ۴ آمریکایی ها به پایان برسد.

نتایج مبارزه های انفرادی این دیدار به شرح زیر است:
وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی ۶ - زین ریچاردز ۲
وزن ۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی صفر - ست گراس ۱۰
وزن ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد ۵ - جان دیاکومیهالیس ۴
وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۳ - آلک پانتلائو ۴
وزن ۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور ۲ - جیسون نولف یک
وزن ۷۹ کیلوگرم: علی سوادکوهی ۶(برنده) - جردن باروز ۶
وزن ۸۶ کیلوگرم:علیرضا کریمی ۳ - زاهید والنسیا ۴
وزن ۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور ۴ - ناتان جکسون ۸
وزن ۹۷ کیلوگرم: کامران قاسمپور صفر - کایل اسنایدر ۵
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی ۶ - هایدن زیلمر یک


پیش از این نیز تیم منتخب جهان با برتری ۸ بر ۲ مقابل گرجستان، به عنوان سومی این رقابت ها رسید.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس