Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد؛

سجادی: روی یخ امضا کردم/! هدف ما این است که واژگانی مثل فتوت را از کتاب ها خارج کنیم و در عمل محقق سازیم

سه شنبه 26 مهر 1401 ساعت 12:06

نشست خبری سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، دوشنبه – ۲۵ مهرماه در محوطه باز آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار منهای فوتبال، سید حمید سجادی در نشست خبری امروز دوشنبه 25 مهرماه 1401 به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی اظهار داشت: امیدوارم با آغاز هفته تربیت بدنی، بتوانیم یک سال جدیدی را آغاز کنیم. امیدوارم در سال جدید ورزش بتوانیم با هماهنگی همه دستگاه ها گام بهتری را در این زمینه برداریم. همه دستگاه‌ها وظیفه دارند بعد همگانی ورزشی را پیگیری کنند. کیفیت حرکت در طول زندگی بستکی به مدیریت مدیران دارد. ما هم به دنبال آن هستیم که همه مردم از ابعاد مختلف ورزش بهره‌مند شوند. اکنون در دنیا رویکردهای همگانی به منظور کاهش هزینه‌های درمانی دنبال می‌شود. بعد دیگر، قهرمانی است؛ قهرمانان روی سکو می‌روند و همه خوشحال می‌شوند.

وی ادامه داد: همه دوست دارند ورزشکاران و تیم‌هایشان موفق باشند و تلاش کنند. بعد دیگر نیز علاقه‌مند هستیم که ورزشکاران به بعد حرفه‌ای نزدیک شوند و امیدوارم در سالی که پیش‌رو داریم، در این زمینه موفق باشیم و از تمام ظرفیت‌ها بهره ببریم. ما 14 هزار هیأت ورزشی داریم و قرار است از عملکردمان گزارشی به رئیس جمهور بدهیم.

سجادی  همچنین خاطرنشان کرد: ما در بخش ورزش های روستایی هم پیشرفت خوبی داشتیم. در حال حاضر در روستاها خانه‌های ورزش‌های روستایی را داریم که طبق گزارش‌ها 8 هزار خانه ورزش روستایی تجهیز شده است و حداقل 2 هزار قلم تجهیزات ورزشی هم در هفته تربیت بدنی به خانه‌های ورزش‌های روستایی تحویل داده خواهد شد برسند.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار منهای فوتبال در خصوص اینکه امروز جامعه ایران بیش از پیش ضرورت توجه به فرهنگ را احساس می کند و آیا با رویکردی که معاون فرهنگی وزارتخانه در تاکنون از خود نشان داده، می توان انتظار رهیافت جدیدی از این وزارتخانه داشت بیان کرد: از سرخابی‌ها در روز واگذاری آنها خواهش کردم در ورزش بانوان و چوگان فعالیت کنند اما مثل اینکه امضای روی یخ بود. هدف ما این است که واژگانی مثل فتوت را از کتاب ها خارج کنیم و در عمل محقق سازیم. امیدوارم اهدفمان محقق شود.

 

صحبت‌های من تحریف شد

سجادی به نشست اخیر با روسای فدراسیون‌های ورزشی که در آن صحبت‌هایی در رابطه با اعتراضات اخیر هم مطرح شد، اشاره داشت و گفت: ورزش پدیده اجتماعی و مردمی است، در آن جلسه من صحبت‌هایی مطرح کردم اما صحبت‌های من تحریف شد، اصل حرف این بود که در دوره دفاع مقدس ورزشکاران و به ویژه فعالان ورزش‌های رزمی حضور پررنگ داشتند، حتی در نیروی انتظامی و راهور؛ کمک ورزش در عرصه‌های مختلف قابل توجه بوده است. در این نشست تاکید کردم که ورزش پا به پای سایر اتفاقات است، در این میان برخی اظهارنظرهایی داشتند که از آنها در خارج از کشور سواستفاده شد، خواستم یادآوری کنم که ورزشکاران در اتفاقات مختلف مانند سیل و زلزله مشارکت داشته اند.

وزیر ورزش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه بودجه فدراسیون ها و میزان پرداختی وزارت ورزش به آنها عنوان داشت: توجه به منابع مالی رکن اصلی کار ماست، اما حدود ٧٠ درصد منابع مالی فدراسیون ها صرف حقوق و مزایا می‌شود یعنی اینکه تعداد کارمندان بالاست، نمی‌شود به کارمندان در پرداخت حقوق بی‌توجه بود، این مسئله در کنار تورم و افزایش نرخ دلار مشکل ساز شده است. بنا این بود نظمی حاکم کنیم و به نسبت بودجه‌ای که از سازمان برنامه‌ریزی و بودجه می‌گیریم به فدراسیون‌ها پرداختی داشته باشیم، بین‌مان توافق شد که تا شهریور شش - دوازدهم (نصف) بودجه فدراسیون پرداخت شود که انجام شده است در حالی که دریافتی خود وزارت این اندازه نبوده است.

سجادی در این رابطه تأیید کرد: دلیلی ندارد بودجه در وزارت ورزش بماند، مشکل در میزان دریافتی و پرداختی و تفاوت آن است، در این زمینه هنر مدیدیت مالی هم مهم است، ما تلاش می کنیم انضباط مالی ایجاد کنیم اما فدراسیون ها هم به فکر درآمدزایی، استفاده از تبلیغات یا بهره گیری از کمک خیرین باشند.

در تلاشیم بودجه کمیته ملی المپیک را 2 برابر کنیم

وی از تدبیر ویژه مالی برای بودجه سال ١٤٠٢ خبر داد و تاکید کرد: با توجه به رویدادهای مهم سال آینده و اینکه بازی‌های آسیایی انتخابی المپیک در خیلی از رشته‌ها را همزمان داریم، تلاش می‌کنیم بودجه کمیته ملی المپیک 2 برابر شود. در بسیاری از رشته‌ها حضور متوالی و مدام در مسابقات برای افزایش رنکینگ کمک حال و تعیین کننده است، بنابراین باید سعی کنیم منابع مالی تامین شود.

سرپرستی فدراسیون‌ها برای آنها بلاتکلیفی نیست

وی در مورد وضعیت بلاتکلیف برخی از فدراسیون ها هم توضیح داد و با بیان اینکه به زودی برای فدراسیون گلف هم سرپرست تعیین می شود، تصریح کرد: در مورد بلاتکلیفی فدراسیون‌ها باید بگویم دوران سرپرستی دوران بلاتکلیفی نیست نگویید بلاتکلیفی، مگر هر کسی رئیس فدراسیون است اقتدار دارد؟ اقتدار خصوصیت ذاتی هر فرد است اما وقتی فرد با حکمی پشت یک میز قرار می‌گیرد، حس اطمینان بیشتری دارد. دوران سرپرستی دوران قانونی است اگر فدراسیونی شرایط برگزاری انتخابات را نداشته باشد که نباید رها شود.

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک