Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

ثبت‌نام برای ۹ کرسی؛

زمان نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات کمیته پارالمپیک مشخص شد

طبق اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک و زمان برگزاری انتخابات این کمیته، مهلت نام نویسی از متقاضیان ریاست و هشت کرسی دیگر در هیات رئیسه و هیات اجرایی مشخص شد.

قرار است انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ۲۲ آذرماه برگزار شود. بر این اساس نام نویسی از کاندیداهای هیات رئیسه و عضویت در هیات اجرایی این کمیته از ۷ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

محمد تابع دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: طبق اساسنامه مصوب، ۳۰ روز پیش از زمان انتخابات باید نام نویسی از متقاضیان تمام شده باشد. بنابراین با لحاظ کردن برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۲ آذرماه، به گونه‌ای مهلت نام نویسی را تعیین کردیم که درست یک ماه قبل یعنی ۲۲ آبان ماه تمام شود.

وی ادامه داد: فراخوان حضور در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک اول آبان ماه به صورت رسمی اعلام شده و همزمان دعوت نامه حضور در مجمع هم برای اعضا ارسال خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه برای برگزاری انتخابات این کمیته دستورالعمل اجرایی تدوین و تصویب شده است، خاطرنشان کرد: این آیین نامه سخت گیرانه نیست و هیچ محدودیتی را هم برای افراد و حضورشان در انتخابات ایجاد نکرده است. تمام نفراتی که عضو مجمع کمیته ملی پارالمپیک هستند می‌توانند برای کرسی‌های مختلف کاندیدا شوند.

تابع تصریح کرد: انتخابات پیش رو برای تعیین رئیس، دو نایب رئیس، خزانه دار و ۶ عضو هیات اجرایی برگزار خواهد شد. از میان دو نایب رئیس یکی از آنها حتماً باید از میان بانوان باشد. طبق اساسنامه انتخاب دبیرکل هم با پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی انجام خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: پس از پایان مهلت نام نویسی از کاندیداها، پرونده آنها جهت تایید صلاحیت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر محمود خسروی وفا ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده دارد. در واقع از زمان تشکیل این کمیته در ایران وی عهده دار این مسئولیت بوده است. خسروی وفا در انتخابات ۶ شهریورماه کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد و قرار نیست برای انتخابات آتی پارالمپیک کاندیدا شود.

بنابراین انتخابات ۲۲ آذرماه برای نخستین بار در تاریخ پارالمپیک ایران، فردی غیر از محمود خسروی وفا را روی صندلی ریاست قرار می‌دهد.

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد