Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تنزل سطح مدیریت کشور اینبار استاندار گیلان

شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 08:57

در حالی که کشور قطر تا چند ماه دیگر جام جهانی فوتبال 2022 را برگزار می کند و نمایشگاه اکسپو با حضور چهره های سرشناس و مشهور بین المللی با شکوه کامل در امارات دیگر همسایه جنوبی ایران بر پا می گردد، استاندار گیلان همراه خدم و حشم برای افتتاح پروژکتور یک زمین ورزشی به طالش می رود و مسئولان کشور ما خوشحال از حضور اما و اگری تعدادی از میهمانان جام جهانی در جزایر کیش و قشم هستند. 

در حالی که کشور قطر تا چند ماه دیگر جام جهانی فوتبال 2022 را برگزار می کند و نمایشگاه اکسپو با حضور چهره های سرشناس و مشهور بین المللی با شکوه کامل در امارات دیگر همسایه جنوبی ایران بر پا می گردد، استاندار گیلان همراه خدم و حشم برای افتتاح پروژکتور یک زمین ورزشی به تالش می رود و مسئولان کشور ما خوشحال از حضور اما و اگری تعدادی از میهمانان جام جهانی در جزایر کیش و قشم هستند. 
کشور قطر که نیمی از مساحت استان گیلان را هم ندارد با به کارگیری بهترین متخصصان و ساخت مجهز ترین استادیوم ها و هتل ها در آبان و آذر سال جاری میزبان مهمترین رویداد ورزشی جهان پس از المپیک است و در عوض استاندار گیلان با ذوق زدگی برای افتتاح پروژکتور یک زمین ورزشی اقدام می نماید. همین مقایسه هاست که نشان می دهد در سطح مدیریت چقدر تنزل پیدا کرده ایم. 
از طرفی برخی دیگر خوشحالند که با توافقاتی که انجام شده تعدادی از مسافران جام جهانی قطر 2022 مسافر جزایر جنوبی می شوند. هرچند که این مطلب دستمایه طنز رسانه های خارجی نیز شده است. اما حق داریم که بپرسیم قطر با آن مساحت کوچک و جمعیت ناچیز چه دارد که کشور ما با این مساحت و جمعیت نمی تواند از عهده آن بر بیاید. آیا چیزی جز تنزل سطح مدیریتی و نداشتن طرح، ایده و تخصص و به کارگیری مدیران ناکارآمد است؟ 
در زمان بازی های آسیایی 1974 در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس ورزش حرفه ای نداشتند. اما اکنون کشور قطر میلیاردها دلار صرف میزبانی از جام جهانی می کند و کشور ما برای 7 میلیارد دلار پول های بلوکه شده به این در و آن در می زند.
در ماجرای حضور استاندار در مراسم افتتاح پروژکتور زمین فوتبال طالش تنها استاندار مقصر نیست و تمام آنانی که حضور پیدا کردند و مدیرکل تربیت بدنی استان هم که از استاندار دعوت می کند تا در چنین مراسم ناچیزی شرکت کند هم شریک هستند. 
امیدواریم مسئولان عالی رتبه کشوری،فکری به حال تنزل سطح مدیران کشور کنند و چاره ای بر این ناکارآمدی ها و تجدید نظری در انتخاب هایشان صورت دهند. 
به قلم حسین محمدی

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک