Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

فخری: مهمترین چالش کاروان پرواز به چین است

سه شنبه 23 فروردین 1401 ساعت 02:33

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: مهمترین چالش ما بحث پرواز کاروان است چون چین هنوز اعلام نکرده محدودیت‌های سفر به این کشور را برمی‌دارد یا نه.

پیمان فخری در مورد نتیجه اعتراضی که به شورای المپیک آسیا نسبت به تصمیم کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی داشتند، بیان کرد:  کمیته برگزاری بازی های آسیایی اعلام کرده بود، کشورها باید ۱۰۰ روز قبل از آغاز بازی‌ها اسامی نهایی ورزشکاران خود را اعلام کنند که ما و چند کشور دیگر اعتراض کردیم و خوشبختانه این مهلت یک ماه تمدید شد و به جای ۱۰ خرداد در  ۱۰ تیر باید اسامی نهایی کاروان را اعلام کنیم.

فخری در پاسخ به این پرسش که چه زمانی قرار است تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی و رشته ها نهایی و پرونده حضور در بازی ها بسته شود؟ گفت: تا آخرین لحظه نسبت به حذف یا اضافه ورزشکاران تصمیم می گیریم. مصوبه ستاد عالی بازی ها نیز بر این بود که تا آخرین لحظه که فرصت است، اگر تشخیص دهیم ورزشکار و رشته‌ای امکان کم شدن یا اضافه شدن دارند، این کار انجام شود.  

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در مورد مهمترین چالش در بحث حضور در بازی های آسیایی تاکید کرد: مهمترین چالش ما بحث پروازی است چون نمی دانیم محدودیت ها ی پرواز به کشور چین برداشته می شود یا نه. اگر برداشته شود که به نفع ماست و دستمان باز است در غیر این صورت باید پرواز چارتر بگیریم و آن هم مشکلات خاص خود را دارد. اگر قوانین مانند المپیک زمستانی باشد به گونه ای که هر ورزشکاری که باخت  در ۴۸ ساعت باید دهکده را ترک کند، نمی توانیم ۱۰ پرواز چارتر بگیریم که هر ورزشکاری شکست خورد به ایران برگردد. در این مورد با کمیته برگزاری بازی ها مکاتبه کرده ایم و هنوز دستورالعمل های مبارزه با کرونا را منتشر نکرده اند و به نظر می رسد خودشان هم نمی دانند محدودیت های مسافرت به چین برداشته می شود یا خیر. ما با سفیر چین هم صحبت کردیم ابراز امیدواری کرد که محدودیت ها برداشته شود. 

فخری در پاسخ به این پرسش که نتیجه بحث با کشتی برای اعزام بهترین تیم به بازی‌های آسیایی به کجا رسید؟ تاکید کرد: بحثی با کشتی نداشتیم. قطعا مسئولان و ورزشکاران این رشته اهمیت بازی های آسیایی را می‌دانند و مطمئن باشید با تیم قدرتمندی در بازی ها حاضر می شود و از ابتدا هم صحبت همین بود. با توجه به اینکه کشتی رشته اول و موفق ما است تمام تلاشمان را می کنیم که نیازهایشان را برطرف کنیم. اگر بیشتر از این حمایتی انجام نمی شود مطمئن باشید توان کمیته ملی المپیک نمی رسد.

 او در مورد اینکه چه تعداد ورزشکار را در مرحله اول ثبت نام شده اند؟ تصریح کرد: ثبت نام اولیه تقریبا تمام شده است و ۱۳۰۰ ورزشکار را در ۳۱ رشته ثبت نام کرده ایم. تنها بازی های الکترونیک باقی مانده بود چون تعداد ورزشکاران آن زیاد بود، قرار بود غربالگری کنند و مدارک را به تازگی ارسال کرده اند و ثبت نام این رشته هم انجام می شود.

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک