Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حاشیه های چالش برانگیز بدنسازی به کجا ختم می شود؟

شنبه 06 آذر 1400 ساعت 11:16

حاشیه های فراوان در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اتفاقات ریز ودرشتی که طی ماههای گذشته در این بخش روی داده کار را به جایی رسانده که اخبار غیر رسمی حکایت از تلاش جمعی از اعضای مجمع این فدراسیون به منظور تشکیل نشست فوق العاده دارد. صرفنظر از چگونگی این مسئله و اینکه آیا این مهم محقق خواهددشد یا موضوع با تذکر و مصالحه رفع و رجوع می شود، آنچه که طی ماههای پس از ریاست نصیرزاده در این فدراسیون رخ داده به اندازه ای بوده که حساسیت های مسئولین ورزش و حتی نهادهای نظارتی را بر انگیزد.

بدیهی است وقتی مسائل از حد متعارف  فراتر رفت و مشکلات و اختلافات درون خانواده ورزش روز افزون شد در آن صورت شاید امکان چشم پوشی و مصالحه میسر نشود. وقتی هر کدام از سفرهای برون مرزی فدراسیون و  تیم های اعزامی با حاشیه های جورواجور همراه شد حساسیت ها دوچندان خواهد شد. متاسفانه فدراسیون بدنسازی از این مشکلات کم نداشته از اعزام افراد غیر مرتبط گرفته تا استعفای اعضای کمیته فنی، دعوای ورزشکاران، برگزاری اردوهای غیر منضبط، طرح موضوع پناهندگی دو ورزشکار در مسابقات اخیر جهانی اسپانیا و دوشغله بودن رییس فدراسیون از جمله مواردی است که نشان از ضعف مدیریت در این فدراسیون دارد. در کنار تمام این مسائل و حواشی ریاست همزمان نصیر زاده در سازمان لیگ فدراسیون کشتی نیز مزید بر علت شده تا مسئولین وزارت ورزش از تداوم این شیوه مدیریت ناخرسند باشند. جالب اینکه رییس فدراسیون کشتی که باید در مقام مدیر رشته ملی و آیینی کشور بیش از همه مقید به مقررات باشد با وجود انتقاد کارشناسان از حضور نصیرزاده در راس لیگ  کشتی، همچنان از او دفاع و حضور وی در راس لیگ کشتی را تایید می کند . به عبارت دیگر فردی که در اداره فدراسیون تحت نظر خود با مشکلات فراوان روبروست در فدراسیونی که نام ورزش اول را یدک می کشد مسئولیت سازمانی را بر عهده دارد که قراردادهای  کشتی گیران، مربیان و عوامل دیگر با امضای نهایی وی مهر تایید می خورد . البته در نوشتار حاضر قصد ورود به این بخش را نداریم اما همانگونه که از ابتدا نیز اعلام کرده بودیم اصولا با مسئولیت پر مشغله رییس یک فدراسیون در فدراسیون دیگر مخالف هستیم و همچنان بر این عقیده ایم که مواردی از این دست مسبوق به سابقه و عرف نبوده و  پافشاری بر تداوم آن نیز غیر معمول می نماید. 
فراموش نکنیم طی دوره طولانی مدت ریاست پورعلی فرد در فدراسیون بدنسازی این مجموعه با کمترین حواشی و مشکلات روبرو بود اما اکنون و پس از سپری شدن چند ماه از انتخابات، شاهد بیشترین فراز و فرود و جنجال در این فدراسیون هستیم. بحث ما نقد یا تعریف از افراد نیست بلکه سخن از شیوه مدیریت افراد و کارکرد و توانمندی های آنان است. برخی علی رغم اینکه خود از قهرمانان ورزش نبوده یا پیشینه و ادعایی در این عرصه نداشته اند با تکیه بر تجربه مدیریتی و بهره گیری از نیروهای امتحان پس داده و کاربلد مسیری را طی می کنند که در نهایت کارنامه  پرباری از خود بر جای می گذارند. عده ای نیز از گرد راه نرسیده سعی دارند توفان به پا کرده و ره صد ساله را یک شبه طی کنند. 
حاصل کلام اینکه به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود و اتفاقاتی که در حوزه فدراسیون بدنسازی رخ داده امکان بروز تحولات در این بخش غیر محتمل نباشد این امر خصوصا با توجه به حساسیت های کمیسیون فرهنگی مجلس محترم و تذکراتی که در رابطه با فدراسیون بدنسازی به مسئولین وزارت ورزش داده شده دور از ذهن نیست.به احتمال فراوان در آینده نه چندان دور این موضوع بیش از پیش شفاف خواهدشد.

محمدرضا کاظمی

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد

مناف هاشمی: دو برابر بودجه مصوب به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم/ در رامسر آکادمی المپیک می‌سازیم

معرفی فینالیست‌های تنیس مسترز میامی

کسب نقره رقابت‌های آزاد جهانی توسط دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران

نایب قهرمانی مریم طوسی در آفریقای جنوبی

دعوت از ۹ تیرانداز به اردوی تیم ملی تپانچه

انتصاب سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی