Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

عزم وزیر برای برگزاری انتخابات فدراسیون ها در موعد مقرر

دوشنبه 05 مهر 1400 ساعت 02:03

وزیر ورزش و جوانان اگر چه با اندکی درنگ و تامل اما به یکباره، فرمان ثبت نام از کاندیداهای ۶ فدراسیون را صادر کرد. دکتر سجادی اخیرا و طی سخنانی بر این نکته پای فشرده بود که پروسه انتخابات را پیش خواهد برد و در نظر دارد انتخابات همه فدراسیون ها را در موعد مقرر برگزار کند.  از قضا آخرین فدراسیون، تیراندازی بود همان فدراسیونی که تداوم حضور رییس  به عنوان سرپرست در راس این مجموعه با پاره ای اعتراضات پنهان و آشکار همراه شد.

در رابطه با این موضوع یعنی سرپرستی روسای فدراسیون ها پس از اتمام دوره چهار ساله و آثار زیانبار آن قبلا مطالبی را بیان کرده بودیم و در این مجال قصد تکرار آن در میان نیست بلکه موضوع این نوشتار در باب لزوم برگزاری انتخابات ۱۱ فدراسیونی است که باید ساز و کار آن پیش از اتمام دی ماه به پایان برسد.

 فرصت یاد شده، اندکی پیش از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک است. انتخابات مهم و سرنوشت سازی که باید اول بهمن ماه برگزار شود. تردیدی وجود ندارد که اهمیت انتخابات کمیته ملی المپیک از حالا نگاهها را بسوی این مجموعه معطوف کرده است.  تعلل و کم توجهی ابتدای کار وزیر ورزش و جوانان این گمانه زنی را ایجاد کرده بود که با توجه به فرصت باقیمانده حدودا چهار ماهه،  از آنجایی که مطابق اساسنامه جدید باید مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون ها ۱۲۰ روز قبل از پایان دوره روسا انجام شود، امکان اینکه بتوان این پروسه را در وقت مقرر سروسامان داد، وجود ندارد اما تاکید و تعجیل اخیر وزارت ورزش این گمانه زنی را کم رنگ کرده است. بر همین اساس و در جهت برگزاری انتخابات فدراسیون ها باید اذعان کرد، دوره ریاست برخی از آنها از جمله اسکیت، تیراندازی و ژیمناستیک مدت ها قبل به پایان رسیده بود و مجموعه های یاد شده اصولا از نظر زمانی نباید مشکلی برای ثبت نام مجدد و تغییر و تحول داشته باشند. بگذریم از اینکه  تکلیف یکی از آنها یعنی ژیمناستیک همچنان نامعلوم است. با این وصف، به نظر می رسد وزیر ورزش قصد ندارد استخوان لای زخم گذاشته و از کنار این امر بی تفاوت عبور کند. 

به این ترتیب و با توجه به قرائن موجود، به نظر نمی رسد فرضیه ای که قرار بود با تعلیل در برگزاری انتخابات فدراسیون ها و طرح پاره ای موارد دیگر از جمله فرصت کوتاه تا زمان بازی های آسیایی منجر به تاخیر در  انتخابات کمیته ملی المپیک تا پایان مسابقات قاره ای شود راه به جایی ببرد.
در همین راستا مستجاب الدعوه مسئول امور مجامع فدراسیون ها طی گفت و گوی کوتاه با "منهای فوتبال" تاکید کرد: "تمام تلاش ما این است که انتخابات فدراسیون های ورزشی را به موقع خود برگزار کنیم. اعضای هیات رییسه و مجمع هر فدراسیونی که نظر خود را در ارتباط با اساسنامه به وزارت ورزش اعلام کرده اند، مقدمات ثبت نام از نامزدهای ریاست آن فراهم خواهد شد بر همین اساس ما به یکباره زمینه ثبت نام از نامزدهای ۶ فدراسیون را فراهم‌کردیم، امروز نیز تیراندازی به جمع آنها اضافه شد. پروسه برگزاری انتخابات بقیه فدراسیون ها نیز در دستور کار قرار دارد و همانطور که وزیر ورزش تاکید کرد هدف این است که هیچ فدراسیونی بلاتکلیف نماند."
با توجه به عزم وزارتخانه مربوطه و مطالبات جامعه ورزش، به نظر می رسد فرجام انتخابات ۱۱  فدراسیون ورزشی در آینده نه چندان دور، ختم به خیر خواهد شد تا روسای مستقر بتوانند با فراغ بال و آسودگی خاطر تیم ها و قهرمانان رشته مربوطه را برای حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ آماده کنند.

به قلم محمدرضا کاظمی

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس