Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

نقد دبیر به کشتی تهران و  مسئولان مازندران

چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 05:16

 مسئولان مازندان به فکر رفع مشکلات کشتی استان باشند. این نکته را رییس فدراسیون کشتی طی مصاحبه شب گذشته خود با شبکه استانی مازندران  اعلام کرد.

 در بخش هایی از این  مصاحبه مفصل آمده است:
 فدراسیون بودجه رسیدگی به امور سخت‌افزاری و ساخت و ساز در حوزه کشتی مازندران را ندارد، باید به کشتی همچون دریای خزر اهمیت داد، مسئولان مازندران مشکلات کشتی را داخل استان حل کنند.

  در سال ۱۳۹۸، از بین (۶۳!!) میلیون جمعیت در کشور، ۵۰ هرار نفر در ورزش کشتی فعالیت داشتند، در حال حاضر این رقم به ۳۰ هزار نفر رسیده است.  
مازندران باید به‌فکر تقویت کشتی باشد، باید مشخص شود که بودجه‌ای که به ورزش مازندران اختصاص می‌یاید چقدر است آیا تخصیص برای سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، آیا صدا و سیمای استان به بحث کشتی می‌پردازد، در حالی که در  فدراسیون کشتی برای اولین بار هفته گذشته از پنج مربی، سه مربی مازندرانی را انتخاب کرد که در گذشته تنها یک مربی مازندرانی بود، این یعنی فدراسیون در بحث حمایت از کشتی در مازندران کم نگذاشته است....

دبیر تصریح کرد: باشگاه‌ها باید جلسه‌ای با استاندار در دولت جدید، برگزار و مشکلات ساختاری و سخت‌افزاری را در میان بگذارند. ما وظایف خودمان را انجام می‌دهیم، درخواستمان این است در استان به ارتقا و تجهیز ورزش کشتی اهمیت بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین شاخصه‌ها و مشکلات کشتی مازندران چیست؟ اذعان داشت: بالابردن فراوانی کشتی در مازندران ضرورت دارد چرا که کشتی با فاصله، ورزش اول کشور است، نباید بگذاریم  بلایی که سر تهران آمده سر مازندران بیاید!
تهران ۱۴ میلیونی تنها یک کشتی‌گیر اعزام کرد.

وی یادآور شد: در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قزاقستان از تهران با جمعیت ۱۴ میلیونی شاهد حضور یک کشتی‌گیر آن هم اهل شهریار بودیم، یا بلایی که بر سر مشهد و کرمانشاه آمد، در این خصوص سال گذشته به همراه فرمانداران به ۲۷ استان سفر کرده و جلساتی برگزار کردیم تا کشتی احصا شود.

دبیر خاطرنشان کرد: در مسیر تقویت ورزش کشور، اینکه اهل کجا هستیم مهم نیست، کدام استان، اهمیتی ندارد، کار باید برای خدا باشد، مهم این است که در مسابقات جهانی پرچم ایران اسلامی بالا باشد، متاسفانه در حال حاضر ورودی کشتی در کشور به حداقل رسیده است...

دبیر با بیان اینکه برای انتخابات رئیس هیات کشتی مازندران به کسی فکر می‌کنم که کاربلد و توانمند باشد، تاکید کرد: کار باید خدامحور باشد، نباید بترسیم. دغدغه‌های کشتی را باید دید، مسئولان استان به بحث کشتی همچون دریا و راه سازی و ... نگاه کنند و اهمیت بدهند، من به کشتی علاقه دارم و برایش دغدغه دارم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: مسئولان در بخش سخت‌افزاری باید تقسیم‌کار کنند، نمایندگان مجلس از وزیر و استاندار پیگیر باشند، مدیران پاسخگو باشند سهم کشتی در برنامه بودجه چقدر است؟ از هفت مدال المپیک سه مدال از مازندران و 60 درصد مدال ها برای کشتی بود آیا بودجه نیز همینقدر است؟‌

دبیر با تاکید بر اینکه ما به مشکلات برخی از کشتی‌گیرانی که نیاز به حمایت دارند رسیدگی می‌کنیم، افزود: باز هم می گویم در بحث ساخت و ساز باشگاه‌های کشتی، نمایندگان به میدان بیایند، ما هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به مدیریت این فدراسیون در شرایط کرونایی، اظهار کرد: اگر باشگاه‌ها غیرفعال بودند چطور ممکن بود مدال طلا کسب کنیم؟ متاسفانه یک سری باشگا ه ها مشکل دارند،  فدراسیون هم بودجه کافی ندارد...
 همانطور که می‌دانید پس از چندین سال قرار است کشتی مازندران در بخش آزاد و فرنگی تیم بدهد و طبق توافق جام جهان پهلوان تختی تا بهمن ماه در سالن کشتی در حال ساخت شهر ساری برگزار شود، ضمن اینکه این استان میزبان جام عبداله موحد نیز خواهد بود.

دبیر تصریح کرد: هیات کشتی مازندران باید درخواست‌هایش را به فدراسیون اعلام کند، در ورزش کشتی هر چقدر هم که بدانیم باز هم عقبیم، مربیان ما هم باید کشتی را در پایه بیاموزند، وظیفه ما هم آموزش به مربیان است که در شرایط کرونایی ممکن نیست...

رئیس فدراسیون کشتی در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به هزینه های بالای کشتی کشور گفت: وقتی فدراسیون را تحویل گرفتیم حدود 60 میلیارد بدهی داشتیم که خدا را شکر این بدهی تسویه شد، به دلیل برگزاری اردوها و اعزام های فراوانی که در رده های سنی مختلف داریم هزینه های ما بسیار بالاست.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس