Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

چالش آیین نامه جدید، انتخابات فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک

چهارشنبه 10 شهریور 1400 ساعت 05:14

در حالی که قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک اواخر دی ماه سال جاری برگزار شود اما ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و لزوم به کارگیری تمهیدات لازم برای اجرای آن می تواند چالش جدی در راستای انتخابات یاد شده ایجاد کند.


بر کسی پوشیده نیست که استخوانبندی مجمع عمومی کمیته المپیک را روسای فدراسیون های ورزشی تشکیل می دهند. به عبارت دیگر، رییس و دیگر ارکان کمیته ملی المپیک با رای اعضای مجمع عمومی عهده دار مسئولیت های مهم در این مجموعه می شوند با این توصیف و به فاصله  کمتر از  ۵ ماه که تا زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک باقی مانده، ۱۱ فدراسیون ورزشی باید تعیین تکلیف شوند. سه فدراسیون اسکیت، تیراندازی و ژیمناستیک که پیشاپیش ثبت نام از نامزدهای آنان به پایان رسیده احتمالا باید بار دیگر و مطابق اساسنامه جدید ثبت نام مجدد کنند. از سویی دوره ریاست برخی دیگر از مسئولین کنونی فدراسیون ها از جمله نابینایان، ، کوهنوردی ، دانش آموزی  و کبدی به ترتیب ۱۴، ۲۰، ۲۲ و ۲۵ آذرماه، همچنین دوره ریاست در فدراسیون های تکواندو، بوکس، شنا و بسکتبال هم  ۲، ۵، ۹ و ۲۳ دی ماه به پایان می رسد. طبق مفاد اساسنامه جدید باید ۱۲۰ روز پیش از پایان دوره روسای فدراسیون های یادشده، روند ثبت نام و احراز صلاحیت نامزدها آغاز شود تا در نهایت انتخابات آنها بلافاصله پس از خاتمه دوره ریاست قبلی فدراسیون برگزار شود.‌ این در حالی است که اساسنامه ابهام برانگیز جدید، اخیرا ابلاغ شده است. این اساسنامه نیاز به دستورالعمل یا به عبارتی آیین نامه برگزاری انتخابات دارد که  گویا پیش نویس آن  نیز به فدراسیون ها ابلاغ شده که باید در هیات رییسه فدراسیون ها بررسی، تصویب و سپس به وزارت ورزش عودت داده شود.. در چنین حالتی تازه زمینه برای ثبت نام نامزدهای احراز ریاست فدراسیون های ورزشی فراهم خواهد شد. حال باید دید،با این شرایط چالش برانگیز و فرصت کوتاه چند ماهه تا زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک این امکان فراهم خواهددشد یا خیر؟
واقعیت این است که وزیر جدید ورزش تنها چند روز است که در محل کار خود حضور یافته، طی این مدت آنقدر کار انجام نشده و زمین مانده در وزارت ورزش وجود دارد که بتواند دکتر سجادی را به خود مشغول کند. با تمام این احوال  انتخابات آینده کمیته ملی المپیک مسئله ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد . بنابر این وزیر ورزش و جوانان چاره ای ندارد جز اینکه بخشی از انرژی و زمان خود را صرف فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک کند. مقدماتی که اساس آن بر پایه برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون های ورزشی قبل از پایان دی ماه نهاده شده است. با تمام این تفاسیر باید ببینیم برنامه وزارت ورزش جهت سروسامان دادن به این اوضاع چیست و چه تدبیری برای نهایی کردن آیین نامه برگزاری  واجرایی کردن آن در یازده فدراسیون، طی کمتر از ۵ ماه دارد؟

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس