Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

خداحافظی با سرمربیان ناکام یکی پس از دیگری

شنبه 06 شهریور 1400 ساعت 09:58

غالبا پس از ناکامی ها در رویدادهای ورزشی عده قربانی خواهند شد. المپیک میدان بزرگی است تا عیار واقعی مربیان، مدیران و ... را برایمان مشخص کند. تصمیم گیرندگان و مدیران در اکثر موارد زیردستان خود را فدا می کنند تا فشارها از رویشان برداشته شود.

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نخستین مربی برکنار شده پس از المپیک است. کارشناسان پیش از آغاز المپیک در خصوص نحوه انتخابی و آمادگی جسمانی کشتی گیران ابهام بسیاری داشتند، مسئله ای که در المپیک با حذف  نمایندگان کشوران و در نهایت کسب یک نقره و یک برنز  برای این رشته خاتمه یافت. بسیاری معتقدند اگر سرمربی با تجربه ای در کنار یزدانی بود حتما طلایی می شد و نقش سرمربی در عکلکرد نچندان مطلوب کشتی آزاد را به دلیل ضعف مربی می دانند.

سرمربی ناکام بعدی را می توان پیمان فخری دانست. فدراسیون شمشیربازی پس المپیک ریو به قدری انظارات را بالا برد و مانور تبلیغاتی برای توکیو کرد که اکنون فخری پس از ناکامی و شکست در توکیو قصد کناره گیری از سرمربیگری سابر را دارد. فخری در توکیو و پس از سه پیروزی ابتدایی با مصاحبه ای شتابزده نشان داد که بسیار احساساتی است و سخن از شاهکار و حماسه سازی کرد، در حالی که پس از چند دقیقه شاگردانش یکی پس از دیگری طعم شکست را چشیدند و نشان دادند خبری از شاهکار نیست و سهم خواهی در المپیک برای شمشیر بازی ایرانی زود است . حداقل سه سال دیگر باید منتظر بمانند.

اکنون هم که فخری میل به جدایی گرفته برخی چنان حماسه سرایی از رفتن او می کنند که جای تامل دارد. ممکن است پیشنهاد بهتری به او شده باشد و یا باز هم با احساس تصمیمی اتخاذ کرده باشد. در روزهای آینده روشن می شوند که تصمیم فخری چیست و در چه جایگاهی فعالیت می کند.  فخری مربی شایسته ای است و با تجربه و تمرکز بیشتر می تواند موفقیت های بسیاری را در سال های آتی کسب کند.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی عالمیان در توکیو نمونه دیگری از مربیان ناکام در المپیک است. بسیاری منتظر هستند خون تازه ای در رگ های تیم ملی تنیس روی میز کشور جریان پیدا کند و مدیران فدراسیون هم قول یک سرمربی خارجی داده اند که تنها نظاره گر مسابقات ورزشکاران نباشد. امیدواریم هر چه زودتر تکلیف سرمربی این رشته مشخص شود.

از سمانه خوش قدم سرمربی کاراته نیز انتظارات بیشتری وجود داشت اما او هم از جمله مربیان نظاره گر شکست شاگردانش بود و نتوانست کاری از پیش ببرد تا کاراته بانوان  در المپیک سهمی نداشته باشد.  منتظر هستیم فدراسیون کاراته تکلیف تیم ملی کاراته بانوان را برای بازی های آسیایی هر چه زودتر مشخص کند.

بازی های آسیایی چین و المپیک 2024 پاریس نزدیک است و ورزشکاران شایسته ایرانی باید هر چه زودتر تکلیفشان مشخص شود تا با آمادگی بیشتر و مناسبتری راهی مسابقات خود شوند.

حسین محمدی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس