Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تداوم محبوبیت آقای وزیر در گرو چند تصمیم

جمعه 05 شهریور 1400 ساعت 10:53

این روزها وزیر ورزش در اوج محبوبیت بسر می برد. در زمانی که اخبار نشان می دهد وزرای پیشین به استقبال وزیر جدید می‌آیند و همه چیز را تحویل می دهند و کلیپ های حلالیت منتشر می کنند، سلطانی فر بدون خداحافظی و حلالیت گرفتن ساختمان سئول را به سجادی واگذار کرد و رفت.

حالا سجادی به عنوان نخستین وزیر ورزشی که خود ورزشکار بوده، به یکی از محبوب ترین چهره ‌های دنیای ورزش کشور بدل شده است. احتمالا این محبوبیت تا مشخص شدن ارکان جدید وزارت ورزش پابرجاست. دو دسته بیشترین نقش را در ایجاد محبوبیت آقای وزیر دارند. 

دسته اول کسانی که سمتی در وزارت پیشین نداشتند و اکنون به دنبال جلب نظر سجادی هستند تا پست و مقامی برای خود دست و پا کنند. هر چه قدر که زمان می گذرد و جایگاه افراد جدید مشخص می شود از این دسته کاسته می شود.

دسته دوم، برخی افراد هستند که در ادوار گذشته وزارت نقشی ایفا می کردند و حالا سعی می کنند تا به هر شکلی خود را در گردونه تغییرات پیش رو حفظ کنند. در این میان برخی حتی حاضرند تصمیمات و حرف های قبلی خود را زیر سوال ببرند تا به نوعی رضایت سجادی را جلب کرده و خود را همسو با وی نشان دهند و در این راستا از هیچگونه خوش خدمتی دریغ نمی کنند. 

سجادی اکنون محبوبیتی بیشتر از زمان حیات ورزشی خود را تجربه می کند. اما احتمالا هر چه قدر از زمان تصدی گری او در وزارتخانه بگذرد و ارکان جدید را مشخص کند بر مخالفانش افزوده می گردد زیرا با هر انتصاب گروهی موافق و گروهی به مخالفانش افزوده می شود.

وزیر جدید ورزش و جوانان به خوبی با ارکان وزارتخانه آشناست و می‌داند با انتصابات شایسته و به کارگیری نیروهای متخصص در جایگاه درست می تواند دوران موفقی را برای وزارت ورزش رقم بزند. انتخاب هایی ‌که نقش بسزایی درآینده ورزش قهرمانی و همگانی ایفا خواهند کرد. تصمیمات درست پشتوانه او در موفقیت ورزش کشور خواهد بود. 

جامعه ورزش با رویی گشاده به استقبال سجادی آمده است. این حجم از امید به نخسین تصمیمات وزیر ورزش و جوانان دوخته شده است. سجادی به خوبی می داند نارضایتی از وزارتخانه پیشین و مدیران آن شدیدا زیاد است و بسیاری از او انتظار تحول در این وزارتخانه را دارند. رویکرد و نگرش سجادی در گام اول آزمون سختی را بوجود آورده است. مسئله ای که می تواند سجادی را در اوج محبوبیت نگاه دارد یا خیلی زود همگان را دلسرد کرده تا چشم به افراد دیگر بدوزند و امید را در جایی دیگر طلب کنند.

به قلم: حسین محمدی

 

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی