Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

پس لرزه های ناکامی کشتی آزاد در المپیک

چه کسی سکان هدایت کشتی آزاد را در دست می گیرد؟

غیبت خودخواسته غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان در مراسم استقبال از تیم ملی ، مفهومی جز این واقعیت نداشت که سرمربی و مربی مورد اعتماد وی پیشاپیش از نقشه فدراسیون برای کنار گذاشتن آنان از تیم ملی با خبر بودند.

این درست که قرارداد کادرهای فنی تیم های کشتی آزاد و فرنگی تا پایان المپیک توکیو بسته شده بود و فدراسیون تعهدی به تمدید آن پس از تاریخ مقرر نداشت اما به اعتقاد کارشناسان با توجه به نزدیکی مسابقات جهانی شرایط اقتضا می کرد  کادر فنی تا جهانی نروژ نیز کنار ملی پوشان حضور داشته باشد. این امر در خصوص محمدبنا اتفاق افتاده و سرمربی تیم فرنگی طی نشست با مسئولین فدراسیون در ارتباط با ادامه کار خود اطمینان حاصل کرد اما همانطور که پیشاپیش ذکر شد موضوع کشتی آزاد متفاوت و به نظر می رسد فدراسیون اهتمام جدی دارد تا در  جمع کادر فنی تغییرات کامل ایجاد کند.

علیرضا دبیر بلافاصله پس از بازگشت از توکیو خود را به شبکه ورزش تلویزیون رساند تا به یاری دوستانی که جاده را برای وی هموار کرده بودند در مقابل برخی پرسش های کلیشه ای، بیانات مبسوطی ارائه و در مقام مدعی، نه تنها از زیر بار مسئولیت به عنوان رییس فدراسیون شانه خالی کند بلکه عوامل دیگر را در قبال ناکامی کشتی آزاد مقصر جلوه دهد. در واقع شاه بیت غزل او در برنامه یادشده پایان قرارداد کادر فنی گذشته و لزوم به کارگیری مربیان جدید در راس تیم ملی کشتی آزاد بود.‌پژمان درستکار، محسن کاوه، مجید ترکان، علیرضا رضایی و شخص غلامرضا محمدی از جمله کسانی هستند که برای هدایت آزادکاران در نظر گرفته شده اند. نام و نشان هایی که برخی از ایشان سنخیت چندانی با فدراسیون کنونی ندارند به همین دلیل گفته می شود ذکر نام چهره هایی چون رضایی و ترکان که از یاران نزدیک فرد مورد نقد دبیر،یعنی رسول خادم بودند چندان با حقیقت همخوانی ندارد مگر اینکه مسائل دیگری در میان باشد که ما از آن اطلاع نداریم.

رییس فدراسیون کشتی در برنامه مورد اشاره در مقام قاضی، به موارد متعدد پرداخت اما در هیچ کجا به مسئولیت خطیر خود به عنوان متولی کشتی اشاره نکرد. وی از ضعف عملکرد کشتی گیران، مربیان، مربی بدنساز و حتی تغذیه سخن به میان آورد اما هیچگاه مسئولیت ناکامی کشتی آزاد را متوجه خود نکرد. قبلا و به کرات گفته بود در المپیک قول کسب مدال نمی دهد اما در تلویزیون ادعا کرد ما باید مدال های رنگارنگ زیادی می گرفتیم که چند تا از آنها می توانست طلا باشد.

با توجه به اظهارات دبیر به نظر می رسد کادر فنی کشتی آزاد طی روزهای آینده معرفی خواهد شد. البته در این میان ممکن است با غلام محمدی نیز در خصوث ادامه همکاری در بخشی از کشتی صحبت شود. او در گذشته ثابت کرده حتی با هدایت تیم نوجوانان مشکلی ندارد هر چند مسابقات جهانی این رده اخیرا برگزار شده و محمدی در صورت پذیرش این جایگاه باید تا سال آینده صبر کند. بی گمان وصل محمدی به فدراسیون می تواند زبان او را برای گفتن برخی حقایق و دخالت ها در کار تیم ملی کوتاه کند. در مورد تیم بزرگسالان  شواهد حکایت از آن دارد که شخص رییس فدراسیون علاقه مند است تا پای پژمان درستکار را به وطن باز کند و عنان تیم ملی را به دست او بسپارد.‌امری که در صورت وقوع می تواند مخالفت برخی مربیان زحمتکش داخلی را بر انگیزد. درستکار به دلیل پاره ای اختلافات با غلام محمدی، از سرمربیگری تیم کشتی آزاد جوانان دست کشید و راهی آمریکا شد. او اکنون از جمله گزینه های اصلی است که گفته می شود احتمالا در غیاب محمدی هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده خواهد گرفت. چهره ای که تا کنون جز در لیگ و زیر نظر محسن کاوه کارنامه دیگری در عرصه مربیگری نداشته اما رییس فدراسیون از او به عنوان یکی از بهترین مربیان کشتی کشور یاد می کند!
در هر صورت، به نظر می رسد پس لرزه های ناکامی کشتی آزاد در المپیک توکیو به همین جا ختم نخواهد شد و چه بسا پس از انتخاب کادر فنی جدید نیز حرف و حدیث های تازه ای مجال ظهور پیدا خواهند کرد.

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت