Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

آقایان سیاسی، لطفا در مورد ورزش کوتاه بیایید

چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت 11:42

برخلاف انتظارات اولیه، معرفی وزرای دولت سیزدهم به مجلس قدری طولانی شد. گفته می شود این امر به دلیل پاره ای ملاحظات در خصوص تعدادی از وزرا از جمله وزیر ورزش و جوانان بوده است. ابتدا قرار بود وزرا روز یکشنبه پس از مراسم تحلیف به مجلس معرفی شوند که این امر اتفاق نیفتاد، نوبت بعدی روز سه شنبه هفته جاری بود که باز هم به دلایلی کابینه به مجلس معرفی نشد اما امید می رود این مهم، طی روزهای آینده صورت گیرد تا کمیسیون های تخصصی مجلس محترم از هفته آینده، بررسی نهایی صلاحیت وزرا را انجام تا در اسرع وقت،  مسیر رای اعتماد فراهم شود. 


 همانطور که پیشاپیش ذکر شد، از جمله وزارتخانه هایی که گفته می شود بر سر آن اتفاق نظر وجود ندارد همانا وزارت ورزش و جوانان است.‌ در همین راستا گویا تاکنون چهره های شاخصی مطرح اما به دلیل موضعگیری متناقض برخی از نمایندگان و سیاسیون هیچکدام از معرفی شدگان با اقبال حداکثری مواجه نشده است. نبود وحدت رویه و موضع واحد در رابطه با معرفی یک نفر به عنوان وزیر آینده ورزش بازار گمانه زنی ها و شایعات را چنان داغ کرده  که  عده ای بی آنکه کمترین شناختی از آنان در جامعه ورزش وجود داشته باشد یا کارنامه روشن مدیریتی و اجرایی از ایشان دیده باشیم، داعیه وزارت ورزش ورزش و جوانان را در سر دارند به همین منظور تبلیغات می کنند!

متاسفانه به نظر می رسد برخی از چهره های سیاسی ضمن بهره گیری از شرایط موجود و با توجه به مخالفت هایی که با وزارات افراد شناخته شده در ورزش صورت گرفته فضا را مناسب یافته و نام هایی را به رییس جمهور معرفی کنند که کمترین سابقه اجرایی و مدیریتی در ورزش را نداشته اند. این درحالی است که زمان زیادی از اظهارات رییس جمهور در خصوص معرفی فردی ورزشی به عنوان وزیر سپری نمی شود.‌ تحت این شرایط ذکر دو نکته خالی از لطف نخواهد بود. نخست اینکه شایسته است عزیزان اهل سیاست دست از سر ورزش برداشته و اجازه دهند رییس جمهور و کارگروه تخصصی وی، فرد واجد شرایطی از مجموعه ورزش را به عنوان وزیر معرفی کنند. نکته بعدی در مورد سهم خواهان ورزش است، کسانی که علی رغم داشتن مسئولیت های مهم، دنبال گماردن فرد یا افراد مورد نظرشان خود در پست های  مهم  ورزشی هستند مسئولیت. این جمع حداقل خود را موظف بدانند تا  به رای و نظر رییس جمهور احترام بگذارند.‌ ایشان بر صبغه ورزشی و مورد تایید بودن وزیر آینده این مجموعه در جمع خانواده ورزش تاکید داشته بنابراین خود بهتر از هر کسی می داند چه کسی را در این جایگاه خطیر قرار دهد.

بازی های المپیک یکبار دیگر این حقیقت را در نظر میلیاردها انسان کره خاکی عریان کرد که مقوله ورزش و تربیت بدنی امری نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذر کرد.‌ ورزش با بهداشت، اقتصاد، اجتماع، غرور ملی، و بسیاری از مولفه های تاثیر گذار جهان امروز در هم تنیده شده و باید گردونه آن را به دست افراد متخصص، با تجربه، توانمند و مقبول سپرد. به عبارت دیگر، هر تازه از گرد راه رسیده ای نمی تواند اداره مجموعه ای را در دست بگیرد که دهها میلیون مخاطب در کشور دارد و شب و روز از طریق رسانه ها منعکس می شود.

 دوستان عزیز اهل سیاست به یاد داشته باشند جامعه ورزش به اندازه کافی هزینه غیر متخصص ها و سیاسی کارها را داده و اکنون نمی تواند بپذیرد باردیگر فردی نا آشنا با این عرصه، یک دوره طولانی آزمون و خطا را در ورزش تجربه کند. لطفا کوتاه بیایید و اجازه دهید رای و نظر ورزشی ها در حوزه فعالیت شان مورد توجه قرار گیرد.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس