Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

نوجوانان کشتی به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی جهان در مجارستان

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان عازم رقابت‌های جهانی بوداپست مجارستان شد. طی روز های آینده، نوجوانان فرنگی کار نیز راهی محل این رقابت ها خواهند شد.

سال گذشته، شیوع کرونا و مخاطرات آن مانع برگزاری رقابت های جهانی شد و حتی رقابت های آسیایی امسال نیز به همان دلیل در دستور کار قرار نگرفت. سال قبل از آن یعنی جهانی ۲۰۱۹ بلغارستان، نوجوانان کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، برای چهارمین سال متوالی قهرمان جهان شدند. همان سال، آزادکاران نیز با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز پس از روسیه به مقام نایب قهرمان دست یافتند.

البته آزادکاران به راحتی جام قهرمانی را بالای سر می بردند اگر علی قلی زادگان ملی پوش نوجوان وزن ۵۱ کیلوگرم، آن اشتباه فاحش را مرتکب نمی شد و از دست دادن با مربی حریف سرباز نمی زد، اما بی تجربگی و خشم این ورزشکار  موجب شد تا داوران  قلی زادگان را دیسکالیفه کنند. به این ترتیب ۱۰ امتیاز مسلم از دست رفت و در نتیجه با ۲ امتیاز اختلاف عنوان قهرمانی را دو دستی تقدیم روس ها کردیم.  به هر روی، کسب عنوان قهرمانی نوجوانان جهان اگرچه ارزشمند اما تمام خواست و علائق ما در کشتی نیست. زیرا کسب عنوان قهرمانی به قیمت از کف دادن نشاط یا  سلامتی آینده سازان امر چندان معقولی نیست. درست به همین دلیل کشورهای مدعی حتی المقدور در این رده سنی چندان به نتیجه فکر نمی کنند. بر همین اساس عده ای از کارشناسان ورزش بر این عقیده اند شاید بهتر باشد  ورزشکاران و مربیان آنان بیش از آنکه در این سنین به سکو و مدال بندیشند، آینده و سلامتی خود را در نظر بگیرند. تجربه ثابت کرده هر اندازه کشتی گیران در سنین پایین تحت تمرینات سخت و فشار مضاعف قرار گیرند، به همان اندازه از عمر قهرمانی شان کم می شود.

با تمام اوصاف مردم و علاقه مندان کشتی دنبال نتیجه هستند و به نظر نمی رسد به کمتر از قهرمانی نوجوانان رضایت دهند از سوی دیگر عملکرد نوجوانان در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مجارستان در کارنامه فدراسیون کنونی ثبت و ضبط خواهد شد، بنابرای روشن است که آنان نیز خواهان موفقیت باشند. فدراسیونی که طی دو سال گذشته ارکان کشتی را در اختیار داشته و بر همه امور مسلط است بهانه چندانی برای ناکامی نخواهد داشت.

محمد طلایی سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان قبل از اعزام به میدان جهانی، رضایت چندانی از اوضاع نداشت. وی هم نسبت به کم بودن دوره های اردویی و هم در خصوص عدم امکان اعزام به تورنمنت های برون مرزی گله مند بود. بعید نیست وی پس از خاتمه این دوره از مسابقات جهانی، عطای سرمربیگری را به لقایش ببخشد و همانند بسیاری از آنان که نتوانستند و یا نخواستند با شرایط موجود ادامه دهند دنبال زندگی خود برود.

با این وجود هنوز زود است در رابطه با عملکرد نهایی تیم های کشتی نوجوانان قضاوت کرد. هر چند حضور آنان روی سکوی جهانی قابل تصور و حتی تکرار عنوان قهرمانی سال های گذشته دور از دسترس نیست.‌ شاید نتایج مسابقات جهانی کشتی نوجوانان از منظر دیگری برای علاقه‌مندان این ورزش قابل توجه باشد و آن اینکه موفقیت در این میدان می تواند روحیه ملی پوشان اعزامی بزرگسالان به المپیک را مضاعف کند.‌

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس