Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

اعزام ۵۹ ورزشکار به پارالمپیک توکیو

يكشنبه 23 خرداد 1400 ساعت 11:21

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو از اعزام ۵۹ ورزشکار به این بازی‌ها تا به امروز خبر داد.

به گزارش منهای فوتبال، هادی رضایی در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به این که لیست نهایی اسامی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو فردا (دوشنبه) به صورت آنلاین به کمیته برگزاری مسابقات اعلام خواهد شد، تا به امروز ۵۹ ورزشکار حضورشان جهت شرکت در این رویداد بزرگ نهایی شده و امکان دارد ۲ نفر دیگر در دوچرخه سواری و تیروکمان در آینده به این لیست اضافه شوند.

وی درباره رشته های اعزامی به توکیو گفت: در پاراوزنه برداری ۶ سهمیه کسب شده بود که از این تعداد تنها ۵ نفر که رکورد آنها مطابق با سیاست کمیته ملی پارالمپیک بود و دو نفر کادر فنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

 وی گفت: در دوومیدانی ۱۴ نفر به همراه ۵ کادر فنی به توکیو اعزام خواهند شد که از این تعداد یک نفر زن و ۱۳ نفر مرد است. البته در لیست نفرات اعزامی از این تعداد را ۵ دوومیدانی کار نابینا و کم بینا و ۸ نفر را معلولان تشکیل می دهند.

رضایی خاطرنشان کرد: در پاراتیروکمان ۶ ورزشکار و ۲ کادرفنی داریم که در ریکرو و کامپوند هستند. ۱۲ ورزشکار و یک کادرفنی در والیبال نشسته و در جودو نیز دو ورزشکار و دو مربی را به توکیو اعزام خواهیم کرد. همچنین در پاراتیراندازی ۳ ورزشکار خانم به همراه دو مربی و در پاراتکواندو نیز ۲ ورزشکار مرد، یک زن و دو مربی اعزام خواهند شد. در رشته پاراقایقرانی دو ورزشکار اعزام می‌شوند که یک ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم هستند که یک مربی در کنار آنها خواهد بود. در بسکتبال باویلچر نیز ۱۲ ورزشکار و دو کادرفنی در لیست نفرات اعزامی قرار گرفتند.

رضایی پیرامون این پرسش که چرا تعداد کادرفنی در برخی رشته‌ها کمتر است، افزود: ما مجبوریم از کادرفنی کم کنیم، چون برای ما سهمیه قائل شدند، محبوریم با حداقل کاروان اعزام شویم‌ البته مشکلاتی وجود دارد که امسال با آن در پاراالمپیک توکیو مواجه هستیم و این مشکلات در بازی‌های قبلی وجود نداشت، امیدواریم در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم نداشته باشیم و کادرفنی بیشتری را همراه خود به پارالمپیک اعزام کنیم.

وی همچنین درباره لیست افرادی که به عنوان همراه به این بازی‌ها اعزام خواهند شد، توضیح داد: ۱۶ همراه داریم که نوروزی، سرپرست پزشکی، رفیعی‌پور و سخنگویی، روانشناس و فیزیوتراپ و صالحی به عنوان پرستار برای ورزشکاران نابینا همراه خواهند بود. کارگری و لیموچی به عنوان نایب رییس و خانم کونیکو یامامورا بابایی، مادرشهید محمد بابایی و یک همراه نیز به همره وی در لیست اعزامی قرار دارند. همچنین سه نفر به عنوان مترجم و یک نفر به عنوان مسئول فرهنگی در کاروان حضور خواهند داشت. اسبقیان و مظلومی، رئیس فدراسیون‌های جانبازان و معلولین و نابینایان و شعبانی‌بهار نیز به عنوان رئیس فدراسیون تیروکمان در پارالمپیک توکیو همراه کاروان خواهند بود، البته همراهان هرکدام به اختیار خودشان در المپیک یا پارالمپیک حضور دارند به طوری که شعبانی‌بهار با پارالمپیک سفر خواهند کرد و سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی با المپیک می‌رود. همچنین دو نفر رئیس کمیته ملی پارالمپیک و دبیرکل محمود خسروی وفا و تابع و نوروزی، پزشک کاروان و بنده هم به عنوان سرپرست کاروان و فرجی هم معاون سرپرست کاروان حضور خواهیم‌ داشت.

وی ادامه داد: ۶ نفر هم به همراه کمیته ارزیابی و فنی داریم و یک لیست ۱۷ نفره رسانه هم داریم که بعداً و در صورت نهایی شدن نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره نام خانم شیرمحمدی و سیامند رحمان که کسب سهمیه کردند و دارفانی را وداع گفتند، گفت: برای تعیین جانشین شیرمحمدی در رشته تیر و کمان تیرماه در چک مسابقات انتخابی خواهیم داشت که در صورت کسب سهمیه و تایید کمیته ملی پارالمپیک یک نفر دیگر در لیست اعزامی قرار خواهد گرفت.

رضایی گفت: در رشته دوچرخه سواری نیز هنوز سهمیه ورودی کسب نشده است، البته روز پنجشنبه استعلامی از فدراسیون دوچرخه سواری جهانی گرفتیم که منتظر پاسخ هستیم. اگر پاسخ استعلام مثبت بود و دوچرخه سواری با سیاست‌های پارالمپیک هم خوانی داشت، اعزام انجام خواهد شد. باید تأکید کنم که از ۵۹ ورزشکار فقط دو نفر حمایتی داریم و ۵۷ ورزشکار طبق سیاست‌های پارالمپیک هستند و ۲ نفر خانم که حمایتی و برای نتیجه‌گیری در مسابقات پاراآسیایی اعزام خواهند شد.

زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی پرچمداران کاروان پارالمپیک شدند

زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی پرچمداران کاروان پارالمپیک شدند

یک سهمیه دیگر به کاروان پارالمپیک اضافه شد

یک سهمیه دیگر به کاروان پارالمپیک اضافه شد

میزان پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک مشخص شد/ طلا ٢ میلیارد

میزان پاداش مدال آوران المپیک و پارالمپیک مشخص شد/ طلا ٢ میلیارد

اعزام دو بانوی پاراتکواندوکار برای نخستین بار به مسابقات انتخابی المپیک

اعزام دو بانوی پاراتکواندوکار برای نخستین بار به مسابقات انتخابی المپیک

جاهدی سهمیه پارالمپیک را کسب کرد

جاهدی سهمیه پارالمپیک را کسب کرد

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس