Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

گل به خودی به سبک رئیس فدراسیون کاراته

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 08:56

در شرایطی که بسیاری از علاقه‌مندان حساب ویژه‌ای روی موفقیت کاراته کاهای کشورمان در المپیک باز کرده‌اند، رئیس فدراسیون این رشته در برنامه‌ای تلویزیونی با صراحت اعلام کرد که هیچ قولی برای کسب مدال در این بازی‌ها نمی‌دهد.!

نکته جالب اینجاست که سید حسن طباطبایی درست زمانی پشت میز ریاست این رشته پرجمعیت نشست که به اذعان بسیاری از صاحب نظران یکی از بهترین تیم های تاریخ کاراته ایران در اختیارش قرار گرفت و در این شرایط نتیجه گرفتن کار دشواری نیست.

البته خوش اقبالی‌های او به همین جا ختم نشده و در عین ناباوری در زمانی این سمت را در دست گرفت که کاراته برای اولین مرتبه یا شاید آخرین مرتبه شانس حضور در بازی های المپیک را پیدا کرد. فرصتی که بدون شک برای هر رئیسی در کاراته حکم ماندگاری در تاریخ را دارد. 

در چنین شرایطی بیماری منحوس کرونا موجب شد بسیاری از برنامه های داخلی و برون مرزی یا به تعویق بیافتد یا منتفی شود و همین موضوع نیز باعث شد عملکرد طباطبایی از سوی خانواده فهیم و سخت گیر کاراته مورد نقد قرار نگیرد. اتفاقی که اگر رخ نمی داد به اعتقاد بسیاری شاید موجب می شد عمر مدیریتی رئیس فعلی نیز همچون روسای قبلی کوتاه شود.

اما در کنار تمام این مباحث به جرات می توان گفت حمایت های وزارت و ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در طول 2 سال گذشته از این رشته در تاریخ کاراته کم سابقه یا بی سابقه بوده و از همین امر دست مدیریت این رشته برای برنامه های مختلف از جمله تدارک تیم ها به شدت باز گذاشته است. تدارک تیمی هم که در چند دوره اخیر رقابت های آسیایی و جهانی نتایج شگفت انگیز و صد البته تحسین برانگیزی را بدست آورده قاعدتا همانطور که پیش تر اشاره شد با وجود امکانات و بودجه ایده آل چندان دشوار نیست.!

اما نکته جالب اینجاست که طباطبایی درست در چنین شرایطی با ناامیدی یا تردید در مورد نتیجه احتمالی کاراته ایران در المپیک صحبت می کند.هر چند به هیچ وجه قصد نداریم از زحماتی که رئیس پیشین مجموعه ورزشی آزادی در این رشته کشیده به سادگی بگذریم اما سوال اینجاست که چرا درست در نزدیکی برگزاری این رویداد رئیس فدرسیون باید اینگونه از زیر بار اتفاقی که هنوز رخ نداده شانه خالی کند؟! آیا در تیم یا کادر فنی مشکلاتی وجود دارد یا رئیس فدراسیون به عملکرد خود ایمان ندارد؟! آیا در فاصله کمی که تا شروع بازی ها باقی مانده طرح چنین مسائلی نمی تواند بار منفی روحی برای ملی‌پوشانی به همراه داشته باشد که هنوز موفق به کسب سهمیه نشده اند؟! 

درست است که شاید طباطبایی با بیان این موضوع به نوعی سطح توقع مسئولان را از تیم اعزامی پایین آورده باشد اما قطعا تاثیراتی منفی ای که برروی تیم گذاشته به مراتب سنگین تر از کم کردن سطح توقعات است.

به هر حال امیدواریم ملی پوشان شایسته کشورمان در هر دو بخش زنان و مردان در فرصت باقیمانده تعداد سهمیه ها را بالا برده و با تمام قدرت در بازی های المپیک به افتخار آفرینی برای ورزش ایران بپردازند. اتفاقی که نه تنها از دسترس تک تک ملی پوشان فعلی تیم دور نیست بلکه با اعتماد به نفس و تکیه بر تجربیات چند سال اخیر خیلی راحت تر از این حرف ها  رخ خواهد بود.

به قلم: سید ایمان میری

گنج زاده چهارمین المپین کاراته ایران شد

گنج زاده چهارمین المپین کاراته ایران شد

ایران به مقام چهارم لیگ جهانی کاراته وان لیسبون رسید

ایران به مقام چهارم لیگ جهانی کاراته وان لیسبون رسید

عسگری نایب قهرمان لیگ جهانی کاراته وان لیسبون شد

عسگری نایب قهرمان لیگ جهانی کاراته وان لیسبون شد

بهمنیار به برنز رقابت‌های کاراته پرتغال نرسید

بهمنیار به برنز رقابت‌های کاراته پرتغال نرسید

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس