Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

الله مراد زرینی: برخی مدعیان، متخصصان را متهم به بی‌اطلاعی می‌کنند

شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 10:25

دبیر اسبق فدراسیون کشتی اینکه برخی افراد در ورزش که کسی هم از آنان شناخت ندارد در مقام مدعی ظاهر می شوند و ‌متخصصان ورزش را به بی اطلاعی متهم می‌کنند را باعث تعجب و تاسف دانست.

الله مراد زرینی از چهره های شناخته شده کشتی، دبیر اسبق فدراسیون کشتی و مسئول پیشین کشتی پهلوانی فدراسیون باستانی در ارتباط با تحولات فدراسیون  زورخانه ای و بیان برخی ادعاها در این رابطه به "منهای فوتبال" گفت: به عنوان کسی که نزدیک به ده سال عضو تیم ملی کشتی بوده ام و در دوران قهرمانی بارها در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت کردم این حق را دارم تا در مورد ورزش ملی کشورم اظهار نظر کنم. بر همین اساس نیز اعلام می کنم مسیری که هم اکنون در راستای انتخابات فدراسیون ورزش باستانی طی می شود مسیر درستی نیست. تا آنجایی که اطلاع دارم  سرپرست فدراسیون فردی ارزشی و قابل احترام است. انتظار از چنین فردی که در حال حاضر مسئولیت فدراسیون یادشده را بر عهده دارد فراتر از افراد عادی جامعه است به همین دلیل در مقام کسی که تمام زندگی خود را کنار ورزش بوده و سالهای طولانی برای برافراشته شدن پرچم کشور تلاش کرده اعلام می کنم  روند جاری که برای کسب کرسی ریاست در پیش گرفته شده، خوشایند فدراسیون زورخانه ای و ورزش ملی نیست. 

این قهرمان اسبق آسیا افزود: بهتر بود وزارت ورزش کسی را به عنوان رییس فدراسیون باستانی منصوب می کرد تا اینکه بحث انتخابات را پیش بکشد و عدالت در آن هم رعایت نشود. تغییر مسئولان بخش های مختلف فدراسیون و پاره ای اعمال نظرها برای کسب رای برای من که مراحل مختلف را در ورزش طی کرده ام قابل هضم نیست. از من اجازه گرفته شد تا فرد دیگری جایگزین اینجانب شود که باوجود اعتقاد به هدفدار بودن این تغییرات پذیرفتم تا مبادا شائبه حب جاه ایجاد شود اما اینکه فردی غیر متخصص بخواهد مرا به بی اطلاعی از کشتی پهلوانی یا ورزش باستانی متهم کند غیر قابل قبول است. حداقل جامعه ورزش می دانند که سال ها در کشتی کشور بدون شکست بودم و با زیر و بم کشتی پهلوانی و ورزش باستانی بخوبی آشنایی دارم. زمانی با هشتاد و چند کیلو وزن در مسابقات سنگین وزن کشتی پهلوانی شرکت کردم و تا فینال همه را شکست دادم پس نسبت کشتی پهلوانی اشراف کامل دارم.

مسئول پیشین کشتی پهلوانی فدراسیون باستانی در همین رابطه تصریح کرد: ما برنامه های خوبی برای رونق کشتی پهلوانی و پیشرفت این ورزش به مرحله اجرا گذاشته بودیم تا جوانان و نوجوانان نسبت به این رشته سنتی و آیینی بیش از پیش گرایش پیدا کنند. تعیین حق سفره سالیانه برای پهلوان کشور، تعیین حقوق مکفی دائمی برای کسانی که سه دوره متوالی پهلوان کشور می شدند و از همه مهمتر لزوم فراگیری ورزش باستانی برای کشتی گیران مسابقات پهلوانی بود. یعنی شرایطی فراهم کردیم تا تمام کسانی که در مسابقات کشتی پهلوانی شرکت می کنند مجبور به یادگیری حرکات ورزش باستانی باشند. برنامه های بسیار دیگری برای پیشرفت این ورزش داشتیم که قرار بود در آینده به مرحله اجرا گذاشته شود که امیدوارم آیندگان به اجرای آن اهتمام کنند.

زرینی در پایان تاکید: آنچه بیان شد صرفا در جهت مصالح ورزش کشور و پیشرفت ورزش باستان و کشتی پهلوانی است. من به عنوان عضوی از خانواده کشتی و کسی که سال ها کنار ورزش باستانی بوده ام هر آنچه شرط بلاغ بود ذکر کردم. چشمداشتی به فدراسیون یادشده ندارم و برای همه عزیزانی که قرار است در آینده چرخ های این مجموعه را بچرخانند آرزوی موفقیت دارم فقط امیدوارم شرایطی ایجاد نشود که ورزش پهلوانی که حقیقت وجودی آن با رسم جوانمردی و فتوت زیر لوای مولا علی (ع) و پهلوانان نیک سرشت این آب و خاک در هم آمیخته خلاف آرمان های خود حرکت کند.

به قلم:محمدرضا کاظمی

سرپرست فدراسیون باستانی: انتخابات خرداد برگزار می شود

سرپرست فدراسیون باستانی: انتخابات خرداد برگزار می شود

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا