Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

کناره‌گیری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و باقی قضایا!

سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 01:51

اعلام کناره‌گیری پژمان درستکار از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد جوانان غیرمنتظره بود. این امر با توجه به دوستی دیرینه وی با رییس فدراسیون کشتی آن هم در این مقطع که باید رفته رفته جوانان را برای شرکت در رقابت‌های جهانی سال آینده آماده می کرد قدری تامل برانگیز به نظر می‌رسد.

با این وجود چنانچه با دقت ابعاد ماجرا مورد توجه قرار گیرد این جدایی چندان شگفت انگیز نخواهد بود. برای این منظور سه دلیل دلیل محتمل می‌توان متصور شد تا کناره گیری درستکار از سرمربیگری تیم جوانان توجیه‌پذیر باشد. دلیل اول اختلافات جدی وی با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. دامنه اختلافات این دو نفر چندی پیش حتی به رسانه های مجازی نیز کشیده شد بطوری که متعاقب آن حتی زمزمه هایی مبنی بر برکناری سرمربی تیم بزرگسالان به گوش رسید اما علیرضا دبیر که در مقطع حساس قبل از المپیک نمی خواست حاشیه های ناشی از این اقدام فدراسیون کشتی را تحت تاثیر قرار دهد خویشتنداری پیشه کرد تا موضوع به نحو مقتصی فیصله پیدا کند. از سویی و با توجه به اینکه در حال حاضر اردوی خاصی برای جوانان در نظر گرفته نشده و دبیر تاکید کرده اولویت وی کسب سهمیه کامل کشتی و شرکت در المپیک است لذا سرمربی تیم ملی بزرگسالان تعدادی از جوانان را نیز به اردوی بزرگسالان فراخوانده تا برنامه‌های خود را پیش ببرد. در چنین شرایطی درستکار چاره ای نداشت جز اینکه برنامه‌های خود را با سرمربی تیم بزرگسالان هماهنگ کند. بنابراین درستکار یا باید اختلاف نظر خود با محمدی را کنار می گذاشت و با وی همکاری می کرد یا در موضع مخالفت خود باقی می ماند و عطای هدایت تیم جوانان را به لقایش می بخشید که وی راه دوم را انتخاب و در نتیجه از سرمربیگری تیم جوانان کناره گرفت.

دلیل دوم سکونت سرمربی تیم جوانان در خارج از کشور است که با توجه به شرایط موجود و هزینه بالای سفر بازگشت چندان مقرون به صرفه نیست تا وی برای پشت سرگذاشتن اردوهای مقطعی خود را به ایران برساند. ضمن اینکه قطعا او مشغولیت هایی نیز در خارج از کشور دارد که امکان رفت و برگشت های مداوم را از وی سلب می کند و بالاخره دلیل سوم اینکه چون فاصله زیادی تا بازی های المپیک باقی نمانده  و به نظر نمی‌رسد بعد از المپیک امکان ادامه همکاری فدراسیون و محمدی فراهم باشد برهمین اساس پژمان درستکار این شانس را دارد تا  یکی از گزینه های سرمربیگری یا حداقل مربی ارشد تیم بزرگسالان باشد. به همین دلیل او که نزدیک ترین فرد به رییس فدراسیون کشتی محسوب می شود می‌تواند چند ماه دیگر برای بازگشت به صحنه کشتی صبر کند.

 به خاطر داشته باشیم پس از المپیک نقش محسن کاوه و پژمان درستکار در کشتی بسیار فراتر از حال حاضر خواهد بود. آنان می توانند سال ها همکاری و مربیگری در سالن کشتی راه آهن را در فدراسیون نیز ادامه دهند. بدیهی است نتایج  هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی در المپیک توکیو اهداف و برنامه های آینده دست اندرکاران فدراسیون کشتی خصوصا رییس فدراسیون را تحت تاثیر قرار خواهد داد. خصوصا اینکه تا آن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خاتمه یافته و شرایط با امروز متفاوت خواهد بود.

کاپ سومی رقابت‌های جهانی کشتی به ایران اهدا نشد!

کاپ سومی رقابت‌های جهانی کشتی به ایران اهدا نشد!

صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی تکواندو

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی