Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

کناره‌گیری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و باقی قضایا!

سه شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 01:51

اعلام کناره‌گیری پژمان درستکار از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد جوانان غیرمنتظره بود. این امر با توجه به دوستی دیرینه وی با رییس فدراسیون کشتی آن هم در این مقطع که باید رفته رفته جوانان را برای شرکت در رقابت‌های جهانی سال آینده آماده می کرد قدری تامل برانگیز به نظر می‌رسد.

با این وجود چنانچه با دقت ابعاد ماجرا مورد توجه قرار گیرد این جدایی چندان شگفت انگیز نخواهد بود. برای این منظور سه دلیل دلیل محتمل می‌توان متصور شد تا کناره گیری درستکار از سرمربیگری تیم جوانان توجیه‌پذیر باشد. دلیل اول اختلافات جدی وی با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. دامنه اختلافات این دو نفر چندی پیش حتی به رسانه های مجازی نیز کشیده شد بطوری که متعاقب آن حتی زمزمه هایی مبنی بر برکناری سرمربی تیم بزرگسالان به گوش رسید اما علیرضا دبیر که در مقطع حساس قبل از المپیک نمی خواست حاشیه های ناشی از این اقدام فدراسیون کشتی را تحت تاثیر قرار دهد خویشتنداری پیشه کرد تا موضوع به نحو مقتصی فیصله پیدا کند. از سویی و با توجه به اینکه در حال حاضر اردوی خاصی برای جوانان در نظر گرفته نشده و دبیر تاکید کرده اولویت وی کسب سهمیه کامل کشتی و شرکت در المپیک است لذا سرمربی تیم ملی بزرگسالان تعدادی از جوانان را نیز به اردوی بزرگسالان فراخوانده تا برنامه‌های خود را پیش ببرد. در چنین شرایطی درستکار چاره ای نداشت جز اینکه برنامه‌های خود را با سرمربی تیم بزرگسالان هماهنگ کند. بنابراین درستکار یا باید اختلاف نظر خود با محمدی را کنار می گذاشت و با وی همکاری می کرد یا در موضع مخالفت خود باقی می ماند و عطای هدایت تیم جوانان را به لقایش می بخشید که وی راه دوم را انتخاب و در نتیجه از سرمربیگری تیم جوانان کناره گرفت.

دلیل دوم سکونت سرمربی تیم جوانان در خارج از کشور است که با توجه به شرایط موجود و هزینه بالای سفر بازگشت چندان مقرون به صرفه نیست تا وی برای پشت سرگذاشتن اردوهای مقطعی خود را به ایران برساند. ضمن اینکه قطعا او مشغولیت هایی نیز در خارج از کشور دارد که امکان رفت و برگشت های مداوم را از وی سلب می کند و بالاخره دلیل سوم اینکه چون فاصله زیادی تا بازی های المپیک باقی نمانده  و به نظر نمی‌رسد بعد از المپیک امکان ادامه همکاری فدراسیون و محمدی فراهم باشد برهمین اساس پژمان درستکار این شانس را دارد تا  یکی از گزینه های سرمربیگری یا حداقل مربی ارشد تیم بزرگسالان باشد. به همین دلیل او که نزدیک ترین فرد به رییس فدراسیون کشتی محسوب می شود می‌تواند چند ماه دیگر برای بازگشت به صحنه کشتی صبر کند.

 به خاطر داشته باشیم پس از المپیک نقش محسن کاوه و پژمان درستکار در کشتی بسیار فراتر از حال حاضر خواهد بود. آنان می توانند سال ها همکاری و مربیگری در سالن کشتی راه آهن را در فدراسیون نیز ادامه دهند. بدیهی است نتایج  هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی در المپیک توکیو اهداف و برنامه های آینده دست اندرکاران فدراسیون کشتی خصوصا رییس فدراسیون را تحت تاثیر قرار خواهد داد. خصوصا اینکه تا آن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خاتمه یافته و شرایط با امروز متفاوت خواهد بود.

کاپ سومی رقابت‌های جهانی کشتی به ایران اهدا نشد!

کاپ سومی رقابت‌های جهانی کشتی به ایران اهدا نشد!

ورزش کراس فیت از رشد بالایی در جهان برخوردار شده است

چگینی رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی شد

گرامیداشت روز زبان و ادبیات فارسی

صعود ۱۷ پله‌ای نوشاد پس از درخشش در گرند اسمش عربستان

هاکی قهرمانی بانوان آسیا| جشنواره گل تیم ملی ایران مقابل ویتنام

بازدید رییس کمیته ملی پارالمپیک از اردوی تیم ملی والیبال نشسته

پایان انتخابی تیم ملی ووشو با معرفی نفرات برتر/ زنجان قهرمان ایران شد

قهرمانی مزینی در مسترز اسنوکر کشور

فدراسیون دوومیدانی خبر دردسرساز را حذف کرد!

وزارت ورزش زمان انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی را مشخص کرد

اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک شد

استاد ابوالقاسم رایگان درگذشت

با حضور رییس کمیته ملی المپیک آغاز شد؛چهل و سومین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا

فرانک پرتوآذر در قهرمانی آسیا مدال نگرفت

هشتمی فرزانه فصیحی در لیگ الماس قطر

برترین های انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت بانوان معرفی شدند

لیست جدید تیم ملی والیبال با حضور ۱۷ ملی‌پوش

حذف نوشاد عالمیان از مسابقات عربستان

دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا:بر روی حمایت ایران از سپک تاکرا درIOCحساب باز کرده ایم/مناف هاشمی:نگاه ما به سپک تاکرا چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی حمایتی است

گزارش از مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس‌جمهور