Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

جام بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی اوکراین

عباس‌پور و فیروزپور در فینال، بالی در دیدار رده‌بندی

نخستین روز مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام مربیان و کشتی‌گیران کشور اوکراین و در پنج وزن اول برگزار شد و دو تن از نمایندگان اعزامی کشورمان به فینال راه یافتند و دو نفر دیگر شانس کسب مدال برنز دارند.

بر همین اساس سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی و محمدصادق فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد به دیدار فینال راه یافتند، مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی به دیدار رده‌بندی رفت و محمدرضا مختاری در وزن 72 کیلوگرم کشتی فرنگی به گروه بازنده‌ها راه یافت.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

 

کشتی فرنگی:

در وزن 55 کیلوگرم سجاد عباس پور در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر ویاچسلاو بایراکتار از اوکراین را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 14 بر 4 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال نوگزاری تسورتسومیا قهرمان جهان از گرجستان است.

 

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست مقابل مالخاز آمویان قهرمان جوانان جهان از ارمنستان با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا در این گروه به مصاف آندری کولیک از اوکراین می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دیدار رده بندی مقابل پرویز نصیب اف از اوکراین قرار می‌گیرد.

 

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر جهانگیر توردیف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این دیدار مقابل  گئورگی میلیا دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار میان ژیهاسوف از اوکراین و روازی ناداراشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می‌رود.

 

کشتی آزاد:

 

قلی زادگان نماینده وزن 57 کیلوگرم در دیدار نخست با نتیجه 4 بر 2 مقابل محمودجان شاوکاتوف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ازبک در مرحله نیمه نهایی، قلی زادگان از دور رقابت‌ها حذف شد.

 

 در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفرایشاک بوخورس از الجزایر را شکست داد. وی در دور سوم مقابل اشرف آشیروف از آذربایجان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. فیروزپور در این مرحله مقابل کاسوم کاسوموف از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله  مقابل مراد کورماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل از مجارستان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. فیروزپور نیز امشب در دیدار فینال به مصاف سنور دمیرتاش دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از ترکیه می‌رود.

 

در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست مقابل عثمان گوجن دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ترکیه با نتیجه 8 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل شاپیف از ازبکستان، فیروزپور از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

لازم به ذکر است که مراسم قرعه کشی ۵ وزن دوم کشتی آزاد نیز برگزار شد و نفرات ما متشکل از عرفان الهی و  محمد علی تبار در اوزان ۷۰ و ۹۲ کشتی آزاد و علیرضا نجاتی، دانیال سهرابی، محمدعلی گرایی، رامین طاهری و امین میرزازاده  در اوزان ۶۰، ۶۷ و ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوی فرنگی از ظهر امروز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس