Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

عباس جدیدی: اگر حرفی زدم مطالبات مردم را گفتم

چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت 08:49

عباس جدیدی از جمله قهرمانانی بود که کمیته ملی المپیک از وی به عنوان چهره ماندگار ورزش تجلیل کرد و تندیس این مدال‌آور جهان و المپیک را در کنار دیگر نامداران از جمله عبدالله موحد، شادروان ناصر گیوه چی، توفیق جهانبخت و حسین رضازاده قرار داد. جدیدی که به قول خودش دل پر خونی از اوضاع ورزش دارد وقتی مجری برنامه در حال صحبت بود میکروفون را از وی گرفت و به گلایه از مسئولان ورزش خصوصا از وزیر پرداخت. گلایه از اینکه وقتی در انتخابات فدراسیون کشتی رد صلاحیت شده بود و هرچه زده به در بسته خورده و نتوانسته بود با وزیر ورزش ملاقات کند.

گلایه از اینکه وقتی در انتخابات فدراسیون کشتی رد صلاحیت شده بود و هرچه زده به در بسته خورده و نتوانسته بود با وزیر ورزش ملاقات کند. وی همچنین از رییس قوه قضاییه تقاضا کرد دادگاه ویژه ورزش راه‌اندازی شود تا به مشکلات این قشر عظیم در آنجا پرداخته شود.

ساعاتی پس از آن اظهارات تند، طی تماس با این قهرمان اسبق جهان و المپیک نظر او را در رابطه با مراسم یاد شده و اظهارات توام با گلایه‌اش جویا جویا شدیم. در پاسخ گفت: از اینکه مراسمی در بزرگداشت افتخارآفرینان و بزرگان ورزش گرفته شد جای قدردانی دارد. این رخدادها و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره چهره‌های ماندگار ورزش نه تنها گام درست، بلکه باید همواره مورد توجه واقع دست اندرکاران باشد. با این وجود به عنوان کسی که سال‌های طولانی در عرصه ورزش کشور زحمت کشیده و افتخار آفرینی کرده‌ام، انتظار دارم دست اندرکاران مربوطه در زمینه عمل به تکالیف اصلی خود و توجه به ورزشکاران نیز گام‌های اساسی بردارند.

نایب قهرمان المپیک در رابطه با گلایه‌های خود از وزیر ورزش خاطرنشان کرد: شاید حرف‌های من خوشایند برخی نبوده باشد یا شاید خیلی‌ها امیدوار بودند انتقاد نکنم،  ولی سئوال می‌کنم اگر من  و امثال من حرف نزنیم چه کسی باید از مشکلات ورزش بگوید؟ چه کسی باید به کم و کاستی‌ها اشاره کند؟  مردم مطالباتی دارند که باید از زبان امثال من زده شود چون آنها که به مسئولان ورزش دسترسی ندارند. وقتی من نتوانم به وزیر دسترسی داشته باشم مردم چگونه می‌توانند مطالبات ورزشی خود را به گوش او برسانند؟ در هر حال فکر می‌کنم پیامم را داده باشم بنابراین بیش از این  لازم نمی‌دانم در این رابطه حرفی بزنم.

جدیدی در رابطه با نامزدی خود برای احراز مسئولیت در شورای کشتی آسیا خاطرنشان کرد: انتظار دارم همه دست اندرکاران ذیربط از کمیته المپیک گرفته تا دستگاه دیپلماسی کشور در این مسیر مرا را یاری کنند. اینطور نیست که تنها با سابقه قهرمانی و مدال جهان و المپیک بتوان در مجامع بین‌المللی مسئولیت گرفت. این امر نیاز به برنامه ریزی، هزینه، رایزنی و دیپلماسی گسترده دارد.

شما به مسئولیت‌هایی که که عرب‌ها در مجامع قاره‌ای و بین‌المللی دارند نگاه کنید آنها بی آنکه در رشته مربوطه صاحب اعتبار و جایگاه باشند پست می‌گیرند چون در راه رسیدن به هدف از حمایت مسئولان کشورشان برخوردارند.

وی ادامه داد: اینطور نیست که من دست خالی راهی محل انتخابات شوم و صرفا امیدوار باشم به خاطر نام و نشانم رای بگیرم. ای کاش معرفی من برای انتخابات شورای کشتی آسیا چند ماه زودتر برنامه‌ریزی می‌شد تا فرصت بیشتری برای دیپلماسی و فعالیت داشته باشیم اما حالا که این اتفاق نیفتاده، همه باید پای کار بیایند تا به نتیجه برسیم. با وضعیت موجود شانس من و هرکس دیگری ۵۰- ۵۰ است وقتی به صد در صد می‌رسد که تمام مسئولان حمایت کنند و کارگروهی برای این مسئله تشکیل شود. اگر این امکان فراهم شد که بنده در شورای کشتی آسیا جایگاه پیدا کنم، این جایگاه  تنها به شخص جدیدی تعلق ندارد بلکه متعلق به ورزش کشور و کل مردم و مملکت است بنابراین ضرورت حکم می‌کند دست اندرکاران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم  کمک کنند. مطمئن باشید از قبل باخته نیستم اما  نمی‌توانیم قبل از پیروزی هم شادی کنیم. وقتی می‌توان شادی کرد و به موفقیت امیدوار بود که همه برای رسیدن به هدف مشترک گام برداریم.

به قلم: محمدرضا کاظمی

عباس جدیدی موفق به حضور در شورای کشتی آسیا نشد

عباس جدیدی موفق به حضور در شورای کشتی آسیا نشد

جدیدی کرسی بنی تمیم را حفظ می‌کند؟

جدیدی کرسی بنی تمیم را حفظ می‌کند؟

برگزاری نشست بررسی چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی

برگزاری نشست بررسی چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک