Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

عضو تیم ملی بیلیارد ایران:

برای کشاندن مابه وزارت ورزش دروغ گفتند/«تجمع» برنامه‌ریزی شده بود

چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 02:42

عضو تیم ملی بیلیارد ایران با بیان این که تجمع مقابل وزارت ورزش علیه ریاست این فدراسیون برنامه ریزی شده بود گفت: برای کشاندن ما به آنجا دروغ گفتند.

به گزارش منهای فوتبال و به نقل از فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، پاکت بیلیارد یکی از محبوبترین رشته های بیلیاردی است که علی مقصود یکی از پرافتخارترین و قدیمی ترین ورزشکاران این رشته می باشد. مقصود از سال 1387 به عضویت تیم ملی پاکت بیلیارد در آمده و در این سال ها همیشه جزو نفرات برتر رنکینگ کشوری بوده است. در ماه های اخیر با بروز حاشیه هایی که برای او بوجود آمد از شرایط ایده آل خارج شده اما اکنون با انگیزه ای بالا انتظار مسابقات را می کشد تا به جایگاه اصلی خود بازگردد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس؛ علی مقصود ورزشکار کرمانشاهی دارنده دو مدال برنز بین المللی در مورد وضعیت این روزهایش عنوان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا به طور منظم تمریناتم را انجام می دادم و برای حضور در رقابت ها آماده می شدم اما پس از همه گیری این بیماری و بسته شدن باشگاه ها نتوانستم خوب تمرین کنم و باید خیلی زود این وقفه به وجود آمده را جبران کنم. مدتی از تمریناتم دور بودم و شرایط برایم مناسب نبود اما اکنون در اوج به سر می برم و آماده ام تا در مسابقات و المپیادهایی که فدراسیون برگزار می کند شرکت کنم و رنگینگ خود را بهبود بخشم.

خیلی دوست دارم در رشته اسنوکر نیز فعالیت کنم و اگر شرایط مهیا شود می خواهم در این رشته به فعالیتم ادامه دهم همچنین در نظر دارم در بخش مربیگری نیز در کنار فدراسیون حضور داشته باشم و به پیشرفت و توسعه رشته های بیلیاردی کمک کنم. همانطور که می دانید استعدایابی در سنین پایه آغاز می شود و امیدوارم شرایط مهیا شود تا بتوانم در این زمینه کاری انجام دهم.

او ادامه داد: به خوبی به یاد دارم در سال هایی که هنوز ریاست فعلی نبودند هیچ اعزامی صورت نمی گرفت. اعزام ها از گروهی خاص و نفراتی مشخص بود و تعدادشان هم محدود بود. اما با ورود اسکندری گشایشی در فدراسیون صورت پذیرفت که همه نفرات بتوانند شانس اعزام و حضور در مسابقات مختلف را تجربه کنند. خودتان قصاوت کنید. با بودجه محدودی که فدراسیون در اختیار دارد. نمی تواند نفرات زیادی را اعزام کند پس با شرایطی که دارد بر اساس رنکینگی که از نفرات برتر کشوری وجود دارد انتخاب می کند و تاکنون در حق نفرات برتر اجحافی صورت نگرفته است. اما طبیعتا کسانی که نمی توانند در لیست نفرات برتر قرار بگیرند مخالفت کرده و حاشیه ایجاد می کنند.

او در مورد دریافت پاداش های قهرمانان و انتقاداتی که در این میان مطرح است نیز عنوان کرد:  این نهایت بی انصافی است. من هم شنیدم، یکی از همین نفرات از مسابقه (غرب آسیا) قطر نام برد. من خودم آنجا بودم که اسکندری از جیب خود و با هزینه شخصی به همه ما در قطر هدیه داد. اما برخی گفتند ما نگرفتیم. خودشان می دانند با وجدان خود اما چنین نبوده و باید از آنهایی که گفتند نگرفتیم سوال کنید.

دارنده مدال برنز غرب آسیا تصریح کرد: این نکته ای غیر قابل انکار است به هر حال فدراسیون یک کارنامه ای دارد که برای همگان روشن است کسب بیش از 90 مدال جهانی و آسیایی در این رشته ها کار آسانی نبوده است و حاصل تلاش یک کار بزرگ تیمی است. شکی در دستاوردهای فدراسیون نیست اما طبیعتا در زمینه پاکت بیلیارد مانند اسنوکر پیشرفت نکردیم و امیدوارم اتفاقات بهتری برای این رشته رقم بخورد.

این نهایت بی انصافی است. من هم شنیدم، یکی از همین نفرات از مسابقه (غرب آسیا) قطر نام برد. من خودم آنجا بودم که اسکندری از جیب خود و با هزینه شخصی به همه ما در قطر هدیه داد. اما برخی گفتند ما نگرفتیم. خودشان می دانند با وجدان خود اما چنین نبوده و باید از آنهایی که گفتند نگرفتیم سوال کنید.

قهرمان بیش از 10 دوره از رقابت های قهرمانی کشور اظهار داشت: این دو رشته با یکدیگر تفاوت هایی دارند که مدال آوری نیز از آن مستثنی نیست . در رشته اسنوکر آماتورها و حرفه ای ها از یکدیگر جدا هستند اما در پاکت بیلیارد هر دو با هم در مسابقات شرکت میکنند و این کار را برای کسب مدال و جایگاه برای این رشته دشوار می کند. اما با تلاش و همچنین کمک گرفتن از مربیان کشورهایی که در این رشته صاحب نام هستند می توان به مقام آوری امیدوار بود.

او در مورد اعتراض برخی منتقدین و تجمع در وزارت ورزش و جوانان گفت: بسیار ناراحتم که آن اتفاق رخ داد. از احساسات ما سواستفاده کردند. شب قبل از آن برنامه به ما خبری دادند که نمی خواهم در آن زمینه صحبت کنم. بسیار ناراحت بودیم و صبح گفتند برویم جایی برای حل ان مسئله مذاکره کنیم .با خبر دروغی که گفتند حس کردیم فدراسیون ما را نمی خواهد و من مجبور شدم آن مصاحبه  را که از قبل تدارک دیدند انجام دهم. بله. همه چیز را از قبل برنامه ریزی کرده بودند.

مقصود خاتمه داد: کسی نمی داند چه مقدار به فدراسیون و اسکندری مدیونم. وقتی فهمیدم آن خبر کذب بوده و آن برنامه ها از پیش تعیین شده بسیار متاثر شدم. او برای همه ما و جامعه بولینگ و بیلیارد  و بولس زحمت کشیده است. خیلی ها از من انتقاد کردند که چگونه توانستی این حرف ها را بزنی و اکنون خوشحالم که می توانم زیر سایه فدراسیون به روزهای اوجم بازگردم.

بسیار ناراحتم که آن اتفاق رخ داد. از احساسات ما سواستفاده کردند. شب قبل از آن برنامه به ما خبری دادند که نمی خواهم در آن زمینه صحبت کنم. بسیار ناراحت بودیم و صبح گفتند برویم جایی برای حل ان مسئله مذاکره کنیم .با خبر دروغی که گفتند حس کردیم فدراسیون ما را نمی خواهد و من مجبور شدم آن مصاحبه  را که از قبل تدارک دیدند انجام دهم.

مجموعه فدراسیون از حاشیه هایی که ایجاد کردند لطمه بسیاری دیده وقت آن رسیده که با همدلی، آرامش را به فدراسیون بازگردانیم. کسانی به مخالفت از فدراسیون میپردازند که برای ما که سال ها در این رشته بودیم خنده آور است. یکی خود را پیشکسوت خطاب می کند، دیگری سرمربی اسبق تیم ملی و ... در حالی که جایگاه این افراد هرگز چنین نبوده است.

انتهای پیام/

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دبیری فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دبیری فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس

هتریک وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها

هتریک وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها

ورزشکاران بیلیارد بالاتر از فوتبال و اتومبیلرانی در نگاه هواداران

ورزشکاران بیلیارد بالاتر از فوتبال و اتومبیلرانی در نگاه هواداران

دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس: موفقیت‌های فدراسیون دندان طمع برخی را تیز کرده

دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس: موفقیت‌های فدراسیون دندان طمع برخی را تیز کرده

نام حسین وفایی  کنار بزرگان اسنوکر قرار گرفت

نام حسین وفایی کنار بزرگان اسنوکر قرار گرفت

رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان گیلان: برخی با حاشیه‌سازی ترمزی برای این رشته می‌شوند

رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان گیلان: برخی با حاشیه‌سازی ترمزی برای این رشته می‌شوند

صعود دو پله‌ای حسین وفایی در رنکینگ حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان

صعود دو پله‌ای حسین وفایی در رنکینگ حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان

گام‌های بلند بولینگ و بیلیارد برای رسیدن به المپیک

گام‌های بلند بولینگ و بیلیارد برای رسیدن به المپیک

پیام تبریک رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس به مناسبت سال روز شناخت بهتر جهانیان از رشته کاراته

پیام تبریک رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس به مناسبت سال روز شناخت بهتر جهانیان از رشته کاراته

کلانتری عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس

کلانتری عضو جدید هیات رئیسه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک