Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

میلاد سیار: با شرایط فعلی باید به فکر رفتن از دوومیدانی باشیم/فکر کردن به ورودی المپیک هم سخت است

سه شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 01:32

دونده 110 متر با مانع ایران گفت: خيلي شرايط برای کسب سهمیه المپیک سخت است و گرفتن ورودی المپیک هزینه می خواهد. اردوهاي متمركز، حقوق، مكمل، ماساژور، مربي و ....از دیگر ملزومات موفقیت است. با شرایطی که ما داریم فکر کردن به ورودی سخت است. واقعيت اين است که ما از اصول حرفه اي دور هستيم.

به گزارش منهای فوتبال، میلاد سیار یکی از بهترین دوندگان سال های اخیر در ماده 110 متر با مانع در گفت وگو با خبرنگار منهای فوتبال، درباره شرایطش در رقابت های دوومیدانی قهرمانی کشور اظهار کرد: من به دلیل اینکه سرباز هستم مجبور شدم با تيم نيروي زميني در رقابت های باشگاه های کشور شركت كنم. من سرباز امريه فدراسيون هستم ولي متاسفانه مسئولان تيم نيرو زميني به هيچ عنوان رضايت ندادند كه مختصر درآمدي كه از طريق باشگاه داريم را من داشته باشم. به دلیل شرایط موجود با تیم نظامی شرکت کردیم که حتی هزینه اياب و ذهاب را هم نمي دهند. می گویند همه چيز باید مرتب و مهيا باشد ولي اين تيم ها فقط به فكر ارتقا و تشويقي مسئولانشان هستند و هيچ توجهي به نيروي انساني خودشان نمي كنند. روز قبل از مسابقه ها به من و یکی از دوستان قول دادند که رضایت بدهند با تیم نفت در رقابت ها شرکت کنیم اما متاسفانه با شخصیت ما بازی شد و هرگز به قولشان عمل نکردند.

او با بیان اینکه از نتایج و وضعیت خود راضی نیست، گفت: از نتيجه ای که در 110 متر با مانع کسب کردم اصلا راضي نيستم و به حدي ناراضی بودم كه حین مسابقه روحيه خودم را باخته بودم و نزدیک بود جایگاه واقعی خودم را از دست بدهد که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و خداراشکر بازهم اول شدم. از نظر روحي و جسمي وضعيت خوبي ندارم و انگیزه ام کم شده است. با این شرایط باید کم کم به فکر رفتن باشیم تا تمرین کردن! فکر نمی کنم دیگر چیزی برای از دست دادن داشته باشم. شما فکر کنید که 9 سال قهرمان ایران باشید اما حتی حالتان را هم نپرسند! حداقل بیایند و بگویند مشکلت کجاست که در مسیر افت هستی؟


سیار در ادامه صحبت های خود گفت: به هیچ عنوان از رکورهایم راضی نیستم. در فروردین ماه رکورد خوبی را در شروع کارم ثبت کردم اما زمانی که من را هیچ مسابقه ای اعزام نکردند؛ روحیه و انگیزه ام از دست رفت و رکوردم روز به روز بدتر شد. روحیه و وضعیت فکری مناسبی نداریم. کوچکترین کاری که می توانستند برای من انجام بدهند حل مشکل باشگاهم بود که این اتفاق هم رخ نداد.
 
دونده 110 متر با مانع ایران درباره وضعیت باشگاه های دوومیدانی ایران اظهار کرد: امسال تعداد باشگاه بيشتر بود؛ ولي چه فايده كه ما نتوانستيم حضور داشته باشيم و درآمدي كسب كنيم. تيم هاي نظامي حتي نمي توانند اصول يك باشگاه حرفه اي را پياده كنند. درست است سرباز هستيم ولي جايگاه ويژه اي داريم. "مقام معظم رهبري هميشه فرموده اند كه تا مي توانيد جوانان را حمايت كنيد تا راهي براي شكوفاي سرزمين مان باشد." درست است ما امريه هستیم و خدمت ما ورزش و تمرين كردن است ولي اگر درآمد نداشته باشيم مي توانيم حرفه اي ورزش كنيم؟ تيم هاي نظامي اصول حرفه اي را رعايت نمي كنند و حمايت مالي هم انجام نمي دهند.

میلاد سیار درباره کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: خيلي شرايط برای کسب سهمیه المپیک سخت است و گرفتن ورودی المپیک هزینه می خواهد. اردوهاي متمركز، حقوق، مكمل، ماساژور، مربي و ....از دیگر ملزومات موفقیت است. با شرایطی که ما داریم فکر کردن به ورودی سخت است. واقعيت اين است که ما از اصول حرفه اي دور هستيم.  تمام هزينه هاي تمريني من بعد از ٩ سال قهرماني در ايران بر عهده خودم است و همه اين قواعد را خودم براي خودم فراهم کرده ام . پیش از این در كيش با آقاي محمد زاده ودر گرگان با آقای گرگاني تمرین کردم اما با این درآمدها فکر نکنم بتوانم دوباره به آن جا بروم. شرایط خیلی بد است و با این وضعیت فکرکردن به المپیک هم سخت است و به نظرم باید واقع بینانه نگاه کنیم.


او درباره پیش بینی اش از سهمیه های ایران در المپیک 2020 توکیو گفت: من يك نفر هستم و اين موضوع بايد از همه پرسيده شود ولي به شخصه فکر می کنم همین دو سهمیه برای ما در المپیک خواهد بود هرچند که امیدوارم بازهم بچه ها به موفقیت برسند. المپيك روياي هر ورزشكاري است ولي تمام اميدهايمان به نا اميدي تبديل شده.

میلاد سیار در پایان گفت: همه امید ما این است که مشكلات موجود در دوومیدانی كم كم حل شود و اميدوارم كه انتقادات ما را به عنوان بي ادبي لحاظ نكنند و بيشتر به عنوان فرزندان اين مملكت كه عشق به ايران دارند حمايت كنند.

 

شبنم روحی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس