Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

راهی که باید عسگری محمدیان طی کند

پرونده انتخابات هیات کشتی استان مازندران با دریافت حکم رییس جدید بسته شد. این انتخابات که با سروصدا و پاره ای حواشی برگزارشد از جمله آزمون های دشوار فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش استان بود.


در این گفتار بدون ورود به پس لرزه های انتخابات تلاش خواهم کرد موضوع از منظری دیگر مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا به جرات می توان تاکید کرد، این روزها ایام شیرین و خاطره انگیز دوران خدمت برنده انتخابات است و پس از فروکش کردن هیاهو و بازتاب های ریز و درشت، دوره کار و فعالیت آغاز خواهد شد. دورانی پر پیچ و خم و دشوار که طی طریق در این مسیر دل شیر می خواهد و تدبیر بی حساب. این روزها اگر سیل تبریک و شادباش نثار مرد نقره ای کشتی می شود چه بسا روزهای آینده  هنگامه مطالبه و تقاضا از رییس جدید هیات فرابرسد. طی ماههای بلاتکلیفی مهمترین هیات کشتی کشور، انبوهی از مطالبات و نامه های بی جواب در کارتابل اداری رییس هیات بی پاسخ مانده است.‌بی گمان اغلب این نامه ها و در خواست هایی که در آینده وصول خواهد شد در بیان مشکلات و تقاضای یاری از هیات خلاصه می شود. تازه این همه، یک روی سکه است و روی دیگر آن مطالباتی است که علاقه مندان کشتی و زحمتکشان این ورزش استان از رییس المپیکی خود دارند. به یقین جنس نگاه و تمنا از قهرمان المپیک با جنس تقاضا از افراد عادی متفاوت خواهد بود. همین امر مسئولیت رییس جدید هیات کشتی مازندران را دوچندان می کند. رقبای انتخاباتی باید خوشحال باشند از اینکه به هر دلیل این بار سنگین از دوش آنان برداشته و بر گرده دیگری گذاشته شد . نه به خاطر اینکه آنان ناتوان از اداره امور بودند بلکه به این سبب که قرعه فال به نام عاشق و دیوانه دیگر زده شد تا آنان در مهلکه گرفتار نشوند. واقعا اگر کسی عاشق و دیوانه نباشد چگونه می تواند خود را قانع کند تا باری به این سنگینی را بردوش کشد؟ مسئولیتی که اگر خوب کار کنی انجام وظیفه کرده ای و در صورت ضعف و کوتاهی، مستوجب توبیخ و توهین خواهی بود! تردید ندارم  عسگری محمدیان بعدا اعتراف خواهد کرد اداره هیات کشتی مازندران به مراتب دشوارتر از رویارویی برابر نامداران افسانه ای چون جان اسمیت و سرگئی بلوگازوف است. سازماندهی و پشتیبانی از  ورزش استانی که داعیه برتری در کشور و حتی جهان دارد جز با صبر ایوب، علم لقمان و گنج قارون میسر نیست. جناب عسگری محمدیان، بسیاری از یاران و همراهان تا همین اندازه امکان‌حمایت از شما را داشتند و بیش از این توان یاری نخواهند داشت. همین اندازه نیز باید قدردان آنها بود که به گفته خودتان مانند برخی دیگر دور و برتان را خالی نکردند و شبانه به منازل خود برنگشتند! 
از این پس لحظه ای تلفن شما خاموش نخواهد شد و مدام باید از شرق تا غرب استان را برای پیشرفت و اعتلای کشتی مازندران بپیمایید.‌ شما که جنس ناب کشتی هستید و برای رسیدن به سطح اول کشتی دنیا زجر فراوان کشیدید بهتر از هر کسی با مشکلات و دشواری های نوجوانان و نونهالان آینده این ورزش آشنایی داری به همین دلیل باید بخشی از وقت و روزگار خود را صرف آنان کنید تا گلستان کشتی خطه سرسبز شمال همچنان گلباران و پرنشاط باشد. مازندران علی رغم اقتدار و صلابت در عرصه کشتی هنوز از امکانات و سالن های اختصاصی که در شان این ورزش باشد برخوردار نیست؛ وظیفه دارید اکنون که شرایط فراهم است سازوکار لازم را برای این منظور فراهم سازید.‌ رقبای انتخاباتی شما غالبا از چهره های شناخته شده کشتی و برخی از ایشان مدارج عالی مدیریت اجرا و عمل را طی کرده اند ذهن خود را از پاره ای اظهارات پس از انتخابات پاک کرده و در حد توان و امکان از وجود آنان بهره بگیرید. تجربه پیشینیان می تواند شما را در رسیدن به اهداف بلند یاری رساند از کنار تجربه و توان آنان به راحتی عبور نکنید.
 استقلال و اقتدار در عمل و اجرا و پشتگرمی به حمایت قاطبه جامعه کشتی استان مصونیت آهنین به روسای هیات ها می بخشد. طی طریق در چنین مسیر هرگونه شائبه را از میان می برد و  فرصت را از موج سواران اعم از مسئولین و افراد خواهد گرفت. تجربه ثابت کرده مسئولینی که چنین نگرشی را سرلوحه مدیریت خود کننداگرچه ممکن است روزگاری با حربه تمرد مورد غضب بالادستی ها واقع شون اما هیچگاه در نظر مردم بازنده و معزول به نظر نخواهند آمد.
عسگری محمدیان باوجود افتخارآفرینی در عرصه ورزش  و برخلاف عده ای از ورزشکاران علاقه چندانی برای ورود به وادی سیاست و دیگر عرصه های  غیر تخصصی از خود نشان نداد.‌ همین امر می تواند یکی از برگ های برنده وی در اداره هیات کشتی مازندران باشد. مردی که با سه مدال نقره جهان و المپیک و کوله باری از افتخارات بین المللی دیگر به جای سرک کشیدن در عرصه های غیر تخصصی  تعلیم آینده سازان ورزش در دانشگاه و فرزندان قهرمان خود در خانه را پی گرفت و در این مسیر موفق بود.‌

محمدرضا کاظمی

عسگری محمدیان: اقدام کمیته المپیک قابل تقدیر بود

عسگری محمدیان: اقدام کمیته المپیک قابل تقدیر بود

به مناسبت زادروز مایکل فلپس شناگر آمریکایی

به مناسبت زادروز مایکل فلپس شناگر آمریکایی

افزایش ابتلا به کورونا در شهر میزبان المپیک

افزایش ابتلا به کورونا در شهر میزبان المپیک

سوپرلیگ جهانی ورزشهای رایانه ای در 2021

سوپرلیگ جهانی ورزشهای رایانه ای در 2021

توکیو2020 و یک مشت دلار

توکیو2020 و یک مشت دلار

نصیر زاده: بعید است لیگ کشتی برگزارنشود

نصیر زاده: بعید است لیگ کشتی برگزارنشود

واکنش آژانس جهانی ضددوپینگ در مقابل کاخ سفید

واکنش آژانس جهانی ضددوپینگ در مقابل کاخ سفید

قاطعیت رئیس دومیدانی در برابر قهرمان جهان

قاطعیت رئیس دومیدانی در برابر قهرمان جهان

کمپین مشترک IOC، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل

کمپین مشترک IOC، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل

تعویق مسابقات جهانی کاراته برای سال 2021

تعویق مسابقات جهانی کاراته برای سال 2021

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد