Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

برگزاری نشست هماهنگی المپیک توکیو بین مسئولین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی

چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 04:34

رئیس فدراسیون کشتی بهمراه کادر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی با حضور در محل کمیته ملی المپیک نشست هماهنگی را با رئیس و مسئولین کمیته ملی المپیک برگزار کردند.

به گزارش منهای فوتبال، نشست هماهنگی بین مسئولین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی، حسن رنگرز مشاور رئیس و محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی از کمیته ملی المپیک و همچنین دکتر دبیر رئیس فدراسیون کشتی، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیمهای ملی کشتی فرنگی و آزاد بهمراه بهروز حضرتی مربی تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست علیرضا دبیر گزارش کاملی را در خصوص فعالیت چند ماهه فدراسیون کشتی در بحث سخت افزاری و نرم افزاری به مسئولین کمیته ملی المپیک ارائه کرد و ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای کمیته ملی المپیک خواستار نگاه جدی تر به این رشته در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک شد.

در ادامه نشست  محمد بنا و غلام رضا محمدی هر کدام گزارش های فنی را در خصوص شرایط فعلی شاگردانشان و همچنین برنامه های پیش رو از اردوهای آماده سازی گرفته تا نحوه و شیوه انتخاب ملی پوشان ارائه کردند.

محمدی در راستای ایجاد تنوع برای اردونشینان خواستار برپایی اردوهایی خارج از خانه کشتی در کیش و مجموعه ورزشی انقلاب شد که مقرر شد زمینه فراهم شدن آنها هر چه سریعتر از سوی کمیته ملی المپیک فراهم گردد.

محمد بنا نیز خواستار توجه ویژه به اردونشینان و کادر فنی دو تیم شد تا بتوانند بدون دغدغه پروسه اردوهای سخت شبانه روزی تا اعزام به بازیهای المپیک را پشت سربگذارند.

دکتر صالحی امیری نیز با اشاره به ثبات ایجاد شده در کشتی اظهار داشت: انصافا خروج کشتی از بلاتکلیفی چندین ماهه و همچنین ثباتی که علیرضا دبیر و مجموعه اش در آن ایجاد کرده اند مهمترین اتفاق ورزش ایران بود. خوشبختانه در حال حاضر کشتی از حاشیه خارج شده و کاملا در مسیر اصلی خود قرار گرفته تا انشاالهت بتواند برنامه های خوب خود را برای آینده ای بهتر در این رشته پیاده سازد.

وی ادامه داد: بارها در بین اصحاب رسانه و همچنین در بین جامعه ورزش اعلام کرده ام بزرگترین آفت ورزش ابتدا حاشیه و نفاق و سپس نتیجه گرایی است و حالا هم توصیه می کنم ضمن ایجاد همدلی و همگرایی به فکر ثبت تلاش مثبت و حداکثری باشید تا نتیجه، مدال و عنوان طوری رفتار کنید و به شاگردان خود بگویید طوری بجنگند که مردم بعنوان بزرگترین کارشناسان ورزش تلاش حداکثری و غیرت شما را بستایند نه مدالتان را. حال اگر این تلاش و جنگندگی و ایثار شما به مدال ختم شد که چه بهتر اما اگر مدال نگرفتید هم مهم نیست و پایان کشتی نخواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: 2020 توکیو پایان راه کشتی نیست همانگونه که 1948 لندن هم نبوده. این قطار در مسیر و ریل خود حرکت می کند و اگر زمینه های حرکت بی دغدغه آنرا فراهم کنیم می توانیم انتظار موفقیتهای چندین برابری را نیز داشته باشیم. کشتی همیشه موفق بوده و خواهد بود و مطمئنم تمام اهالی آن هم تلاش حداکثری را خواهند کرد که همین موضوع برای ما در اولویت قرار دارد. باز هم تاکید می کنم فشار را از روی کشتی گیران خود بردارید و به جای آن شفافیت را با مردم و طرفداران پیاده کنید تا ببینند تلاشهای شبانه روزی شما را؛ آنگاه اگر خدایی نکرده نتیجه به معنای کسب مدال هم به دست نیامد مردم شما را بخاطر اینهمه زحمت و بردباری و تلاش خواهند ستود.

دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به المپیک 2020 توکیو نیز ضمن تقدیر از تلاشهای چند ماهه مجموعه کشتی بخصوص کادر فنی هر دو رشته آزاد و فرنگی اظهار داشت: انصافا کشتی در شرایط خوبی قرار دارد و به ثبات لازم دست پیدا کرده. من خیالم از کشتی راحت است منتهی در خصوص مدال و عنوان آنهم در میدانی به بزرگی المپیک همانند دکتر صالحی امیری معتقدم که نه بزرگنمایی کنید و نه وعده غیر کارشناسی بدهید. خود من به دلیل اشرافی که حداقل به حوزه ورزش و المپیک دارم سعی می کنم از اظهار نظر در این زمینه خودداری کنم چرا که کشتی و در کل ورزش آنهم در المپیک دنیای ثانیه ها و صدم ثانیه هاست و بارها دیده ایم بزرگترین قهرمانان با یک آن غفلت از نتیجه اصلی دور شده اند و چه بسا چهره های کم فروغ با یک لحظه خودباوری و ایمان به چه نتایج درخشانی دست یافته اند.

وی ادامه داد: نکته مثبت علیرضا دبیر اعتقادش به کار تیمی و مشورت است و یکی از مهمترین نشانه های آن هم برپایی همین جلسات  با حضور خود کادر فنی و نفرات اول فنی دو رشته است. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و مطمئن باشید که حمایتی در خور نام این رشته از کشتی خواهیم داشت.

پیمان فخری هم نکاتی را در خصوص شرایط کشتی و همچنین فضای موجود مواردی را عنوان و مهمترین اولویت کشتی در ماه های پیش رو را دوری از حاشیه و تمرکز روی تمرینات اعلام کردند.

حسن رنگرز هم ضمن تاکید بر حمایت از کشتی عنوان داشت:کشتی همواره در بازیهای آسیایی و المپیک در اولویت توجه برای مدال آوری بوده است و بالطبع همین انتظار هم وجود دارد در اولویت توجه مسئولین ورزش کشور هم باشد.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس