Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

سید طاهر علوی : حال فدراسیون ژیمناستیک خیلی بَد است!/ ژیمناستیک قلب ورزش های جهان است

چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت 10:42

نشست خبری سید طاهر علوی و شاهرخ نور و منصور راضی نژاد در دفتر  خبرگزاری منهای فوتبال  برگزار شد.  

 شاهرخ نور مسئول سابق کمیته آموزش  فدراسیون ژیمناستیک:  باید عرض کنم این فدراسیون در حال حاضر نه پدر دارد و نه مادر! و در یک وادی افتاده است که اگر بزرگان ورزش کشور تصمیمی دراین مورد نگیرند شاید در آینده پشیمانی به بار بیاورد. بنده ۷ سال عضو تیم ملی ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران بودم، در مقطعی هم مسئول کمیته آموزش و استعدادیابی بودم که البته اعتقاد دارم که آموزش باید مبنای استعدادیابی باشد، بعد از دوران ورزشکاری مربی تیم ملی شدم و در مسابقات جهانی قطر بعنوان سرمربی، تیم ملی ژیمناستیک کشور را همراهی کردم.

سید طاهرعلوی : دارای مدرک دکتری مدیریت تربیت بدنی، قهرمان سابق ژیمناستیک، داوربین المللی، دارای مدرک مربی گری به مدت 40 سال و مدت ۱۵ سال کارشناس خبره و همچنین  عضو سابق هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک کشور هستم، بنده در این مدت با ۷ رئیس فدراسیون همکاری داشته و شناخت کاملی از ژیمناستیک روز جهان دارم.

منصورراضی نژاد: مسئول سابق کمیته هنری فدراسیون ژیمناستیک کشور بودم در کمیته های داوران و فنی فعالیت داشته ام ، تیم مدیریتی جناب آقای درویش زاده در دوره قبل متشکل از افرادی توانمند، آرام و بی حاشیه بودند که امور جاری فدراسیون را پیش میبردند ، البته بعد از دوره ایشان ، برای مدت حدود ۸ ماه آقای اسبقیان عهده دار مسئولیت فدراسیون ژیمناستیک بودند.

 

منهای فوتبال : بعد از دوران مدیریت آقایان درویش زاده و اسبقیان، انتخابات مجمع به چه شکلی برگزار و دوره ریاست فعلی فدراسیون را چطور ارزیابی میکنید؟

شاهرخ نور: در واقع ثبت نام انتخابات اخیر در ۲ مرحله برگزار شد که در دوره اول ۱۶ کاندیدا ثبت نام کردند که از این تعداد گروهی از خانواده ژیمناستیک و تعدادی هم خارج از این خانواده حضور داشتند که در این مقطع وزارت ورزش نتوانست به گزینه ی  مورد نظر برسد و پس از یک دوره ۶ ماهه، با سرپرستی آقای اسبقیان،  برای بار دوم تعداد 4 نفر ثبت نام کردند وهر 4 نفر تائید صلاحیت شدند. در هنگام برگزاری انتخابات شائبه هایی به مانند دیگرفدراسیون ها  به وجود آمد هرچند که آرای واقعی کسب گردید اما درنهایت خانم زهرا درگاهی با ۲۴ رای در مقابل ۱۲ رای آقای اسبقیان،  عهده دار مسئولیت فدراسیون گردید، اما متاسفانه ایشان در این مدت به هیچ یک از وعده هایی که هنگام انتخابات داده بودند عمل نکردند مثل بحث اسپانسرینگ و  تغییرات ماده  ۸۸ به سود هیأت های ورزشی .

طاهرعلوی: ببینید، خانم درگاهی ، قبل از انتخابات رایزنی های لازم را با کارشناسان انجام داد اما متاسفانه بعد از اینکه به این جایگاه دست یافت ، به دوستانی که در صف،مسئولیت داشتند پُست های ستادی هم واگذار کرد که این موضوع باعث تداخل وظایف صف و ستاد گردید و این درواقع یک تخلف آیین نامه ای است این موارد وقتی به اطلاع آقای داورزنی رسید ایشان هم این موارد رو تخلف محسوب کردند و همچنین در بحث بودجه فدراسیون که حدود ۳/۵ میلیارد تومان است مواردی از تخلف صورت گرفته و شفاف سازی انجام نگرفته است، و در واقع استفاده ایشان از افراد غیر خانواده ژیمناستیک حدود۷۰درصد میباشد و همچنین کسانی که در بدنه این رشته ی جذاب ورزشی فعالیت داشته و مقام دار و مدال آور بوده اند از بدنه این فدراسیون کلا حذف شدند ازجمله آقای رضا بهلول زاده که اولین مدال آور المپیکی ژیمناستیک برای ایران بود و آقای عبدالله جامعی که اولین مدال آسیایی را برای جامعه ژیمناستیک کشور کسب کرده بود. لذا چرا خانم درگاهی باید با حذف قهرمانان، کسانی را از آموزش پرورش به فدراسیون ژیمناستیک بیاورد که هیچگونه سوابق قهرمانی در این ورزش نداشته و اصلی ترین پُست های کلیدی این فدراسیون را به آنها واگذارکند؟

 شاهرخ نور بیان داشت خانم درگاهی با واگذاری پُست کمیته های فدراسیون  به روسای هیات ها ، در واقع دهان آنها را برای ارزیابی عملکرد خود بست، وقتی انتقادی به عملکردهای اشتباه صورت نگیرد این میشود که در فدراسیون پیش آمده؟

 

منهای فوتبال: آقای راضی نژاد با توجه به اینکه عملکرد کمیته هنری، به نوعی ویترین فعالیت های ژیمناستیک هست شما چه مقایسه ای از فعالیت این کمیته در دورانی که مسئولیت داشتید با این دوره دارید؟ 

منصورراضی نژاد: عرض کنم یکی از مشکلات در حوزه ژیمناستیک عدم وجود ساختارهای منظم است ما در حال حاضر زیر ساختهای لازم و مناسب در اختیار نداریم، در انتخاب مربی دچارمشکل هستیم، ژیمناستیک با سابقه ای بالای ۹۰ سال در ایران، متاسفانه هر رئیس فدراسیونی که آمده جزیره ای عمل کرده، در مقطعی که من مسئولیت کمیته فنی را داشتم متوجه شدم ژیمناستیک دنیا موضوعی به نام سطح بندی دارد که ما از آن بی اطلاع بودیم به همین لحاظ به اتفاق دوستان در سال ۱۳۸۲  با مطالعه و بررسی  از روش کشورهای همچون کانادا طرحی برای سطح بندی تهیه و ارائه دادیم، شما نگاه کنید کشور چین ۸۰ میلیون نفر ورزشکار ژیمناستیک دارد برای همین است که تمام مدال ها و سکوهای این رشته مربوط به چینی هاست، اما شما ببینید در اینجا رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون، برای اینکه دارای رزومه حرفه ای بشوند، در کلاسهای آموزشی شرکت میکنند! دبیر فدراسیون بعنوان سرپرست یک تیم را در مسابقات برون مرزی همراهی میکند اما هنگام برگزاری مسابقات آی دی کارت (مربی) بر گردن میاویزد!! یکی دیگر از اشکالاتی که بر خانم درگاهی وارد است اینست که فدراسیون ایشان برای تعیین سطح، فقط از مردم پول میگیرند و هیچگونه بار فنی  به  ژیمناستیک و ورزشکاران در سطح بندی فعلی فدراسیون  اضافه نمی شود.

 

منهای فوتبال: باتوجه به شایعات و موارد مطروحه این روزها در فضای مجازی در خصوص عملکرد فدراسیون و احتمالا تغییرات و همچنین ورود وزارت ورزش به اینگونه مباحث، آیا دوستان به اطلاعات جدیدی دسترسی دارند؟

طاهرعلوی: البته انتشار این اخبار با توجه به مباحث مالی، برمبنای اطلاعاتی است که از درون فدراسیون به بیرون رسیده است هرچند که باید منتظر بود تاببینیم که گزارش سازمان محترم بازرسی کل کشور که حدود ۴ماه این موضوعات رو پیگیری میکنند و تقریبا به صورت تخلفات ۳۵ گانه رسیده اند چگونه خواهد بود، و بر همین اساس است که برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون که متشکل از افراد توانمند سیاسی ورزشی همچون آقایان؛ مصطفی هاشمی طبا، حسن رمضانیان پور و مجتبی قاسمی هستند تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون ژیمناستیک گرفته اند، و از سویی دیگر طرح این تخلفات باعث گردیده که با دستور وزیرمحترم، موضوع در شورای معاونین این وزارتخانه مطرح گردد تا آقایان به جمع بندی نهایی برسند و در صورت محرز بودن تخلفات بویژه در زمینه مسایل مالی قطعا قوه قضاییه هم به ماجرا ورود خواهد کرد.

شاهرخ نور: اشاره کنم که خانم درگاهی بعد از رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون ژیمناستیک ، کلیه روشهای پیشنهادی خود را تغییردادند، ایشان عوام فریبی و فرافکنی میکنند، بطور مثال ایشان تیم ملی آکروبات ژیمناستیک را به مسابقاتی اعزام میکنند و بعد از باز گشت با افتخار اعلام میکند برای اولین بار سوم شدیم ، در صورتی که ایران در گذشته عنوان دوم تیمی را بدست آورده بود ، تازه وقتی بررسی  وتحقیق میکنیم مشاهده میکنیم تنها سه تیم در آن رده سنی مسابقات حضور داشتند که ایشان مقام سوم را کسب کرده اند!! 

طاهرعلوی: متاسفانه چون ژیمناستیک ما دولتی است بنابراین اساسنامه ها، بخشنامه ها همه آماتوری است ، لذا باید ژیمناستیک که به مثابه یک NGO هست به بخش خصوصی که دارای پشتوانه عشق و علاقه افراد توانمند مالی نیز هست سپرده شود،به همین خاطر هست که دربحث انتخابات هم اگر بگوییم مهندسی نمیشود حرف اضافی نزدیم، برای انتخابات فراخوان بگذارند مثلا ۵ نفر از افراد علاقمند و متمول بخش خصوصی ورود کنند ، برنامه بدهند و اصلح ترین آنها برای پُست ریاست فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شوند، در غیر اینصورت با این روسای فعلی جایگاه تیم ملی آنقدر پایین میاید که با تیمهای باشگاهی اتریش و اسلوونی مسابقه میدهند ! و نکته آخر اینکه سرطان ژیمناستیک امروز ایران خط کشی بین بحث تهرانی و شهرستانی بودن ژیمناستیک است.

 

بخش پایانی

سوالی که هر سه عزیز در پایان از خانواده ژیمناستیک و مسئولین هیأت های استانی داشتند این بود که، مگر درگاهی و دبیر ایشان و بعضی از شما ها، دوسال پیش برای بدست آوردن صندلی فدراسیون برای خانم درگاهی با آقای رمضانیانپور تماس و در خواست کمک نخواستید، مگر دوسال پیش درگاهی با اجبار بسیار زیاد از آقای رمضانیانپور درخواست و التماس نکرد که آقای مهندس شما باید حتما در هیئت رئیسه باشید، یا جناب آقای مصطفی هاشمی طبا و یا جناب مهندس مجتبی قاسمی، آیا زمان آن نرسیده که با خود خلوتی داشته باسید، که چه شده که این مدیران ارشد و توانمند کشور از سه ماه گذشته قطع همکاری با فدراسیون نموده، این عزیزان که مثل ما منتقدان نیستند که بجرم عدم همکاری و استفاده در هدایت فدراسیون و پست و مسئولیت ، آنها را متهم نماید، تا بتواند به فریب شما همچنان ادامه بدهد؟

تقدیر فدراسیون جهانی ژیمناستیک از ایران

تقدیر فدراسیون جهانی ژیمناستیک از ایران

مقصر اصلی فدراسیون است

مقصر اصلی فدراسیون است

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس