Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

داورزنی: والیبال ما افت نکرده است

جمعه 10 شهریور 1402 ساعت 12:04

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اگر بخواهیم بگوییم والیبال ما افت کرده است، این چنین نیست.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص وضعیت والیبال ایران و پایین آمدن سطح انتظارات از والیبال اظهار داشت: ببینید ما بای به عقب برگردیم در واقع می شود سال 2019 که بعد از آن به دلایلی لیگ ملت های والیبال برگزار نشد و بعد از آن هم که کولاکوویچ از تیم ملی والیبال ایران جدا شد و آلکنو به والیبال ایران آمد. در آن زمان هم هر از گاهی در بازی ها خوب بازی می کردیم اما در مجموع نتیجه چیزی بود که رضایت بخش نبوده است و تیم ملی بزرگسالان بازی های خوبی را نداشت. ولی اگر بخواهیم بگوییم والیبال ما افت کرده است نه این چنین نیست. ما در والیبال پایه یک از مدعیان در جهان هستیم در واقعا باید پایه یک رشته ورزشی درست شود تا بتوانیم در تیم ملی بزرگسالان موفق باشیم.

وی افزود: در حال حاضر می توانم به جرأت بگویم که در رده های پایه در بین 222 کشور جهان حرف اول را می‌زنیم. تیمی که در زیر 21 سال قهرمان، در زیر 19 سال نایب قهرمان و در زیر 16 سال قهرمان آسیا می شود یعنی دارد راه را درست می‌رود. تعداد زیادی بازیکن آماده هستند تا به تیم ملی بزگسالان ما برسند. همواره در تغییر نسل ها که اتفاق می افتد همیشه یک دوران افت دارید و در ادامه مجددا دوران شکوفایی شما آغاز می‌شود. شما نگاه کنید در زمان آمدن ولاسکو هم 2 سال اول نتیجه نگرفتیم و بعد از آن در 2014 با تغییراتی که انجام شده بود کولاکوویچ با تیم ملی در لیگ جهانی بهترین نتیجه را کسب کرد و ما تا رده چهارم هم رسیدیم. در ادامه نوسانات تیم ادامه داشت تا به امروز که به رده 10 جهان رسیده است.

داورزنی در ادامه گفت: اینکه ژاپن در حال حاضر رشد کرده به این دلیل است که ژاپن 7 سال روی یک موضع ایستاد و فلیپ بلین را آوردند و در حال حاضر هم با 10 سال گذشته خود تفاوت زیادی دارد و فوق العاده عمل می کند. ببینید چه زمانی که کواچ و چه زمانی که کولاکوویچ به تیم ملی آمدند به آن ها فرصت دادیم و به آن ها گفتیم با شما قرارداد 2+2 می بندیم اگر در دوسال اول کاری سیر صعودی و پیشرفت داشته باشید قطعا با شما ادامه همکاری می دهیم اما اگر چنین نشود مجبوریم که مربی تیم ملی را تغییر دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه عنوان کرد: ببنید کواچ زمانی که سرمربی تیم ملی بود و میخواستیم به انتخابی المپیک برویم با او جلسه گذاشتیم و به او گفتیم با توجه به عملکرد شما و کادر تیم ملی نگران حضور در انتخابی المپیک هستیم در ادامه هم او نتوانست نگرانی ما را نسبت به این موضوع برطرف کند. اصرار به روش کاری خود داشت که در نهایت از او عذرخواهی کردیم و به همکاری با او پایان دادیم و به او گفتیم که انتظار داریم در المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشته باشیم. بعد از کواچ مجبور شدیم لوزانو و سیچلو را به تیم ملی بیاوریم تا بتوانیم با یک کادر فنی قوی به رقابت‌های انتخابی المپیک برویم.

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی